מה עלינו לדעת על בדיקה נירולוגית- EMG

בדיקת EMG היא בדיקה אשר בודקת את תגובת השריר או הפעולות החשמליות אשר מתרחשות בו. בכל עצב בגוף עובר זרם חשמלי אשר מעביר מידע מעצב אחד לעצב אחר בגוף.

21.11.2020 מאת: פורטל הכרמל והצפון
מה עלינו לדעת על בדיקה נירולוגית- EMG

צילום:freepik

 

ישנם מקרים בהם הזרם החשמלי אשר עובר אינו עובר כראוי ואו השריר בגוף אינו מגיב כמו שאנו מצפים ועלינו לבדוק מה הגורם לבעיה. באמצעות בדיקת EMG נוכל לאתר את המחלה והבעיה אשר פוגעת בעצבים בגוף.

בדיקת EMG הינה בדיקה נורא חשובה. כמו שהבנתם זו בדיקה אשר בודקת את תגובת השרירים והעצבים בגוף אשר קשורים למערכת העצבים. מערכת העצבים בגוף היא אחת המערכות החשובות ביותר בגוף אשר מעבירות מידע לכל תא ותא בגופנו. אחת מהבדיקות הנפוצות ביותר היא פענוח בדיקת EMG ידיים, שיכולה להסיר לא מעט ערפל.

למי נועדה בדיקת EMG

באמצעות הבדיקה נוכל לאתר מחלות שונות אשר פוגעות בתאי העצב שבגופנו, פגיעה בתאי השריר ואפילו פגיעה בחלקים בין תאי עצב ולתאי שריר. בעיות אלו הינן מסוכנות אשר יש לטפל בהן בהקדם האפשרי. הבדיקה עצמה מוצאת את הגורם למחלה ולבעיה עצמה ובכך עוזרת לרופא למצוא עבורנו את הטיפול הטוב ביותר. הבדיקה עצמה אינה מציגה בעיות מוחיות או בעמוד השדרה (דרכו עובר כל המידע של תאי העצב). אך, הבדיקה כן מציגה מידע בנוגע לפגיעה במערכת העצבים.

 

איך בנויה הבדיקה

הבדיקה בנויה משני חלקים. הראשון, בדיקת מהירות ההולכה העצבית בגוף. השנייה, בדיקת הפעילות החשמלית בשריר. הבדיקה הראשונה היא בדיקה של האם הזרם החשמלי בעצבים עובר כמו שצריך ללא הפרעות. בחלק השני בודקים האם הזרם החשמלי עובר כראוי ממערכת העצבים למערכות השונות בגוף, במקרה שלנו לשריר.

 

איך הבדיקה מתרחשת

הבדיקה עצמה מתרחשת כאשר אנו שוכבים על המיטה. לאחר מכן, יגיע רופא אשר יחדיר מחט דקה לשריר שאנו בודקים. במהלך הבדיקה הרופא יבדוק את השריר שלנו בזמן מנוחה ובזמן שהוא מפעיל את השריר בעזרת אותות חשמליים. לאחר סיום בדיקת הרופא הוא יוציא את המחט בעדינות מהשריר. את תוצאות הבדיקה תקבלו מהרופא אשר הפנה אתכם לבדיקה או בדואר.

 

כמה זמן נמשכת הבדיקה

משך הבדיקה הינו כשעה וחצי אשר במהלכה ילווה אתכם אח או אחות אשר ידאג לכל הצרכים שלכם. הליווי יתבצע גם תוך כדי הבדיקה וכמובן בהתאוששות אחרי הבדיקה עצמה.

תופעות לוואי

הבדיקה עצמה אינה כרוכה בסיכונים רפואיים. והסיבוכים בה הינה נדירים מאוד. ישנו סיכון אשר יהיה פגיעה עצבית, דימום או זיהום באיזור בו המחט הוחדרה. במידה והבדיקה מתבצעת באיזור החזה ישנו סיכוי קטן שהמחט תפלוש לריאות ותגרום לדליפת אוויר. במקרים כאלו הרופא המטפל בכם ידע מה לעשות ואיך לטפל במצב. שוב יש לציין שמקרים כאלו הם נדירים ושלא אמורה להיות בעיה.

 

תגובות

מומלצים