כל מה שצריך לדעת על ביטוח מקיף בשנת 2022

אחת הבשורות הטובות בעולם ביטוח הרכב היא ריבוי של אפשרויות ותחרות גדולה בין חברות הביטוח. מי שמרוויח מכך הוא הלקוח, שנפתחה בפניו האפשרות להתאים לעצמו ביטוח לפי הצרכים המדויקים שלו, וכמובן לשלם פחות.

05.06.2022 מאת: פורטל הכרמל והצפון
כל מה שצריך לדעת על ביטוח מקיף בשנת 2022

 

לצד זאת, ריבוי האפשרויות והכיסויים השונים גורמים לקושי לא קטן בבחירת הביטוח הנכון לרכב, כשמי שלא מבין בתחום לעיתים משלם יותר ממה שהוא היה צריך או לחלופין מוותר על כיסויים נחוצים. מהו ביטוח מקיף ולמה היתרונות שלו גדולים על ביטוח צד ג'?

 

מה מכיל ביטוח מקיף?

 

ביטוח מקיף הוא ביטוח שמכסה נזק לרכוש שנגרם כתוצאה מגורמים שאינם בשליטתכם, לדוגמא -

  1. שריפה
  2. נזקי מזג אוויר
  3. תאונת דרכים
  4. אסונות טבע
  5. פגיעה ברכב בזדון על ידי צד שלישי (לדוגמה, שריטות או ניפוץ שמשות)
  6. גניבה של הרכב
  7. ניסיון גניבה שהותיר נזק ועוד.

 

היתרון הגדול בבחירת ביטוח רכב מקיף, הוא שהוא כולל בתוכו גם ביטוח צד ג'. לכן, מי שבוחר בביטוח מקיף לרכב שלו – מכסה גם את הרכב של הנהג השני במקרה של תאונת דרכים, וכמובן את הרכב שלו.

 

איך מחושב הביטוח המקיף?

 

כולנו שואפים לקבל ביטוח רכב זול, אך העלות של ביטוח רכב מקיף מחושבת לפי פרמטרים שונים כדוגמת עבר ביטוחי רכב, נתוני הנהג כדוגמת גיל וותק בנהיגה, דגם הרכב ושנת הייצור שלו, קיומן של מערכות התרעה ועלות חלפים. ככל שלנהג יש היסטוריה של תאונות דרכים ותביעות, או לחלופין – ככל שהרכב שיש ברשותו חדש ויקר יותר – זה ככל הנראה ישפיע על חישוב העלות.

 

מה עוד כולל ביטוח מקיף שלא ידענו?

 

נוסף לכיסויים רחבים עבור נזקים כתוצאה מאירועים שונים, ביטוח מקיף כולל שירותי דרך וגרירה, קבלת רכב חלופי במקרה שהרכב שלכם נמצא בטיפול, שירותי החלפת שמשות הרכב, ביטוח למערכת קול ושירותים נוספים. ביטוח רכב מקיף אידיאלי עבור רכבים יקרים וחדשים שעלות התיקון שלהם גבוהה, עבור אנשים שמתגוררים באזורים מועדים לפורענות כדוגמת אזורים בהם מתרחשות שריפות לעיתים קרובות, שיטפונות, גניבות רכב וכדומה, וכמובן למי שרוצה ביטוח קומפלט שמגן על הרכב שלו מכל הכיוונים – ללא קשר למחיר הרכב או למקום מגורים.


 

מהי השתתפות עצמית?

 

השתתפות עצמית זהו סכום כספי שתידרשו לשלם במקרה בו הביטוח הופעל, וחברת הביטוח שלכם נדרשת לתקן לכם או לצד שלישי את הנזק שנגרם לרכב. סכום הכסף משתנה מחברה לחברה, ולכן חיוני ביותר לבדוק מהו סכום ההשתתפות העצמית. לעיתים, הביטוח זול מאוד, אך סכום ההשתתפות העצמית גבוה, מה שיגרום לכך שבמקרה של תאונה חלילה, תשלמו סכום שהופך את הביטוח ללא משתלם.

 

תשלום סכום ההשתתפות העצמית הוא אינו חובה במקרה של תאונה, אלא אם תחליטו להפעיל את הפוליסה. לדוגמה, אם גובה ההשתתפות שלכם היא 1,000 ₪ ונקלעתם לתאונה בעקבותיה תדרשו לשלם נזק של 4,000 ₪, תוכלו לבחור האם לשלם את כל ה-4,000 ₪ מכיסכם מבלי להפעיל את הפוליסה ומבלי לרשום תביעה בהיסטוריה שלכם, או לחלופין – לשלם 1,000 ₪ כשאת היתר משלימה חברת הביטוח.

 

 

תגובות

מומלצים