סעיד חיר בעל עסקים שדואג לפקיעין ולחלשים

בעל העסקים סעיד חיר שבתחילת דרכו פרץ בקריירה צבאית והתקדם בקצונה, השתלב בעסקים והצליח, בנוסף סעיד מוביל את העמותה צעד יחד שעוזרת ותומכת בכפר הילדים בחורפיש, סעיד:"פקיעין המקום השני בחשיבותו לעם היהודי", טובה אשל:"הרוח הנושבת בפקיעין".

22.07.2019 מאת: חסין חלבי

סעיד חיר פקיעין 2019

 

זו הייתה פגישה עם איש שכל כולו נתינה לחברה החלשה, סעיד שגדל בכפר פקיעין בגליל למשפחה גדולה שהצליחה בעסקים ובמישורים נוספים, לא במקרה הביאה אותו למקום של להסתכל ולחשוב על האחר ולעזור לשכבות החלשות.

טובה אשל מעמותת להשאיר חותם, במסגרת מיזם התיעוד הבינלאומי האוטוגרפרס, הצטרפה עם בעלה ערן לסיור בסימטאות פקיעין עם סעיד חיר, ההתרגשות הייתה גדולה, טובה ציינה בסוף הסיור וכתבה:"הרוח הנושבת בפקיעין, שבילי החיים פורסים בפנינו יבול אנושי מבורך".

טובה: "הצטרפתי לחסיין חלבי העיתונאי האגדי, בעלים של פורטל הכרמל מדאליית אל כרמל, לטיול בסימטאותיה הציוריות של פקיעין, טיול שהוליד מפגש מרתק, עם בן המקום סעיד חיר, סעיד ארח אותנו בביתו ובישובו ונתן בנו תחושה של קירוב לבבות יוצא מן הכלל".

טובה אשל: "שפתו הרהוטה והקולחת, מסגירה אדם עם לב ענק, שעושה למען ישובו, למען המדינה ולמען עדתו הדרוזית, סעיד בן ה 31, צעיר במניין שנותיו, אך נושא על כתפיו שעור קומה לאין ערוך, הוא בא משרשרת הפיקוד הצה"לית ומביא מערכיו כקצין ומבית, אהבת האדם שבו, מוסיפה יופי רב לתכונות הנישאות ברוחו, יזם הייטקיסט בכל רמח איבריו ופעילותו הפילנטרופית נותנת במה, ליוזמה הגדולה אותה הוא משרת נאמנה והוא כפר הילדים בחורפיש".

טובה אשל:"היה זה רק מפגש פרומו למפעלו האמיתי, שאעמוד עליו בקרוב, היתה ברכה במפגש הזה, היות והוא מילא את ליבי, מעצם יכולתו של האדם להיות בשליחות ולראות את האחר ללא פילטרים ולהיות שם עבורו ממקום של אמונה ואהבה נטו".

טובה: "הן שם בשבילים בין חריצים וסדקים, מתקיימת בו ביקום סימביוזה של האדם והטבע, הזמן בפקיעין כאילו עצר מלכת, נוצר בתוכו סודות מוכמנים מימים עברו, ימים של תפארת, יופיה של ההיסטוריה נוכחת כאן ועכשיו, מכה את זיכרונותיה באופן מרגש ומעצים ומדגימה את יחודו של המקום עד עצם היום הזה, בפתיחותו המופלאה לקיום אחוה יוצאת הדופן בין ארבעת הדתות, סימטאותיו הפסטורליות של הישוב, פורסות דיוקן עצמי של יופי מובהק ומעורר נשכחות".

"נכבשתי ביופיו של המקום ועוד יותר בתושביו, הפורסים ממשנתם ושופכים אור על המקום המיוחד הזה, מחיים בו את עברו המפואר, כמו שרים את הצלילים הנפלטים מבין קירותיו הישנים ובכך מזכירים את אשר נס ליחו".

טובה:"המעיין הנובע בטבורה של פקיעין, נושק לעץ תות רחב ידיים, המקשט את המקום בזרועות רחבות, הקשורות לצידיו עקב צניחתם ארצה ומדגים מחזוריות בעומק גזעו וטפחטפחטפח בגילו המכובד, מאתים שנים ומעלה, אם רק יכל לפתוח פיו ולדייק עבורנו את מרום גילו, לרגע יכולתי לראות בעיני רוחי תמונות מפעם, קהל גדול מתקבץ סביב פלא הבורא, הנובע מבטן ההר והפך כמי שתיה טהורים, אני בעצמי התרגשתי מנביעתו של זה, תוהה על נפלאות היקום וחשיבותם".

טובה: "כמה יופי נותן המעיין בחלקת האלוהים הקטנה הזו, המתקיימת במרכז הישוב ומתפקדת כלב פועם, שמעצם חשיבותו מחבר את כל מה שמסביבו ונותן בהם חיים".

טובה:"אי אפשר להגיע לפקיעין מבלי לחוות מקרוב את הרוח היהודית, הנושבת במקום הודות למרגלית זינאתי, שורשיות ולויאליות יוצאות דופן מאפיינות את האישה המיוחדת הזו, שחייה נסובים סביב שימור הגחלת היהודית בפקיעין, היא לבבית, פתוחה ומסבירת פנים, פולטת מתוכה את עברה ואהבתה למקום ונותנת בו חיים כמעיין הנובע, פה ממש מתחת לאף קרוב לביתי הלוא הוא בנווה זיו, שוכנת פקיעין מחכה לכולכם שתטביעו את רגלכם במכמניה הגנוזים, ביופיה הטמון בטבורה ואנשיה שמסבירים פנים ואהבה נפלאה".

חשוב לציין שבעדה הדרוזית דרושים אנשים בדמותו של סעיד, שכל משנתם זה לעשות למען השכבה החלשה ולקדם את הכפר מכל הבחינות, סעיד מחדד את הקשר היהודי דרוזי בפקיעין שכבר היה לפני מאות שנים, ואת האחווה השוררת בין בני הכפר מארבע העדות.

 

פורטל הכרמל

תגובות

מומלצים