בשורה לנפגעי עבירה שנקבע להם פיצוי כספי בגזר דין

רשות האכיפה והגבייה מאפשרת משיכת כספי הפיצוי במזומן ובנוחות עד לסך 5,000 ₪ בסניפי דואר ישראל. במסגרת הליך חדש זה, הזכאים לפיצוי מקבלים מסרון מרשות האכיפה והגבייה עם פרטי הסכום המגיע להם לתשלום, ובמקביל גם נשלח אליהם בדואר מכתב עם המידע על כך.

31.07.2022 מאת: פורטל הכרמל והצפון
בשורה לנפגעי עבירה שנקבע להם פיצוי כספי בגזר דין

 

רשות האכיפה והגבייה קבעה רף חדש בגביית ובתשלום פיצוי לנפגעי.ות עבירה. במחצית הראשונה של שנת 2022 חל גידול משמעותי בגביית פיצויים ובתשלומם.

 

המרכז לגביית קנסות ברשות האכיפה והגבייה, אמון על גביית קנסות אגרות והוצאות, עבור גופי המדינה. בנוסף פועל המרכז, לגביית פיצויים הנקבעים בגזרי דין לטובת נפגעי.ות עבירה, כחוצץ הכרחי ויעיל,  בין העבריין לבין הנפגע. לשם כך קיימים למרכז מגוון רחב של תהליכי גבייה אפקטיביים. המרכז פועל בנחישות מול חייבי הפיצויים וברגישות יתרה מול נפגעי.ות העבירה, ורואה בפעולתו זו שליחות חברתית ועבודת קודש מן המעלה הראשונה.

 

עד כה, הליך העברת כספי הפיצוי שנקבעו בגזרי דין לטובת נפגעי.ות עבירה, ואשר נגבו על ידי המרכז לגביית קנסות ברשות האכיפה והגבייה, חייב משלוח טופס הזדהות ממשלתי, בו היה על הנפגע הזכאי לתשלום למלא פרטים אישיים רבים, לרבות חשבון בנק לתשלום, ורק לאחר מכן כספי הפיצוי שנגבו הועברו אליו בתהליך תפעולי מורכב. 

 

על מנת לייעל את תהליך העברת הכספים לנפגעות ולנפגעים, הוחלט ברשות האכיפה והגבייה לאחרונה, לאפשר גם את משיכת הפיצוי שנגבה במזומן בסניפי דואר ישראל, כאשר מדובר בפיצוי עד גובה 5,000 ₪ וזאת תוך הצגת תעודת זהות ומסרון שנשלח מהרשות בלבד. בפיצוי שמעבר לסכום זה ולשם אבטחת תהליך התשלום, יידרשו כבר הזכאים לפיצוי למסור פרטי חשבון בנק, לקבלת הפיצוי בהעברה בנקאית מרשות האכיפה והגבייה.

 

במסגרת הליך חדש זה, הזכאים לפיצוי מקבלים מסרון מרשות האכיפה והגבייה עם פרטי הסכום המגיע להם לתשלום, ובמקביל גם נשלח אליהם בדואר מכתב עם המידע על כך.

 

לדברי מנהל המרכז לגביית קנסות ברשות, מר דורון תשתית, "מיד עם שליחת המסרונים, התקשרו מאות מפוצים למוקד הרשות לברך על המהלך ולברר כיצד יוכלו למשוך את הכסף המגיע להם. רבים אף ציינו, כי בעבר חששו להעביר למרכז את פרטי חשבון הבנק שלהם מחשש לעוקץ ועתה הם מרגישים בטוחים לגשת לסניף הדואר הקרוב למקום מגוריהם ולקבל את הפיצוי במזומן".

 

בשנת 2022 השקיע המרכז לגביית קנסות ברשות האכיפה והגבייה, מאמצים גדולים להגדלת הסכומים הנגבים ומועברים לנפגעי.ות העבירה הזכאים לכך ועד כה ניכר גידול מאוד משמעותי, של למעלה מ-40% בתשלום למפוצים, יחסית לתקופה המקבילה אשתקד. בעוד במחצית הראשונה של שנת 2021 בוצעו 4,606 תשלומי פיצוי לנפגעי עבירה בערך של 11,486,476 ₪, אזי במחצית הראשונה של שנת 2022 בוצעו 7,677 תשלומים בערך של 19,879,279 ₪.

 

תגובות

מומלצים