בראשית צילום בחלל וסלפי על הירח

נושא הצילום תפס עניין במיוחד לאחר שהחללית שידרה ביום שלישי 5.3 צילום סלפי ראשון, בראשית הייתה באותו זמן בגובה של כ-37,600 ק"מ מכדור הארץ, והפעילה את מצלמת הסלפי שמצביעה על לוח ועליו דגל ישראל וניתן להבחין באוסטרליה והאוקיאנוס השקט.

08.03.2019 מאת: מגד תאבת
בראשית צילום בחלל וסלפי על הירח

 

מערכת המצלמות שבחרה  עמותת SpaceIL  למשימת הצילום היא בת 8 מגה פיקסל HD, הכוללת שתי מערכות של מעבד וידאו, לשם יתירות (כתגובה למקרה של תקלה).

הפתרון של SpaceIL כולל עדשת שטח מיוחדת, שתוכל לשרוד ולתפקד בתנאי הסביבה הקשים וטווח הטמפרטורות קיצוני השורר בירח: -120 + 120 מעלות צלסיוס. משקל עדשת המצלמה הוא ~ 130 גרם והיא עשויה טיטניום וזכוכית קשה.

בתמונה ניתן לראות את החיבור הראשון בין מעבד הווידאו לבין המצלמה עצמה. לאחר שתתבצע אינטגרציית (שילוב) מערכת החשמל של החללית, ניתן יהיה לאמת את איכות התמונה והוידאו האמיתית. המערכת עברה בדיקת  תפקוד בסביבה קיצונית עם שילוב עדשות , עלות  עדשות המצלמות 510 אלף דולר.

מצלמות הנחתת InSight הנחתת InSight שנשלחה למאדים לחקור את האדמה מבפנים נושאת שתי מצלמות הנדסה משלימות המסייעות בניווט צילום ומשמשות לסייע במיקום ציוד הבדיקה במקום המתאים.

אחת המצלמות מותקנת על הזרוע (ICD) והשנייה בחזית הנחתת. דומות למצלמות המותקנות על רכבי החלל  Opportunity ,Curiosity שפעלו על מאדים , עם יכולת צילום בצבע . שדה צילום של 45 מעלות, ויכולת לספק נוף פנורמי של השטח המקיף את אתר הנחיתה.

 

המצלמה תספק תמונת מרחב העבודה, במיוחד כדי לאפשר בחירת המקומות הטובים ביותר למקם את המכשירים. תצלם תמונות צבעוניות למכשירים בסיפון הנחתת ותצפית תלת ממדית של האזור סביב הנחתת.

מדענים יכולים להפנות את המצלמה לכל כיוון, כך שזה יכול לקחת תמונות כדי לשלב לתוך פנורמה 360 מעלות של הסביבה של הנחתת.

שני עדכונים נוספים חשובים מהחלל

תמרון מוצלח נוסף לבראשית 

אמש לקראת 15:11 בוצע תמרון מוצלח של בראשית על ידי הצוות ההנדסי של SpaceIL  והתעשייה האווירית. 
בראשית בדרכה למסלול אליפטי בו הנקודה הרחוקה מכדור הארץ הינה במרחק כ- 270,000 ק"מ. 

התמרון היה מורכב בשל הצורך להתמודד עם מגבלות עוקבי הכוכבים ועם זאת בוצע בהצלחה על פי התכנון. במהלך התמרון הופעל המנוע הראשי של 'בראשית' במשך כ- 152 שניות. 

התמרון הבא צפוי בעוד שבועיים.

לגבי החללית מהניסוי ההיסטורי שטסה לתחנת החלל הבינלאומית, הבוקר שישי, החללית צפויה בשעה תשע בבוקר לעזוב את התחנה ובשעה 14.30תנחת על כדור הארץ.

קישור לכתבה בנושא

 

 

פורטל הכרמל

תגובות

מומלצים