מתי מומלץ לתת פרוביוטיקה לתינוקות וילדים

הילדים שלנו הם הדבר החשוב לנו מכל. אנו רוצים לשמור עליהם ועל בריאותם ולדאוג שיקבלו את הטוב ביותר. היום יש לנו המון ידע מתקדם על תזונה וכמה היא חשובה כבר מהרגע הראשון, החל מהינקות ועד לבגרות.

18.08.2020 מאת: פורטל הכרמל והצפון
מתי מומלץ לתת פרוביוטיקה לתינוקות וילדים

 

אך תזונה היא מדע שלא כולל רק את מה שאנחנו אוכלים, אלא גם איך מערכת העיכול שלנו מתנהגת, איך המעי והקיבה שלנו עובדים, אילו דברים משפיעים עליהם ואיך פעילות מערכת עיכול בריאה תורמת למערכת החיסון הכללית שלנו.

חיידקים פרוביוטיים הם חיידקים אשר נמצאים לכולנו בכל מערכת העיכול מהרגע שאנו יוצאים לאוויר העולם. הם עוזרים לעיכול סדיר, מונעים דלקתיות של מערכת העיכול ומחזקים את המערכת החיסונית שלנו. איזון נכון של חיידקים פרוביוטיים יכול להפחית כאבי בטן וגזים אצל תינוקות, ילדים ואף מבוגרים. פרוביוטיקה יכולה גם לעודד פעילות סדירה כאשר אנו חווים בעיה ביציאות, בין אם שלשול או עצירות.

התרגלנו לשמוע על נפלאות הפרוביוטיקה במבוגרים, אך אין ספק שאותם יתרונות תקפים ומשמעותיים ביותר גם אצל ילדים ואף אצל תינוקות.

אז מתי בעצם כדאי לנו לתת פרוביוטיקה לילדנו?

ככלל, מי שרוצה יכול לתת פרוביוטיקה לילדיו גם על בסיס יומיומי. להזיק זה בטח שלא יכול וזה כן יכול לתרום למערכת החיסונית ותהליכי העיכול שלהם.

ההמלצה היותר פרטנית למתן של פרוביוטיקה היא לרוב:

  • בזמן ואחרי טיפול אנטיביוטי (הסיבה היא שהאנטיביוטיקה משמידה גם את החיידקים הרעים אך על הדרך משמידה גם חלק מהחיידקים הטובים של מערכת העיכול ולכן אנו רוצים להשלים את החסר).
  • בזמן בעיות במערכת העיכול כגון שלשול, עצירות ודלקתיות של המעי.
  • בזמן גזים וקוליק אצל תינוקות.
  • בזמן שסובלים מפטרייה במערכת העיכול או בחלל הפה והלשון.

                                                

פרוביוטיקה לתינוקות מעל גיל שבועיים בטיפות:

כבר בגיל חודש אנו שומעים את המינוח "כאבי קוליק וגזים" אצל תינוקות. מתן פרוביוטיקה ספציפית לתינוקות אשר מכילה את החיידק לקטובצילוס רוטרי פרוטקטיס יכולה מאוד לסייע לכאבי בטן אלו ונגד גזים. ישנם מספר תוספי פרוביוטיקה בבתי הטבע, בתי המרקחת ואתרי הפארם שמכילים  חיידק זה ומיועדים לתינוקות, בהם ניתן למצוא את "מגה פרוביוטיק" של גרמזה, "יומי פרוביוטיקה טיפות LBGG" של אלטמן ועוד.

פרוביוטיקה לילדים מעל גיל שנה בצורת אבקה:

מעל גיל שנה יש לנו אופציה מצויינת לפרוביוטיקה בצורת אבקה שניתנת לערבוב עם מזון (עדיפות מוצרים כגון יוגורט, דני ומעדני חלב נוספים אך לא רק). פרוביוטיקה זו היא ייעודית לפעוטות וילדים ולרוב תכיל כבר מספר זנים שונים של חיידקים פרוביוטיים ובמינונים המותאמים לפי גיל. הרבה חברות מציעות פרוביוטיקה לילדים באבקה, ביניהן אלטמן, "ביוטיקיד אבקה" של חברת סופהרב ועוד.

פרוביוטיקה בסוכריות ודובוני גומי לילדים מעל גיל 3 שנים:

בגילאים אלו אנו כבר מתחילים להבין שיש לנו יצורים קטנים ודעתניים שלא בא להם להכניס כל דבר לפה והם כבר די בררניים. בשביל זה חברות תוספי התזונה הוציאו מגוון פרוביוטיקות שיהיו גם טעימות לילדנו ויהיה להם כיף ליטול אותן. כאמור הסיבה שמוצר זה מיועד לגיל 3 ומעלה היא הסכנה הברורה לחנק. אל תתנו את מוצרים אלו לפני שאתם יודעים שהילד שלכם לועס כמו שצריך. פרוביוטיקה בצורת דובונים וסוכריות קיימת אצל חברת אלטמן "יומי פרוביוטיקה דובונים" וגם אצל חברות כגון סופהרב, הדס ועוד.

לסיכום, ישנן מגוון דרכי מתן למתן פרוביוטיקה לילדנו החל מנוזל ועד דובונים וסוכריות. פרוביוטיקה יכולה לשפר את מצב מערכת העיכול שלנו גם בילדות וגם בתור מבוגרים ואין שום מניעה למתן פרוביוטי באף גיל.

 

תגובות

מומלצים