איך לבנות אסטרטגיית שיווק B2B בכמה צעדים פשוטים

השאלה המובילה שמותגים צריכים לשאול את עצמם היא כיצד הם יכולים ליצור חווית לקוח משמעותית ולהראות שהם מציעים את הפתרון הכי טוב בשוק. שיווק B2B בבסיסו, לא שונה כל כך משיווק B2C - אתם עדיין מנסים להראות שאתם הכי מועילים, אמינים ומצליחים והבחירה הראשונה של הקהל.

29.06.2022 מאת: פורטל הכרמל והצפון
איך לבנות אסטרטגיית שיווק B2B בכמה צעדים פשוטים

תמונה: פיאלקוב דיגיטל

 

ובכל זאת, ישנם הבדלים רבים בין השניים כשההבדל המרכזי ביניהם הוא שב-B2B יש לכם פחות מקום לפעולה - מותגים ועסקים  בדרך כלל עובדים עם ספק אחד וקשה להם לעבור לספק אחר. במאמר הזה נעבור על כמה צעדים שיעזרו לכם לבנות אסטרטגיית שיווק של מקצוענים ל-B2B.

 

תעשו מחקר מקיף על קהל היעד שלכם

 

להכיר את הקהל שלכם זה חיוני לפני כל קמפיין שיווקי שלכם - קל וחומר בעסקים שמוכרים B2B. עליכם ליצור חוויה מותאמת עבור קהל מסוים ואתם לא יכולים לעשות זאת מבלי להכיר אותם. כדי לבנות את החוויה המשולמת אתם צריכים לבדוק את בסיס הלקוחות הנוכחי ולהסיק מסקנות ממנו, לבצע מחקר שוק מפורט כדי לזהות מגמות והתנהגות של לקוחות, להבין מי האנשים שאינם חלק מקהל היעד ולנתח את המתחרים שלכם ואת בסיס הלקוחות שלהם.

 

להציב לעצמכם יעדים במסגרת זמן מסוים

 

גורם מרכזי באסטרטגיית B2B בריאה הוא הצבת יעדים ומטרות מכיוון שאתם לא יכולים לצאת מהתחנה אם אתם לא יודעים לאן אתם הולכים. מלבד המטרה העיקרית של כל עסק וכל חברה - למכור, יש הרבה עסקים שמתעניינים כיום במטרות משנה שלא פחות חשובות - מודעות למותג, לקוחות חוזרים (LTV) ועוד. בחרו גם מטרות במילים שאליהם תרצו להגיע וגם מטרות במספרים (KPI).

 

לבחור את ערוץ השיווק הכי נכון עבורכם

 

יש מספר דברים באסטרטגיית שיווק B2B שאתם לא צריכים ניסוי וטעייה כדי לדעת אותם וערוץ השיווק המתאים זו דוגמה מצוינת. כדי לדעת איפה תהיו אפקטיבים אתם צריכים לעשות הערכה של הצוות שלכם ולראות את החוזקות והחולשות שלו - אם יש לכם את היכולת לייצר תוכן כתוב אז בלוג זה אמצעי מעולה ואם יש לכם את היכולת לייצר סרטונים אז גם יוטיוב יהיה מקום מתאים. רשת חברתית בולטת עבור פרסום לעסקים זו כמובן לינקדאין מכיוון שאפשרויות פרסום בלינקדאין מיועדות לבעלי עסקים.

 

צרו תוכן ברמה גבוהה

 

הגענו לסוגים שונים של תוכן שחברות B2B יכולות להשתמש בהם כדי למשוך לקוחות פוטנציאליים. זכרו שלא כל סוגי התוכן יעבדו עבור החברה שלכם וכדאי לנטר את הביצועים של סוגי התוכן כדי לדעת מה עבד עבורכם יותר טוב. פורמטי תוכן יעילים ל-B2B: ניוזלטרים באימייל, קייס סטאדי, תוכן וידאו, פוסטים בבלוג, פדקאסטים מקצועיים, אינפוגרפיקות וסטטיסטיקות לעסקים.

 

בצעו A/B טסטינג

 

הדרך הכי טובה לבדוק מה עובדת לכם זה לבצע בדיקת A/B. בבדיקה זו אתם בעצם יכולים לבדוק מודעות, קופי, קהלים, פורמטי תוכן ועוד - על מנת לדעת מה עובד הכי טוב בשבילכם. מומלץ להיות סבלניים ולא לבצע שינויים עד שסיימתם את הבדיקה.

 

לעקוב ולנטר את הביצועים שלכם

 

אי אפשר להגיע לשום מקום בעולם השיווק בלי לעקוב אחר הפעולות שאתם עושים ולהסיק את המסקנות הנכונות. אתם צריכים לדעת אם התוכן שלכם הגיע לקהל הנכון והאם האינטראקציות שצפיתם שיקרו באמת קורות. ניתן למדוד ולנטר את הביצועים על ידי כלים כמו: גוגל אנליטיקס, גוגל סרצ' קונסול, Hotjar ועוד.

 

לסיכום

 

שיווק B2B זה תהליך ולא יעד ולכן צריך לבנות אסטרטגיה מדויקת כדי להגיע אל הביצועים הטובים ביותר. אם תיישמו את האסטרטגיה שבניתם לעסק שלכם עם שימוש ביצירתיות ותעקבו אחר הפעולות שאתם עושים, אתם תראו את התוצאות משפיעות בצורה מיידית על העסק שלכם. מאמר זה נכתב עבורכם על ידי צוות EasyCloud - אחסון אתרים בענן, על מנת שיהיה לכם רקע והכוונה בכל מה שקשור בשיווק לעסקים B2B.

 

פורטל הכרמל

תגובות

מומלצים