שיווק עסקים בפייסבוק למה ואיך

בעלי עסקים רבים פונים אלי ושואלים: "למה לי לשווק את החברה שלי בפייסבוק?" במילא יש שם רק חברים שלי ובני משפחה. למה שירצו להצטרף ולקבל ממני מידע...ואיך עושים את זה נכון.

01.08.2021 מאת: פורטל הכרמל והצפון
שיווק עסקים בפייסבוק למה ואיך

 

 

אז זה בדיוק העניין, הפייסבוק היא רשת, רשת חברתית. החברים והמשפחה הם החברים הראשונים, אבל יש לפעול ולהרחיב את הרשת ולצרף כל הזמן עוד חברים, ספקים, לקוחות וקולגות.

 

שיווק בפייסבוק

המטרה בשיווק בפייסבוק היא ליצור ערוץ תקשורת קבוע ולשמור על רמה של זכירות ומודעות בעיני הלקוחות הקיימים פוטנציאליים. להזכיר להם שאתם קיימים, מה אתם יודעים לעשות הכי טוב, אילו מוצרים ושירותים חדשים יש לכם להציע...
 

זהו הדבר שיוצר את הקשר והמעורבות עם הלקוח שנקרא בשפה המקצועית engagement. באמצעות התקשורת הנ"ל אתם מקשיבים ללקוחות, מגיבים אליהם בזמן אמת ויודעים להציע להם מה שהם צריכים בהתאמה. הנוכחות בפייסבוק גורמת ללקוחות לזכור אתכם, לפנות אליכם ולהמליץ עליכם לחברים שלהם.

 

זהו שיווק פה לאוזן שעובד עבורכם.

בפייסבוק כל חבר בעמוד הוא גם לקוח פוטנציאלי וגם איש יחסי ציבור.

ברגע שחבר מגיב למידע שלכם- כל החברים שלו רואים את התגובה ואז יש סיכוי טוב שגם הם יביעו עניין במידע עליכם במוצר שלכם.
 

סיבה נוספות לשווק חברה/עסק בפייסבוק הינה שזוהי חוויה שונה ומיוחדת, אתם הופכים להיות פחות רשמיים בעיני הלקוח ויוצרים קשר שהוא יותר אישי ופחות רשמי.

אתם והלקוח יוצרים "קהילה" בעלת עניין משותף. הפייסבוק מאפשר לכם להעלות מידע ועדכונים ברמה שוטפת בניגוד לניוזלטר שבדרך כלל נשלח מידי חודש או בקשר טלפוני בו אתם "מציקים" ללקוח לעיתים.

 

מהי הדרך הנכונה לשיווק חברה/עסק בפייסבוק:

יש פה רק תשובה אחת נכונה – דף עסקי. הדף העסקי הוא הכלי שאותו הקצתה הרשת החברתית לשיווק עסקים.

מבחינה חוקית אם אתם משווקים עסק באמצעות הפרופיל האישי אתם עוברים על החוקים של הרשת ומסתכנים בכך שהדף שלכם עם כל המידע והחברים ימחק על ידי הפייסבוק. וזה קורה לעסקים כל הזמן. סיבה נוספות היא שהדף הזה נסרק על ידי גוגל מהווה סוג של אתר נוסף לחיזוק המותג שלכם ברשת.

קידום עמוד פייסבוק ייחודי המעוצב בהתאם למיתוג שלכם, ניתן ליצור בפייסבוק "מיניסייט" לחברה שלכם.

 

איך משווקים עסק בפייסבוק?

  • הדרך לשווק וליצור עניין בפייסבוק היא באמצעות תוכן. גם כאן התוכן הוא המלך.
  • התוכן צריך להיות קצר ממוקד וכזה שמשרת את המטרות השיווקיות שלכם.
  • התוכן צריך לעורר תגובות, לרגש, לספק מידע רלוונטי, להפנות למקורות מידע אצלכם באתר או במקורות אחרים.
  • התוכן צריך להצחיק, להפתיע לגרום ללקוחות למעורבות ושיתוף מידע אתכם עם החברים שלהם.
  • חשוב לציין שפעילות בפייסבוק אינה פעילות חד פעמית אלא מחייבת מעורבות שלכם ברשת ורמה מסוימת של השקעה תקציב ומשאבי זמן.

 

מהו החזון של פייסבוק לשנים הקרובות

מה החזון של פייסבוק לשנים הקרובות? להלן כמה פיתוחים מעניינים שפייסבוק עומדים לנסות:

 

בלי יותר מידי הקדמות, התכנית של פייסבוק היא להשתלט על הטלפון שלנו – באמצעות אפליקציות כמובן !

אם בודקים את פעילותה של פייסבוק עד כה ניתן לסכם ולהציג כי פייסבוק היא הבעלים של:

 

  • Facebook :1.28 billion
  • WhatsApp: 500 million
  • Messenger: 200 million
  • Instagram: 200 million

 

התכנית של פייסבוק לעשור הקרוב

 מכל הכתבות, והמאמרים שפייסבוק הוציאו לתקשורת, אספתי את הנתונים הבאים:

 

מציאות וירטואלית, מזל"טים, ובינה מלאכותית


אחד הרעיונות שפייסבוק עומדים לפתח בניצוחו של צוקרברג – אוזניות משולבות וירטואליות.

צוקרברג מאמין בעשור הקרוב נהיה עדים לשינוי משמעותי בצורת השיח בינינו ובעיקר שיחות בזמן אמת מוטמעות וירטואליות כשלמעשה התחושה במוחנו תהיה כזאת  נחשוב שאנו משוחחים נמצאים באותו חדר עם האנשים איתם אנו מתקשרים.
 

זה הימור, אבל הצמיחה של פייסבוק והדומיננטיות בתחום המדיה החברתית מאפשרת לה לקחת סוגים שונים של סיכונים אלה. עם קצת מזל, אחד מההימורים האלה עשויים להיות מספיק כדי להדוף אלמוניות במשך עשור נוסף.

 

פוסטים שנמחקים מעצמם

 

פייסבוק הודיעה כי היא בודקת כלי המאפשר למשתמשים ליצור הודעות פייסבוק בהרס עצמית,

נעלמות לאחר תקופת זמן מוגדרת. פייסבוק עורכים כעת פיילוט לפיצ'ר האפשרי הזה. פרטים יהיו בקרוב.

 

קניות בפייסבוק

פיצ'ר מעניין נוסף שפייסבוק מדברים עליו הוא כפתור "קניה" – BUY

גם כאן פייסבוק מבצעים פיילוט. הרעיון הוא להיחשף בניוזפיד לכפתור המאפשר למשתמשים רכישת מוצרים ישירות מעמוד הפייסבוק של העסק המוכר.

 

 

תגובות

מומלצים