כל מה שרציתם לדעת על המזרן האורטופדי

אם אתם קמים פעמים רבות בתחושה שאין לכם כוח לאף אחד, שכל מילה שמופנית אליכם עלולה לעצבן אתכם...יתכן שעבר עליכם לילה בלי הרבה שעות שינה.

10.06.2022 מאת: פורטל הכרמל והצפון
כל מה שרציתם לדעת על המזרן האורטופדי

 

במקרים רבים בעיה זו עלולה להיווצר ממזרן לא נכון עבורכם, דבר שיכול לגרום לכם להתעורר פעמים רבות בלילה, לזוז באי נוחות מצד לצד ואפילו להתעורר עם כאבי צוואר, גב וראש.

 

יתכן שאתם זקוקים למזרן שייתן לכם תמיכה טובה ונכונה עבור הגוף שלכם, שישלב בתוכו רכות נעימה יחד עם התנגדות מומלצת לגוף - או במילים אחרות מזרן עם טכנולוגיות אורטופדיות!

 

אז מהו בעצם מזרן אורטופדי?
 

 

מזרן שמספק תמיכה מלאה לכל חלקי הגוף שלנו (עמוד השדרה, הגב, הכתפיים והראש), עם דגש על כל עמוד השדרה לרוחבו ולאורכו.
 

מדובר במזרנים שנוצרו בעזרת טכנולוגיה מתקדמת ביותר המסתמכת על מחקרים מעולמות האורטופדיה, הם מורכבים לרוב ממספר שכבות (המספקות רמות התנגדות שונות - כדי לשלב בין רכות לקשיחות), לרוב הם מורכבים כך שהשכבה העליונה ביותר היא הרכה ביותר והתחתונה היא השכבה הקשיחה ביותר שמספקת את ההתנגדות הרצויה לגוף.

 

איך הוא פועל?
 

 

במהלך השינה כל אחד מאיתנו מפעיל לחץ על המזרן, בעיקר באזור הנקרא "מרכז הכובד", אזור זה הוא מיקום הישבן והירכיים ובמקרים רבים ייווצרו שקעים באזור זה. היתרון המזרנים אורטופדיים הוא שהם מחלקים את הלחץ של מרכז הכובד שלנו בצורה שווה על ידי שימוש בבולמי זעזועים ובמערכות מתקדמות לפיזור לחצים.
 

 

תודות לטכנולוגיה המתקדמת ולחומרים השונים מהם מורכב המזרן האורטופדי אנו מקבלים את התמיכה הרצויה לכל חלקי הגוף וכמו כן גם תחושת נוחות שמסווה את רמת ההתנגדות.

 

אז מה ההבדל בעצם בין מזרן אורטופדי למזרן לא אורטופדי?
 

 

סביר להניח שלא תשימו לב מבחינה חיצונית, הנראות שלהם כמעט זהה - אולי תבחינו במספר שכבות רב יותר במזרנים המזוהים כאורטופדיים.
 

 

תוכלו להבדיל ביניהם על ידי שכיבה על המזרן - תוכלו לשים לב שבמזרנים אורטופדיים לא ייווצר שקע עמוק באזור הישבן והירכיים, בעוד במזרנים רכים ולא אורטופדיים אתם עלולים לשקוע עמוק אל תוך שכבות המזרן, מה שעלול להיות נוח אבל יכול לגרום לכם לכאבים באזור עמוד השדרה.
 

 

הבדל נוסף ומשמעותי הוא שמזרנים אורטופדיים מחויבים לעבור בדיקת מעבדה לפני שהם מוצעים לרכישה, לא כל מזרן יכול לקבל את תו התקן הזה ולכן הוא מחויב בבדיקה מקיפה לפני האישור המיוחל, בנוסף מזרנים אלו מגיעים עם אחריות למשך זמן ארוך יותר מאשר בקרב המזרנים הרגילים.

 

חשוב לציין שמזרן אורטופדי אחד לא בהכרח יהיה טוב לכל סוגי האנשים, על מנת להבטיח שאתם בוחרים את המזרן האורטופדי המדויק עבורכם עליכם ללכת ולנסות אותו! מבנה הגוף משתנה מאדם לאדם וכמו כן גם הטעם האישי שלנו בנוגע לרמת הרכות והקושי של המזרן המועדף עלינו.

 

לכן, נמליץ לכם לפנות לחנות עצמה של אחד ממותגי המזרנים המובילים (לדוגמה: גודנייט, עמינח, קינג קויל ועוד...) ולשכב לפחות 4-5 דקות על כל מזרן כדי לאפשר לו לקבל את צורת הגוף שלכם ובכך תוכלו להעריך כיצד תהיה התחושה בזמן השינה עליו בלילה.

 

 

פורטל הכרמל

תגובות

מומלצים