משרד התקשורת מבטל את הצורך ברישיונות לחברות בינוניות וקטנות

המשמעות: חברות טכנולוגיה ייכנסו לשוק התקשורת באמצעות טופס קצר אונליין ובתוך 10 ימים בלבד, מהפכה רגולטורית  שצפויה להפחית דרמטית את הבירוקרטיה וחסמי הכניסה בכניסה לשוק התקשורת לכלל השחקנים ובעיקר לחברות בנוניות וקטנות. המערכת החדשה תיכנס לתוקף באוקטובר 2022.

23.07.2022 מאת: פורטל הכרמל והצפון
משרד התקשורת מבטל את הצורך ברישיונות לחברות בינוניות וקטנות

 

שר התקשורת, יועז הנדל: "מדובר במהפכה אדירה אחרי שנה של עבודה, אנחנו מחסלים בירוקרטיה מיותרת בשוק התקשורת. הרפורמה  מקצרת הליכים ומורידה עלויות עבור יזמים, וחברות קטנות ובינוניות בשוק התקשורת. אנחנו ממשיכים להסיר חסמי כניסה לשוק, לעודד תחרות ולהצעיד את ישראל לקדמת החדשנות הבינלאומית".

 

 

מנכ"לית משרד התקשורת, לירן אבישר בן-חורין: " אנחנו יוצאים למהפכת דה-רגולציה דרמטית בשוק התקשורת. עוברים משוק שרק שחקנים גדולים יודעים להתמודד מול המערכת לשוק חי ובועט שמזמין שחקנים חדשים להשתתף במשחק. זהו אירוע תקדימי ברמה הממשלתית שמשנה תפיסות מהיסוד מעבר מרגולציה פרטנית לרגולציה כוללנית. הרפורמה מסירה בירוקרטיה מיותרת ומאפשרת לשחקנים חדשים להיכנס בקלות לשוק התקשורת שצמא לחדשנות. לצד זאת, שחקן שיפר את הכללים או יפגע בצרכנים, יוטלו עליו מגבלות וקנסות כבדים ".

 

 

משרד התקשורת מציג את בלי-רוקרטיה בשוק התקשורת - מהפכה רגולטורית  שצפויה להפחית דרמטית את הבירוקרטיה וחסמי הכניסה בכניסה לשוק התקשורת לכלל השחקנים ובעיקר לחברות בנוניות וקטנות. מעתה, חברות שירצו להשתלב בשוק התקשורת יידרשו במילוי טופס דיגיטלי במערכת ייעודית, ותוך 10 ימים אם לא תתקבל דחייה לבקשתן, הן יקבלו היתר לפעול בשוק התקשורת.

 

 

עד כה, הליך זה היה מורכב, ארך תקופה ממושכת והרתיע חברות קטנות ובינוניות. יודגש עם זאת, כי החברות הגדולות שמספקות תשתית לאומית יחויבו בקבלת רישיון וזאת על מנת לשמור על האינטרס הלאומי שכן פגיעה בהן עלולה לפגוע בתשתית ברמה הארצית.

 

 

המהלך צפוי לעודד חברות טכנולוגיה וסטארטאפים להצטרף לשוק התקשורת,  להעצים את התחרות, ולקדם את החדשנות והקידמה הטכנולוגית בישראל.
 

תגובות

מומלצים