ניתוח ריאה מורכב ומשולב עם ניתוח מעקפים

בן 57 הופנה לניתוח מעקפים בלב, בבדיקת סי.טי חזה, נמצא גידול בחלקו העליון של בית החזה שלו ולאחר בדיקות נוספות התברר שהגידול ממוקם בסמוך לכלי דם גדולים ולריאה.

30.10.2016 מאת: פורטל הכרמל והצפון
ניתוח ריאה מורכב ומשולב עם ניתוח מעקפים

בניתוח שארך כשבע שעות ביצעו מנתחי המרכז הרפואי פדה פוריה ניתוח מורכב ומשולב שכלל כריתה של גוש סרטני בריאה וניתוח מעקפים.

יעקב סופר (57), תושב צפת, הופנה למרכז הרפואי פדה- פוריה לשם ניתוח מעקפים בלב. בבדיקת סי.טי חזה שמתבצעת במרכז הרפואי באופן שגרתי לכל החולים שעוברים ניתוח לב, נמצא גידול בחלקו העליון של בית החזה שלו ולאחר בדיקות נוספות התברר שהגידול ממוקם בסמוך לכלי דם גדולים ולריאה.

ד"ר ארז קכל, הרופא המנתח ומנהל היחידה לניתוחי לב במערך הקרדיוווסקולארי, מספר על הניתוח הגדול שארך כשבע שעות. "זו פעם ראשונה שאנחנו מבצעים במרכז הרפואי פדה פוריה ניתוח משולב ריאות ולב. מדובר בניתוח מורכב המחייב שיתוף פעולה של מנתחי לב ומנתחי חזה.

במהלך הניתוח ביצענו כריתה של חלק מהריאה שהיה תפוס על ידי הגידול, כרתנו את האזור בווריד שאף הוא היה תפוס על ידי הגידול, ביצענו תיקון של הווריד, ואף בודדנו את עצב הריאה שהיה מוקף על ידי הגידול, מבלי לפגוע בו. רק לאחר מכן המשכנו וביצענו את ניתוח המעקפים".

הניתוח שבוצע על ידי ד"ר קכל וד"ר בן אבי, מומחה לניתוחי חזה מהמרכז הרפואי שיבא, עבר בהצלחה ויעקב החל להתאושש. ניסים סופר, בנו של יעקב: "הרופאים כאן השרו בנו הרבה ביטחון. ידענו שזה ניתוח גדול ומורכב אבל הרגשנו שיש על מי לסמוך" .

שבועיים לאחר הניתוח יעקב סופר הגיע לביקורת. יעקב: "אני מרגיש טוב ומלא תודה והערכה לצוות שטיפל בי כל כך יפה ". באותו יום בישר לו ד"ר קכל את הבשורה המשמחת, שלפי תוצאות הבדיקה הביופסית שבוצעה במהלך הניתוח, הגידול הוצא בשלמותו עם שולים נקיים".

ניתוח מעקפים

צילום: מיה צבן, דוברת המרכז הרפואי פדה, פוריה

תגובות

מומלצים