5 טיפים שיעזרו לכם להפוך להיות מנהל יותר יעיל ואפקטיבי

ניהול חכם הוא גם ניהול אפקטיבי ויעיל. בדרך שלכם להפוך למנהלים יותר יעילים ואפקטיביים, תוכלו להיעזר ב-5 הטיפים החשובים שהבאנו לכם.

15.02.2021 מאת: פורטל הכרמל והצפון
5 טיפים שיעזרו לכם להפוך להיות מנהל יותר יעיל ואפקטיבי

 

אימון לפיתוח חשיבה ניהולית ועסקית

תמיד שאפו לדעת יותר בהיבטים המקצועיים בתחום שלכם, אבל אתם לא חייבים באמת להיות הכי מקצועיים שיש, בכל דבר, כדי להיות מנהלים יעילים. ברובד הבסיסי יותר, חשוב להקדיש את הזמן לפיתוח חשיבה ניהולית ועסקית. גם אם לא נולדתם מנהלי עסקים מחוננים או כרישים בניהול משא ומתן,

חשיבה ניהולית וגישה עסקית אפשר לחדד, ללטש וללמוד. לצורך כך, תוכלו לקרוא ספרים שכתבו טובי המנהלים וכן לפנות ליועץ בתחום של קואצ'ינג עסקי. היועץ יוכל ללמוד מכם באילו היבטים בתפקיד אתם צריכים יותר חיזוקים. זה המקום ללמידה של אסטרטגיות חדשות ופתרונות נוספים.

התכוננו לא רק להקשיב אלא גם להיחשף ולהבין איך תהליכי חשיבה מסוימים (שאפשר לשנות) מורידים את היעילות. שינוי תהליכי חשיבה וגם התנהגות יעילה יותר, יכולים ליצור שינוי מהר מכפי שחשבתם.

השתחררו מהצורך לשלוט בהכל

מנהלים וותיקים מהאסכולה הישנה מרגישים לפעמים שאפקטיביות משמע להיות תמיד בשליטה, בהכל. למעשה, ההפך הוא הנכון. מנהלים ששבויים בקונספציה שהם צריכים לנהל את העסק בכל רגע, מכל הזוויות, אף פעם לא יהיו יעילים כמו מנהל שלומד כיצד לבצע האצלת סמכויות.

אם אתם מרגישים צורך לשלוט בהכל, זה אולי טבעי אבל לא נכון. כדי להיות מנהלים יעילים באמת, זהו את הדברים שבהם העובדים שלכם חזקים וחלקו להם משימות בצורה טובה. זו המשמעות העמוקה של להיות מנהל. עובדים שמקבלים אחריות בצורה נכונה שמתאימה ליכולותיהם, פורחים. כמנהלים, אתם יכולים להרוויח מזה המון.

הקפידו להפריד בין עיקר לטפל

מרגישים שאתם מבזבזים המון זמן על עניינים של מה בכך? ככל הנראה, אתם צריכים לחדד את היכולת שלכם להפריד בין עיקר לטפל. כל נושא שאתם מטפלים בו, שאלו את עצמכם האם באמת זה הדבר הכי "בוער" וחשוב כרגע. בנוסף לכך שכדאי להגדיר נושאים לפי סדר הדחיפות, תמיד שאלו את עצמכם מהו זמן הטיפול שמצריך עניין כזה או אחר.

כדי להפוך ליעילים באמת, את הדברים החשובים יותר השאירו לטיפול בבוקר, כאשר אתם עירניים יותר. דברים פחות חשובים, השתדלו להשאיר לטיפול בשעות שאתם פחות חדים ופחות ממוקדים.

למדו "לקרוא" אנשים ושפת גוף

מנהל טוב, אפקטיבי ויעיל, הוא מנהל שיודע לקרוא בצורה טובה אנשים ושפת גוף. היכולת לקרוא אנשים יכולה לעזור לכם בניהול השוטף וגם בניהול משברים. כאשר אתם אומרים את המילה הנכונה בזמן הנכון, אתם יכולים להשיג יותר במשא ומתן ולהצליח לרתום צוות של עובדים, לקראת מטרה החשובה ביותר כרגע.

הקדישו זמן לשיחות אישיות ואל תחשבו שזה בזבוז זמן. כשתכירו לעומק את העובדים שלכם, תוכלו לנהל אותם ולמעשה להנהיג אותם, בצורה מעוררת הערכה וכמובן גם יעילה.

הקשבה והבנת המציאות לפני פעולה

המרדף אחר יעילות ואפקטיביות עלול בקלות לגלוש לפעולות חפוזות ולא נכונות. לפעמים מה שצריך זה לעצור לרגע ולבדוק את תמונת המצב. אם אתם מרגישים שאתם לא לגמרי מבינים דבר מה, השתדלו להקשיב יותר וללמוד כדי לנתח את המציאות החדשה.

אל תפעלו אם חסר לכם ידע, בצורה שלאחר מכן יהיה לכם קשה לשנות. למדו להקשיב לעומק וחדדו את יכולתכם לזהות סימנים מתי הגיע הזמן לעבור מאיסוף מידע לפעולה. וברגע שהחלטתם לפעול, השתמשו נכון בזמן שלכם. היעזרו ביומן, באפליקציות לניהול זמן, בתזכורות, כל מה שעוזר לכם להישאר ממוקדים.    

 

 

תגובות

מומלצים