שתי גננות מפסוטה נאשמות בעבירות התעללות ותקיפת קטינים

אם ובתה שניהלו פעוטון, נאשמות כי העבירו את כלל הפעוטות במעון מסכת ארוכה, מתמשכת ומייסרת של התעללות ואלימות אגרסיבית שכללה מכות בכל חלקי הגוף, הטחה על מזרן או רצפה, משיכה בשיער, בעיטות וסטירות, טלטול ועוד.

20.05.2021 מאת: פורטל הכרמל והצפון
שתי גננות מפסוטה נאשמות בעבירות התעללות ותקיפת קטינים

 

פרקליטות מחוז חיפה (פלילי) הגישה לבית המשפט המחוזי בעיר כתב אישום נגד סאוסן קסיס (51) והבת שורוק קסיס (26) מפסוטה בגין ריבוי עבירות של התעללות בקטין על ידי אחראי ותקיפה של קטין או חסר ישע.

זאת לאחר שבמסגרתן עבודתן כמטפלות בפעוטות, הנאשמות נהגו להטיל אימה על הפעוטות, להשתמש כלפיהם באלימות פיזית ונפשית, ולנקוט צעדי משמעת נוקשים כלפי הפעוטות שכללו, בין היתר, שימוש באלימות במקרים בהם הנאשמות סברו שהפעוטות התנהגו שלא כשורה.

על פי כתב האישום, שהוגש באמצעות עו"ד בני פסקל, הנאשמות מנהלות ומטפלות במעון היום "סיג'אר ולאקן" בפסוטה, אשר נמצא בביתה של סאוסן. החל מספטמבר 2020 ועד למועד מעצרן של הנאשמות, טופלו במעון 10 פעוטות שגילם נע בין מספר חודשים ל 3 שנים ואשר הושמו במעון באמצעות מחלקת הרווחה בעיר. 

במהלך התקופה הרלבנטית, הנאשמות העבירו את כלל הפעוטות במעון מסכת ארוכה, מתמשכת ומייסרת של התעללות ואלימות אגרסיבית שכללה מכות בכל חלקי הגוף, הטחה על מזרן או רצפה, משיכה בשיער, בעיטות וסטירות, טלטול ועוד.

הנאשמות הטילו אימה על התינוקות, השליטו אווירה של פחד. גרמו לפעוטות לשבת דקות ארוכות ברציפות על ספת הילדים ללא כל פעילות וללא טיפול מייטבי וראוי, וחשפו אותם למעשי האלימות וההתעללות שבוצעו במעון.

בבקשת המעצר עד תום ההליכים ציין עו"ד פסקל כי: "הנאשמות תקפו והתעללו בפעוטות, חסרי-ישע וחסרי-אונים, אשר נתונים לחסדיהן ותלויים בהן באופן מוחלט, באלימות קשה ואכזריות. מעשיהן של הנאשמות מעידים על קשיות-לב, קהות-חושים, זלזול מוחלט בחיי אדם ובבריאות הגופנית והנפשית של הפעוטות, ודפוסי מחשבה והתנהגות אלימים."

 

תגובות

מומלצים