שינוי היסטורי בתנאי השכר בענף ההנדסה והבנייה ברשויות

חג לענף ההנדסה והבנייה. משרדי הפנים והאוצר חתמו לאחרונה על להסכם היסטורי של תוספות שכר למחלקות ההנדסה ולוועדות התכנון והבניה. ההסכם החשוב יקדם את שימור ההון האנושי ברשויות המקומיות, ויסייע בפיתוח וקידום הענפים ברשויות.

05.08.2022 מאת: פורטל הכרמל והצפון
שינוי היסטורי בתנאי השכר בענף ההנדסה והבנייה ברשויות

 

תוספות אלו הן פרי עבודה קשה ומאומצת של אגף ההון האנושי ברשויות המקומיות במשרד הפנים והממונה על השכר במשרד האוצר במטרה לגייס ולשמר מהנדסים והנדסאים בתפקידים שונים בשלטון המקומי כולל בוועדות לתכנון ולבניה המקומיות והמרחביות. הקושי בגיוס מהנדסים והנדסאים הינה תופעה מוכרת וידועה בשל ההיצע הרב הקיים בתחום בשוק הפרטי שרק הולך וגדל.


משרד הפנים שחרט על דגלו מטרת על בשימור הון האנושי ברשויות המקומיות, החליט לאחר למידה מקיפה והתייעצות עם מנהל התכנון ומטה הדיור הלאומי להציע צעדים אפשריים ליישום בטווח הקצר אשר יתנו מענה לקושי הקיים.
ההסכם שנחתם יכלול:

 

  • מודל מענקי גיוס ושימור אשר יחולו על העובדים המקצועיים בתפקידי: בודקי היתרים, בודקי תכניות ומידענים כאשר סכום המענק יגיע לעד 18,000 ₪ בשנה ואשר ישולמו לעובדים אשר מתחייבים לעבוד לפחות שנתיים נוספות בוועדה.

 

  • מודל מענקים למנהלי מחלקות בוועדות לתכנון ולבניה 

 

  • עדכון מודל שכר מהנדסי הוועדות המרחביות

 

  • מודל שכר ומענקים למהנדסים בחוזים אישיים

 

  • הסכמי מסגרת 

 

שיעור העובדים הזכאים למענקים  מקרב עובדי הרשויות עומד על למעלה מ- 40% והתכנית תבוצע מתוך תקציב הרשויות וועדות התכנון המרחביות.


מנכ"ל משרד הפנים יאיר הירש בירך על ההסכם שנחתם "בשעה טובה, השגנו תוספות שכר לעובדי מחלקות ההנדסה ולוועדות לתכנון ולבניה ברשויות המקומיות, תוספות אלו יסייעו לרשויות המקומיות בגיוס ושימור עובדים מקצועיים אשר יסייעו לרשויות המקומיות ובסופו של יום גם לתושבי הרשויות המקומיות במתן מענה הולם ומקצועי, אני מודה לממונה על השכר במשרד האוצר על ההיענות לבקשתנו כי רק בשיתוף פעולה נוכל להטיב עם הציבור הרחב".
 

 

תגובות

מומלצים