אל"מ הישאם אברהים ישראלי מהשורה הראשונה

פורטל הכרמל והצפון בראיון עם מח"ט 460 אל"מ הישאם אברהים שנבחר להדליק משואה ביום העצמאות ה 72 למדינת ישראל, נחשפים לאישיות פיקודית וחברתית צנועה, הישאם למרות העומסים מוצא זמן להתנדב למען ילדים עם צרכים מיוחדים ומעגלי החינוך בחברה.

12.04.2020 מאת: אמילי חלבי
אל"מ הישאם אברהים ישראלי מהשורה הראשונה

 

בימי משבר נגיף הקורונה ששיבש את סדר היום הציבורי ובעיקר הטקסים הממלכתיים, נבחר לו קצין ומפקד בכיר דרוזי מכפר מגאר להדליק משואה ביום העצמאות הקרוב.

אל"מ הישאם אברהים, בן 43 שמשרת מזה 24 שנים בצבא, נשוי למנאר ואבא לארבעה ילדים, שלוש בנות ובן, מחזיק בשני תוארים, תואר ראשון במנהל עסקים, תואר שני בביטחון לאומי, בוגר קורסים שונים בצבא.

הרמטכ"ל רב-אלוף אביב כוכבי המליץ על אלוף משנה הישאם אבראהים להשיא את משואת צה״ל ביום העצמאות ה-72 למדינת ישראל, המלצת הרמטכ"ל אושרה על ידי יושב ראש ועדת השרים לסמלים וטקסים, השרה מירי רגב.

אל"מ הישאם אברהים בשיחה אומר לנו: "אין לי מילים לתאר את ההתרגשות הגדולה שנבחרתי להדליק משואה, על האימון והמשמעות שזה מקבל, כאשר אתה מבין שכל העשייה שלך וכל ההקרבה שלך גם שזה לא נראה יש הערכה מצד המפקדים, כמובן שזה כבוד גדול עבורי באופן אישי ועבור העדה ממנה אני בא, שהיא עדה מפוארת".

הישאם: "אני במשך השנים עשיתי את עבודתי בשקט, התגייסתי ב 1996, באתי לחטיבה 7, חטיבה 460, עשיתי את דרכי בחיל השריון מחייל ועד מפקד חטיבת מילואים, והיום מפקד חטיבה. במהלך שירותי הצבאי קיבלתי הרבה תעודות הצטיינות, בקורסים בעיקר, גם כמ"מ וגם כמ"פ".

הישאם: "העדה הדרוזית קשרה את גורלה למדינה לארץ ולעם מלפני 3000 שנה, חידשנו את הברית הזו במלחמת השחרור, מאז אנחנו חיים ומגנים יחד על המדינה, לעדה הדרוזית יש את הזכויות שלה, ואנחנו לא צריכים להוכיח את זה, כי אנחנו שלובים חזק במדינה, מצליחים יחד במוסדות המדינה".

הישאם: "בצה"ל בני העדה משולבים בכל היחידות ובכל המערכים, ככה שההרגשה היא שוויונית וקיים שוויון הזדמנויות לכולם, מי שעובד קשה ומגיע עם ערכים טובים מתקדם, ויש לציין שבעדה הדרוזית ערכים זה הבסיס, מתחנכים על אהבת המולדת, התנדבות ואחריות, אחווה וצדקת הדרך, וזה הכל בא לידי ביטוי בצה"ל בתפקידים שבני העדה עושים ועכשיו בבחירה שלי להדליק משואה ביום העצמאות".

הישאם: "הקשר שלי עם החברה הוא מצוין, כשאני מגיע הביתה ופושט את המדים אני אחד מפשוטי העם, משתתף בכל האירועים, בשמחות ובאבל, כולם מכירים אותי והיחס עם האחים והמשפחה ואמא שלי הוא יחס מיוחד ומקבל עידוד ותמיכה מקיר לקיר".

הישאם: "אני מתנדב פעיל בארגון אקים לקידום ילדים עם צרכים מיוחדים, וחבר בהנהלה, כל שבוע שאני בבית מוצא את הזמן לעשות פעילות התנדבותית, זה נותן לי הרבה כוח, הרבה אוויר, ומרגיש בזה שאני עושה לעצמי, לבוא ולעזור לאוכלוסייה ולקדם אותה".

הישאם: "בנוסף אני פעיל בועדי הורים בבתי הספר, והיום בצוות צח"ש של בית הספר, וכמעט על בסיס שבועי אנחנו מנהלים שיחות, עם מנהל בית הספר, הקב"ט של המועצה, המחנכים ועוד, ואני רוצה להגיד שגם בתקופות כמו עכשיו במשבר הקורונה, הכפר מתנהג למופת, התושבים ממעיטים מאוד ביציאה מהבית ואם כן רק למקרי הצורך, הכפר כמעט ריק ביום יום ואין תנועה, אנחנו בהחלט נשמעים להנחיות". 

מדברי ראש המטה הכללי, רב-אלוף אביב כוכבי, על המלצתו על אל"מ הישאם להדליק משואה: ״אלוף-משנה הישאם, מפקד בית הספר לשריון, בן העדה הדרוזית, מהווה בסיפורו האישי ובפועלו הפיקודי לאורך השנים, סמל לחיבור בין קבוצות ומגזרים שונים המשרתים בצה״ל. הישאם, קצין מצטיין, מהווה דוגמא להיותו של צה"ל צבא העם, המאפשר הזדמנות שווה לכל המשרתים בו. הישאם חותר כל שנותיו בצה״ל לפעול בהתנדבות מעבר למסגרת תפקידו. הוא ממקד את רוח ההתנדבות באוכלוסיות חלשות ובחיבור לחברה הישראלית ולצה״ל. אני גאה על הבחירה בהישאם להדליק את משואת צה״ל ביום העצמאות ה-72״.

אלוף-משנה אבראהים, בן העדה הדרוזית, פועל שנים רבות לחיזוק הקשר בין צה"ל, צבא העם, לכל חלקי העם. הוא פועל לעודד גיוס והשתלבות כל בני המגזרים, פועל לחיזוק פרויקט 'בית גיל', במסגרתו מתנדבים חיילי החטיבה בראשותו לסייע לילדים עם צרכים מיוחדים, הוא מתנדב שנים ארוכות במסגרות לאוכלוסיות מיוחדות. עשייתו החברתית המגוונת מביאה לידי ביטוי את אישיותו יוצאת הדופן כקצין, כישראלי וכאדם. רוחו ההתנדבותית והערבות ההדדית, הנישאות על כתפיו בגאון, מחזקות את השריון הרוחני של העם בישראל.

השרה מירי רגב בירכה על הבחירה הראויה באלוף-משנה הישאם אבראהים: ״אני שמחה על ההחלטה לבחור באלוף-משנה הישאם אבראהים להשיא את משואת צה"ל ביום העצמאות ה-72 של מדינת ישראל. אלוף-משנה אבראהים, מפקד עוצבת 'בני-אור', בית הספר לשריון, מביא לידי ביטוי באורח מופתי את הכוחות המחברים והמאחדים את הקהילות השונות בישראל לכדי רקמה אנושית ישראלית אחת. אלוף-משנה אבראהים מסמל באישיותו את הברית והקשר העמוק בין בני העדה הדרוזית למדינת ישראל ואזרחיה. בעשייתו הוא תורם רבות לחוסנה של החברה הישראלית לביטחונה ולקשר בין כל מרכיביה".

טקס הדלקת המשואות הממלכתי יערך השנה בסימן חיבורים בחברה הישראלית. הטקס, שייערך במתכונת מיוחדת, ללא קהל משתתפים, יעלה על נס את הלכידות החברתית, יבטא את קרבת הרוח, את איחוד הלבבות ואת הערבות ההדדית בכל חלקי עמנו, וזאת, כמיטב המסורת ולתפארת מדינת ישראל.

הישאם בולט באישיות שלו ומשמש השראה לצעירים ישראלים מכל העדות, בהזדמנות זו מאחלים חג עצמאות שמח והמשך התקדמות בסולם הדרגות בצה"ל עד התפקידים הבכירים ביותר.

 

פורטל הכרמל

תגובות

6. עזאם לפני 4 שנים
אשרי העדה שאלה הם בניה
5. דליה לפני 4 שנים
אדם צנוע ומפקד נערץ
4. כיוף לפני 4 שנים
איש מדהים
3. אמיר לפני 4 שנים
גאווה לעדה ולמדינה
2. צעיר לפני 4 שנים
הישאם איש גדול
1. דרוזי ישראלי נטו לפני 4 שנים
מצליחן..מתקדם..מציאותי ..

מומלצים