בית ספר לאנגלית בדליה "רולאן"

בית ספר לאנגלית ROLAN מודיע שהחלה ההרשמה לשנת הלימודים החדשה... קורסים יחודיים לגילאי 4-5 שנים... קורסים לתלמידים מכיתה א' ומעלה, קורסי אנגלית מדוברת למבוגרים...הרשמו כבר היום...בית הספר לאנגלית שמוביל בכרמל...זוהר: "השפה האנגלית כיום הינה שפת הלימודים באקדמיה להשכלה גבוהה, הינה שפת ההייטק והמחשבים וכדי לקבל תואר אקדמאי יש צורך בפטור מלא באנגלית".

16.06.2009 מאת: פורטל הכרמל והצפון
בית ספר לאנגלית בדליה "רולאן"

חינוך הינו אחד הנושאים המדוברים בימינו ואחת הבעיות העיקריות שמעסיקות משפחות רבות המבקשות להקנות חינוך, ידע והרחבת אופקים לילדיהם בצורה הטובה ביותר, ע"מ לתת להם כלים לתמודדות טובה יותר מול הסטנדרטים הגבוהים של המאה ה-21. לצד החינוך וההעשרה מתעורר הרצון להעשיר את ילדינו בשפות חשובות מאוד, כמו אנגלית שהינה שפה אוניברסלית, צרפתית, ספרדית ועוד. כמו שאומרים הצורך הוא אבי ההמצאה וכך נפתח ביה"ס רולאן ללימודי שפות ובעיקר אנגלית לכל הגילאים. 

שאלה: מה החשיבות של האנגלית בתוך מדינה דוברת עברית?

רולאןזוהר: "ישראל היא הכוכב ה-52 בדגל ארה"ב וכמדינה שמחקה כל צעד ושעל שנמצא בארה"ב, גם מבינה את החשיבות של השפה, כמו כן השפה האנגלית כיום הינה שפת הלימודים באקדמיה להשכלה גבוהה, הינה שפת ההייטק והמחשבים וכדי לקבל תואר אקדמאי יש צורך בפטור מלא באנגלית, לפי דעתי אנגלית יותר חשובה מעברית מה שלדעתי הרבה הורים חושבים אחרת ומדגישים על השפה העברית". 

שאלה: איזה אנשים מבקשים ללמוד אנגלית ומה הסיבות לכך?

עפיפה: "הנתח הגדול שמבקש ללמוד אנגלית, הם ההורים אשר מבקשים ללמד את ילדיהם הקטנים ולתת להם את מה שהחסירו להם בצעירותם, לאחר מכן באים תלמידים מחטיבות הביניים לחיזוק והעשרה באנגלית ותלמידי תיכון רונסון שרוצים להצליח בבגרות, גם מבוגרים שמבקשים לשפר או ללמוד מהבסיס".

שאלה: מה רמת האנגלית הקיימת אצלנו?

 רולאן
עפיפה: "הרמה לצערי מאוד נמוכה, הסיבות הן רבות, כמו חוסר מודעות לחשיבות השפה, הקושי בללמוד שפה שהינה מוגדרת כשפה שלישית מטעם משרד החינוך, העברת החומר הנלמד לפי שיטות בנאליות הקיימות בחלק מבתי הספר באזור".

שאלה: "איך נקלט תלמיד בבית הספר שלכם ואיך ממינים את השפה והדקדוק שלו באנגלית?

עפיפה: "בדרך כלל אנו קולטים לפי קבוצות גילאים ומתחילים ללמד לתקופה שנקראת "תקופת איבחון" התלמיד ממוין לפי הרמה, השיטה הנ"ל הינה שיטה יעילה ביותר, עד היום המיון בבתי הספר נעשה לפי מבחן אחד בלבד, שמיין את התלמיד לרמה מסוימת השיטה הזו אינה מדויקת ולפעמים החטיאה את המטרה העיקרית, לכן אנו בבית הספר "רולאן" נותנים תקופת מיון מסויימת היכולה לתת לנו אינדיקציה מדויקת במאה אחוז, קליטת המבוגרים ללימודי אנגלית מדוברת נעשית לפי מבחן מיון רמה וראיון אישי".

שאלה: כמה תלמידים לומדים בכתה ומה החשיבות של מספרם כקבוצה?

רולאן 
עפיפה: "בביה"ס "רולאן" מלמדים קורסים בקבוצות קטנות, מקסימום עד 10 תלמידים, הדבר נובע משיקול חשוב מאוד והינו שהתלמיד יקבל את מירב תשומת הלב מהמורה המלמד, וכן למורה קל יותר לזהות את הנקודות החלשות אצל כל אחד ואחד מהתלמידים".

שאלה: בביה"ס מלמדים גם קבוצות ילדים בגילאי 4 שנים, האם לימוד בגיל צעיר כזה עושה ערבוב במוחו של הילד, או שהאפקט הוא הפוך?

עפיפה: "רכישת שפה זרה תורמת ליכולת הלמידה וככל שהחשיפה לשפה זרה היא מוקדמת יותר כך גדלים הסיכויים ללמוד אותה במהירות רבה יותר ועם המבטא הנכון, מתיאוריות שפיתחו בלשנים מומחים עולה כי המוח האנושי מסוגל ללמוד שפות ברמה טובה ויסודית כמו שפת אם מגיל 3 עד גיל 7, מחקרים מראים כי ילדים שלומדים שפה זרה בגיל קטן, הם נהיים טובים יותר במתמטיקה ומדעים מדויקים וזאת משום שלמידת שפה יוצרת קשרים בין נוירונים במוח מה שמקל אחר כך על למידת שפות נוספות ועל רמת האינטלגנציה הכללית של הילד". 

שאלה: כמה זמן הבית ספר קיים ומה התוכניות לעתיד?

עפיפה: "ביה"ס ROLAN חוגג כבר את שנתו הרביעית, במהלכם למדו מאות תלמידים בחתך גילאים שונה מגיל 4 שנים ומעלה, כולל קבוצות של מבוגרים , מטרת הבית ספר העלאת המודעות לשפה האנגלית בקרב תלמידינו והעלאת הרמה בכלל, בשאיפה שתלמידי המגזר שלנו ישתוו לא פחות למגזר היהודי ואף יותר בתחום האנגלית, אנחנו נפתח קורסים לשפה העברית, והספרדית לפי אותה שיטת לימוד של האנגלית, תוכניות הביה"ס לעתיד הקרוב שכבר בספטמבר יעמדו לרשות התלמיד 3 בתי ספר, הממוקמים בירכא, ג'וליס, ג'ת יאנוח, מטרתנו קידום וחיזוק השפה האנגלית בקרב העדה, אנו רואים בזאת שליחות חינוכית ואחריות שרובצת על כתפנו".

שאלה: מה הסיבות שקיימת רתיעה מהשפה האנגלית ואיזה נקודות חיוביות קיימות אצלנו כדוברי ערבית כשפת אם?

עפיפה: "אין מה לחשוש, השפה האנגלית הינה שפה קלה והתלמיד יכול כבר להתבטא בה בשיעורים הראשונים ולנו כדוברי ערבית קל יותר לדבר במבטא נכון ומקובל יותר בקרב דוברי האנגלית כשפת אם, זוהי נקודה מאוד חשובה שנזקפת לזכותנו ואנו אמורים לממש ולנצל נקודת יתרון זו".

ביה"ס ROLAN ממוקם בכביש הראשי בדאלית אל כרמל, ליד תחנת דלק אלון, שעות הפעילות: בימים א'-ה'  בין השעות 15:30- 20:30, בימי ו' בין השעות 12:00- 15:30. טל לבירורים והרשמה: 048397710

תגובות

28. wassim khatib לפני 15 שנים
תבורכו, תעלו ותצליחו ...
27. מעריץ אנגלית לפני 16 שנים
כולי גאוווה באנשים כמוכם
26. אוביקטיבי לפני 16 שנים
כן ירבו.....
25. סומיה... לפני 16 שנים
כל הכבוד חברים...
24. עפיפה לפני 16 שנים
RE:
23. עפיפה לפני 16 שנים
RE:
22. יוסף חלבי לפני 16 שנים
הכי מקצועיים שיש
21. עלואן לפני 16 שנים
כל הכבוד
20. זוהר פרו לפני 16 שנים
תשובה למספר 18
19. הנד.. לפני 16 שנים
לאחלה עפיפה בעולםםם
18. מתעניינת לפני 16 שנים
שאלה
17. שרה לפני 16 שנים
: ) עפיפה !
16. דלואניהה לפני 16 שנים
בהצלחה
15. עפיפה לפני 16 שנים
RE:
14. חמוד לפני 16 שנים
בית הספר מאוד חשוב לאזור כולו
13. חדר לפני 16 שנים
שאלה
12. כרמלv לפני 16 שנים
מסקרן אותי ללמוד אנגלית
11. דלוניה קוח לפני 16 שנים
אהבתי מאוד
10. יוסף לפני 16 שנים
הצלחת הדור
9. עאמר לפני 16 שנים
בהצלחה לזוהר ועפיפה
8. בת מדליה לפני 16 שנים
המקום הנכון ללמוד אנגלית
7. תלמיד לפני 16 שנים
מקום עשיר בחינוך
6. עפיפה לפני 16 שנים
RE:
5. אייל לפני 16 שנים
יופי הנה עוד משהו טוב אצלנו בדליה
4. זוהר פרו לפני 16 שנים
תשובה למספר3
3. מתעניינת 2 לפני 16 שנים
יש לי שאלה?!
2. sultan aburish לפני 16 שנים
with all due respect
1. מתעניינת לפני 16 שנים
יש לי שאלה

מומלצים