אל תמהרו לעבור לקו הטלפון האינטרנטי
לא מומלץ למהר ולעבור לקו הטלפון החדש (האינטרנטי) שמציעות החברות שמתחרות בבזק אלא אם תהיו מודעים לחסרונות של קו זה, נציגי החברות לא תמיד טורחים להזכיר לכם את החסרונות האלה.
בתקופה האחרונה תושבי הכרמל עדים למתקפת התקשרויות מנציגי חברות הטלפון הביתי (האינטרנטי) המתחרות בחברת בזק, כמו: 012 זהב, 013 נטוויז'ן, אורנג' וחברות אחרות.
נציגי חברות אלו מציעים לבעלי קווי הטלפון הביתי של בזק (בדליה ועוספיה אין תשתית של הוט) לעבור מהקו הביתי של בזק לקו הביתי האינטרנטי שלהם.
צריך לדעת קודם שקו הטלפון שמציעות לכם החברות המתחרות עובד אך ורק דרך האינטרנט והוא מתאים ללקוחות שיש להם אינטרנט בבית (מי שאין לו אינטרנט לא יכול לעבור), החברה המתחרה מספקת מתאם שיחות מיוחד שמתחבר לחשמל בין המודם ומכשיר הטלפון.
לא כדאי למהר לעבור לקו הביתי האינטרנטי גם אם ההצעה לעבור היא מפתה וברוב המקרים תחסוך לכם עשרות שקלים בחודש (כאן לא המקום לפרט את ההצעות של החברות המתחרות). עליכם לדעת שלקו הטלפון האינטרנטי יש חסרונות שהנציגים לא תמיד טורחים להזכיר אותם ללקוחות.
להלן חלק מהחסרונות במעבר לקו הטלפון האינטרנטי:
1. ממשיכים לשלם לבזק: הלקוח ימשיך לשלם חודשית לחברת בזק 25 ₪ עבור אחזקת הקו וסכום נוסף עבור תשתית האינטרנט בהתאם למהירות, לדוגמא: לקוח שיש לו מהירות 1.5 מגה שהעלות החודשית היא בערך 60 ₪, ימשיך לשלם חודשית כ- 85 ₪ לחברת בזק (25 ₪ אחזקה + 60 ₪ תשתית).
2. קו הטלפון לא יעבוד במקרים אלו:
א. אם יש נפילות האינטרנט.
ב. אם יש הפסקת חשמל.
ג. אם יש תקלה בתשתית האינטרנט או במודם או במתאם השיחות.
ד. לפעמים וללא כל סיבה קו הטלפון לא יהיה פעיל.
3. האטה בגלישה: מכיוון שהשיחות יהיו דרך האינטרנט, תהיה האטה קטנה במהירות הגלישה השוטפת באינטרנט.
4. אין שיחה ממתינה: בעת שיחה, המתקשר אליכם לא ישמע צליל של ממתינה, והוא ימשיך להתקשר אליכם בלי שיידע שאתם מדברים.
5. ירידה באיכות השיחה: לפעמים איכות השיחה יורדת ולפעמים השיחה מתנתקת, ובמקרים אחרים נשמע הד בעת הדיבור.
6. התחייבת נתקעת: חלק מהחברות נותנות חבילות עם התחייבות לשנה או שנתיים או אפילו שלוש שנים, כך שאם הלקוח החליט להתנתק לפני תום ההתחייבות, הוא יתקל בבעיה ובהוצאות מיותרות.
לכן, לא מומלץ ללקוח לעבור לקו הטלפון האינטרנטי של החברות המתחרות בחברת בזק, אלא אם הוא מבין את החסרונות הנ"ל, כך שאם בסוף הוא החליט לעבור לחברה מתחרה, אז שיידע כי הוא עלול להיתקל בבעיות בעת השימוש בקו הטלפון.


















