סמים אלכוהול ובריאות הגוף והנפש

למעלה מ-35% מהתלמידים בחטיבות הביניים בישראל צרכו אלכוהול, בעוד שבחטיבות העליונות יותר מ-90% מהתלמידים שתו אלכוהול, בקמפוס אנקורי צפון החליטו להרים את הדגל להעלאת המודעות.

27.12.2017 מאת: פורטל הכרמל והצפון
סמים אלכוהול ובריאות הגוף והנפש

צילום יח"צ אנקורי

במהלך השבוע האחרון עברו התלמידים הרצאות וסדנאות בנושא תזונה נכונה, בריאות הגוף והנפש והשפעות הסמים והאלכוהול על האדם, החודש מצוין ברחבי ישראל ובבתי הספר בפרט, חודש המאבק בסמים ואלכוהול.

סקר שערך משרד הבריאות בתחילת השנה שבדק את צריכת האלכוהול של בני נוער במערכת החינוך בישראל, מעלה כי למעלה מ-35% מהתלמידים בחטיבות הביניים בישראל צרכו אלכוהול, בעוד שבחטיבות העליונות יותר מ-90% מהתלמידים שתו אלכוהול. 

בתוך כך, החליטו בקמפוס אנקורי צפון (קרית ביאליק) להרחיב את הפעילויות סביב הנושא ולאורך השבוע האחרון עברו תלמידי בית הספר מגוון סדנאות והרצאות בנושאי התנהגות מניעתית והעלאת המודעות לבריאות הגוף והנפש.

כך לדוגמא, את השבוע פתח עופר שרון שמאתר ומחלץ מטיילים ישראלים שנפגעו כתוצאה משימוש בסמים בהודו. שרון, שהתגורר למעלה מ-10 שנים בהודו, חשף את התלמידים לסיפורם הטראגי של עשרות מטיילים צעירים אשר נפגעו בנפשם כתוצאה משימוש בסמים, על מסעות האיתור והחילוץ שלהם והבאתם ארצה לחוף מבטחים.

בהמשך, הגיעו נציגי עמותת רקפת, המסייעת בפיתוח מענים מתאימים לבני נוער שמתמודדים עם חרדה חברתית וביישנות, שיתפו את התלמידים בסיפורים אישיים בנושא של חרדה חברתית וכן הציגו נתונים ועובדות סביב התופעה שהולכת וגוברת בקרב בני הנוער. 

זאת ועוד, במסגרת שיעורי החינוך הגופני למדו התלמידים על הקשר הישיר שבין פעילות גופנית לבריאות הנפש והרגעתה, וכדי להגביר את המודעות לתזונה נכונה עברו התלמידים סדנאות בישול מיוחדות במסגרתן נחשפו לתפריטי תזונה בריאה ואף הכינו חטיפי בריאות ואנרגיה.

"התעסקות בהתנהגות מניעתית חשובה ונעשית באופן יומיומי בביה"ס, הן על ידי פעילויות והרצאות מגוונות והן באמצעות שיח אישי של הצוות החינוכי עם התלמידים" מציינת ורדית הלוי, מנהלת הקמפוס ומוסיפה: "בני הנוער לא תמיד מודעים לחשיבות שבבריאות הגוף והנפש וכיצד היא משפיעה על תפקודנו היומיומי, ולכן החלטנו לשלב פעילויות בנושאים אלה כחלק מחודש המאבק בסמים ואלכוהול. אני בטוחה כי השבוע היה מלמד מאוד וכולי תקווה כי הגברת המודעות לנושאים אלה תסייע בצמצום תופעות פסולות בקרב בני נוער בישראל".

ליזה רוטגאיזר, תלמידת הקמפוס שיתפה: "אני שמחה שהשבוע לא התעסק רק במאבק באלכוהול וסמים אלא גם נגע הרבה בבריאות הגוף והנפש, דברים שחשובים לכולנו. מעבר לשבירת שגרת הלימודים, למדתי המון וגם נהנתי ואני בטוחה שמהיום אהיה מודעת יותר לדברים שאני אוכלת ועושה".

תגובות

מומלצים