האקזיטים הכי גדולים בהיסטוריה של ההייטק הישראלי

יש כמה אקזיטים די גדולים של חברות ישראליות בתעשיית הטכנולוגיה, כולל חברות ישראליות שביצעו אקזיטים של מיליארדי שקלים. וכעת שכולנו ירוקים מקנאה, בואו נדבר על כמה מגדולי האקזיטים הישראליים בהיסטוריה.

14.11.2021 מאת: פורטל הכרמל והצפון
האקזיטים הכי גדולים בהיסטוריה של ההייטק הישראלי

https://pixabay.com/

 

 

לישראל יש מערכת סטארט-אפ חזקה. הסיבה לכך היא, שישראל נחשבת לאחת המדינות החדשניות בעולם. צה"ל נוצר ב-29 במאי 1948, ולא הרבה לאחר מכן, ישראל הצטרפה למועדון החלל העולמי. זהו "מועדון" של 6 מדינות בלבד (בעולם) אשר משגרות לוויינים לחלל. אין ספק, ישראל מדינה מרשימה בכל הנוגע לכושר המצאות ההייטק והטכנולוגיות. אם בתכנון העתידי שלכם יש תואר במדעי המחשב והקמת סטארטאפ שישלח אתכם באקזיט מטורף לפנסיה בגיל צעיר, השורות הבאות עבורכם:

 

 

האקזיטים הכי גדולים בהיסטוריה הישראלית

 

- Checkpoint Software Technologies נמכר ב-75 מיליון דולר ל-Cisco Systems.

- אמדוקס מכרה תמורת 13 מיליארד דולר ל-Platinum Equity Partners.

- Cyota נמכרה ב-2.4 מיליארד דולר לאחר שעליבאבא השקיעה בה.

- TAL Technologies נמכרה במיליארד דולר ל-Foxconn Technology Group Limited.

 

 

האקזיטים הגדולים בתולדות ההייטק הישראלי

 

לתעשיית ההייטק הישראלית יש סיפור מעניין במיוחד. וזה סיפור שאפשר לתאר בצורה הטובה ביותר כרכבת הרים, עם עליות וירידות, פיתולים. מאז הקמת ההייטק הישראלי, חברות ישראליות רבות נרכשו על ידי תאגידים רב לאומיים.

החברה הישראלית הראשונה שנרכשה אי פעם הייתה The Cochlear Corporation תמורת 900 מיליון דולר ב-1988. מאז, הכול כבר היסטוריה. מלבד לכך שישראל מייצאת לעולם סטודנטים רבים שלמדו תואר במדעי המחשב ועושים חיל בגולה, ישראל מייצאת גם טכנולוגיות. מדובר בטכנולוגיות מתקדמות לאזורים רבים בעולם, לרבות אזורים במזרח התיכון ובעולם המערבי, לארה"ב, אירופה ועוד. הנה כמה מהאקזיטים הכי בולטים בנוף של ההייטק הישראלי בעולם:

1) The Cochlear Corporation -1988

2) אמדוקס - 1991 תמורת 152 מיליון דולר

3) צ'ק פוינט טכנולוגיות תוכנה - 1995 תמורת 180 מיליון דולר

4) אלביט מערכות בע"מ - 1996 תמורת מיליארד דולר

5) Waze Mobile - 2014 תמורת דיווח של מיליארד דולר

6) Gett Drive Inc. - 2015 תמורת דיווח של 500 מיליון דולר

7) Cloudera Inc. - 2016 תמורת $812 מדווח

בעשור האחרון, חברות הייטק ישראליות יוצאות במספרי שיא. עם אלפי אקזיטים מדהימים רק בחמש השנים האחרונות, קל להיות המומים מכל המספרים האלה. הנה כמה מהאקזיטים הגדולים ביותר של ההייטק הישראלי בהיסטוריה:

1) צ'ק פוינט טכנולוגיות תוכנה - 4 מיליארד דולר

2) Wix.com - 3 מיליארד דולר

3) Mobileye - 2 מיליארד דולר

 

 

תרבות ישראלית של חדשנות טכנולוגית

 

ישראל היא מדינה שבה טכנולוגיה וסטארטאפים תמיד היו חלק מהתרבות. סטודנטים רבים לומדים תואר במדעי המחשב ומקימים או משתלבים בחברות סטארטאפ, חברות טכנולוגיות, הייטק וכו'.  עם התמקדות חזקה בחדשנות, לסטארט-אפים ישראלים הייתה הזדמנות להגיע בגדול ולהשיג כמה מהאקזיטים הגדולים בהיסטוריה.

שלושת האקזיטים הגדולים בתולדות ההיי-טק הישראלי הם צ'ק פוינט טכנולוגיות תוכנה בע"מ (CTPS) תמורת 1.9 מיליארד דולר, Wix במיליארד דולר, ו- לומוסיטי במיליארד דולר לאחר הנפקה ראשונית. מגזר ההייטק בישראל נותר חזק למרות אתגרים חיצוניים רבים כמו מלחמות אזוריות, שינויים ביחסים הבינלאומיים עם ישראל, סנקציות נגד תוכנית הגרעין של איראן והמשבר הפיננסי העולמי של 2008.

 

 

תגובות

מומלצים