צלב קרס וכתובות דאע"ש על אנדרטת טייסת העמק

שוב חבלה חמורה לאנדרטת מצפור טייסת העמק בכרמל, אלמונים חיללו את האנדרטה לזכרו של נווט חיל האויר סרן ליאור הררי, על האנדרטה התגלו אמש צלב קרס וכתובות דאע"ש, בערבית, העיתוי כואב, אתמול היה יום השנה ה-16, לנפילתו של סרן ליאור הררי, ב-27 למרץ 2000.

28.03.2016 מאת: פורטל הכרמל והצפון
צלב קרס וכתובות דאע"ש על אנדרטת טייסת העמק

אלמונים חיללו את אנדרטת "מצפור טייסת העמק" סמוך לשביל הבנים בדרך נוף כרמל בפארק הכרמל, סרן ליאור הררי והטייס רב-סרן יונתן בגין, נכדו של ראש הממשלה המנוח מנחם בגין ובנו של חה"כ זאב בנימין בגין, התרסקו עם מטוס 16-F במהלך אימון, מול חופי חיפה.

התנכלויות לאנדרטה הזו אינן חדשות, ועברה אירועי השחתה שוב ושוב מאז 2008.

יש לציין שעם חשיפת מעשה ההשחתה ופרסום הכתבה כאן הבוקר, מנהל פארק הכרמל ברשות הטבע והגנים אייל כהן ועובדי הפארק, הגיעו למצפור הטייסים מיד ופעלו להסיר את הכתובות, הם ציינו בפנינו שהם רואים את המעשה הזה בחומרה רבה, תלונה הוגשה במשטרה.

זו לא פעם ראשונה שאלמונים מחבלים באנדרטת טייסת העמק, כבר מספר פעמים שתוקנו והוחלפו הקרמיקות והשלט הפנורמי, המצפור מקום מדהים עם נוף שמשקיף על כל עמק יזרעאל.

ככל הנראה שידם של קומץ שונאי ישראל בדבר ההשחתה המתמשכת של המקום.

האנדרטה הוקמה באפריל 2006 בצורה מיוחדת שמסמלת שני מסלולי הטיסה שממנה המריאו ליאור הררי ויונתן ז"ל.

בעבר נגנבו מהאנדרטה לוחות השיש המודפסות בתמונת המטוס, ואז שוב יד אלמונית הרסה וגנבה חלק מהאנדרטה, וניפצו לרסיסים את השלט הפנורמי במצפור שלט שעוזר לציבור להתמצא במקום.

אנדרטה זו יקרה למשפחות ולחברים ומסמלת זיכרון של שני לוחמים שאבדו את חייהם למען מדינת ישראל, המשפחה והחברים השקיעו כספים רבים להצבת האנדרטה הזו, בנוסף המקום המיוחד והנוף המרהיב שהאנדרטה ממוקמת בו, ההולכים והנוסעים עוצרים בתצפית ומשקיפים על העמק כשמפה מסבירה להם איפה הם נמצאים ב45 מעלות, כולל שמות לישובים במקום, במקום יש שולחנות מסלעים ומדרגות אבן, המקום פשוט מיוחד .

מצפור הטייסים

הטיסה האחרונה של יונתן וליאור

ב-27 במארס, בשעה 18:55, המריא מטוס ה-F-16 של טייסת "העמק" מבסיס חיל-האוויר רמת-דוד. בתום סיור לילי שיגרתי בלבנון פנה המטוס דרומה, לכיוון חוף הבונים, לביצוע תרגיל גילוי ויירוט מסוק אויב. כמה דקות לפני השעה שמונה בערב, כעשר שניות לאחר שנוצר הקשר האחרון עם צוות המטוס, צלל המטוס אל תוך הים. רס"ן יונתן בגין ז"ל וסרן ליאור הררי ז"ל ניספו.

רס"ן יונתן בגין, בן 30 במותו, אדם יחיד במינו, יונתן, נכדו של מנחם בגין ובנם של רותי ובני בגין,

סרן ליאור הררי, בן 24 במותו,  נווט קרב מצוין, נחוש ומוכשר ביותר, ליאור נולד וגדל ברחובות. בנם הבכור של יצחק ורחל, אח לגלי, יאיר וגיא. את לימודיו, במגמה הריאלית בתיכון "קציר" ברחובות, סיים בהצטיינות. עם סיום הלימודים, קיבל זימון לקורס-טיס. בבית-הספר לטיסה הוא מאוד התבלט לעומת אחרים, ביוני 1996 סיים ליאור את קורס-הטיס, במגמת נווטי קרב, משם הגיע לטייסת "העמק".

תגובות

10. محلل قرنبيط לפני 8 שנים
الى نمرة 4 محلل سياسي
9. דואג לפני 8 שנים
מגיבים טמפלים
8. דלאוי לפני 8 שנים
אמת
7. דלאוי לפני 8 שנים
חמור ביותר
6. חסון לפני 8 שנים
חלאות אדם
5. דרוזי לפני 8 שנים
זה לא מעשה של ילדים
4. محلل سياسي לפני 8 שנים
العيون عليكم
3. מדליה לפני 8 שנים
מעשה זוועה
2. אבן אלדאליה לפני 8 שנים
מעשה ברברי
1. דליה לפני 8 שנים
מזעזע

מומלצים