בסוף השבוע יתקיים הפנינג גדול בחוף שקמונה בחיפה

ביום שישי 2.9.22 יתקיים הפנינג גדול בחוף שקמונה בחיפה, לרגל הכרזת שמורת ראש כרמל חיפה, ובסימן שמורות ימיות נוספות. השמורה הימית ראש כרמל שהוכרזה במאי 2021, היא השמורה הימית השנייה בגודלה בארץ

29.08.2022 מאת: פורטל הכרמל והצפון
בסוף השבוע יתקיים הפנינג גדול בחוף שקמונה בחיפה

 

ביום שישי  2.9 נחגוג  בחיפה את הכרזתה של השמורה הימית ראש הכרמל, בסימן שמורות ימיות.

 

 

שמורת ים ראש כרמל היא החלק התת ימי הממשיך את רכס הכרמל מתחת לפני המים, שם הוא מהווה בית גידול ייחודי של שוניות סלעיות על תשתית גירנית. בשמורה ששטחה כ-49,937.582 דונם. טבע עשיר ופראי: צבי ים, חתולי ים, עדרי דגים משוטטים בשונית הסלעית, וספוגים יוצרים בית לגן עדן של סרטנים, נחשוני ים וחלזונות במגוון צבעים וצורות.

 

 

במהלך השנים האחרונות פעלה במקום הקהילה הימית ראש כרמל חיפה של קואליצית אנשי הים התיכון, וקהילת חיפה של החברה להגנת הטבע, לקידום הכרזת השמורה.

 

 

ביום שישי  2.9 מהשעה 15:00-19:00  תחגוג העיר חיפה יחד עם קואליציית אנשי הים התיכון, בשיתוף החברה להגנת הטבע ועירית חיפה, את האירוע בהפנינג ענק בחוף שקמונה בסמוך למכון חקר הימים והאגמים.

 

 

באירוע הפתוח לקהל הרחב, יתקיימו סיורים מודרכים בחוף הים,  מתחמי יוגה ופעילות לגוף ולנפש, מיצגים, הופעות מוזיקה חיות, פעילויות בנושאי ים, משחקי חוף ועוד. האירוע מתאים לכל המשפחה.

 

 

 שמורות ימיות מגנות על הים, על  מגוון המינים בו, על דולפינים וצבי ים, על נוף פתוח ומרחב לפעילויות פנאי ונופש, והן מגדילות את כמות הדגים בים.  כיום בארץ רק כ-5% משטחי הים מוכרזים כשמורות ימיות.

 

 

מייקל רפאל, רכז ארצי של קואליצית אנשי הים התיכון: "ישראל חתומה על יוזמה בינלאומית המציבה יעד גלובלי של 30% שמורות טבע ימיות עד 2030, יוזמה שחברות בה כיום 55 מדינות. אנחנו חייבים לעמוד ביעד הזה, כדי שנוכל להציל את האוקיינוסים שהחיים בהם הולכים ונכחדים.  על הים מופעלים לחצים וסכנות רבות. בנוסף טמפרטורת המים עולה כתוצאה ממשבר האקלים ומגדילה את הנזק והסכנה. צריך לזכור כי בלי שמורות אין לנו ים. קהילות אנשי הים התיכון ממשיכות במאמץ משותף להביא להכרזתן של שמורות נוספות בים התיכון".

 

 

האירוע הינו בשיתוף עריית חיפה, ומאורגן על ידי קואליציית אנשי הים התיכון מבית אנו, בה שותפים החברה להגנת הטבע, צלול, אקואושן, דלפיס, מגמה ירוקה, והתאחדות הצוללים.

 

 

פורטל הכרמל

פורטל הכרמל

תגובות

מומלצים