מי מנסה לסחוט את ויסאם נבואני?

עדות קשה ומצמררת של ראש מועצת ג'וליס עו"ד ויסאם נבואני בעניין בניית בית ספר חדש לתלמידי ג'וליס, באים כל מני סחטנים ופושעים מאיימים ומטילים טרור על המועצה וחיי כל החברה, ויסאם:"כל העניין שהם דורשים שיהיו שותפים בקרקע ורוצים חמש דונמים באזור התעשייה בג'וליס על שם אלוואקף".

06.01.2023 מאת: חסין חלבי
מי מנסה לסחוט את ויסאם נבואני?

 

 

 

לפרשה שמעסיקה את בני העדה הדרוזית, לאור התנהגות לא הולמת של קבוצת דתיים לכאורה, שהם בעצם שליחים של כל מני אנשים, שמנסים לסחוט בכוח אדמה ציבורית בתמורה לבניית מוסד חינוכי בכפר הדרוזי ג'וליס.

 

 

 


עו"ד ויסאם נבואני בשיחה לפורטל הכרמל והצפון, על מה שקורה בפרשה ולאן הדברים מובילים: "מה שקורה, שיש פה אנשים שרוצים לחבל בבניית בית ספר חדש לילדי ג'וליס, הרבה הטעיות והרבה דסאנפורמציה יוצאות החוצה, הבית ספר הקיים בגוליס נבנה בתחילת 1982".

 

 

 


עו"ד ויסאם: "המועצה והמדינה ראו צורך בבניית עוד בית ספר מאחר והישוב גדל, הבית ספר נבנה על חלקה שהייתה שייכת למנהל מקרקעי ישראל ולא היו בה זכויות של אנשים פרטיים או לוואקף, לאחר בניית בית הספר על אדמת מדינה, הוגשה תביעה מטעם הוואקף שהבית ספר נבנה על אדמה שניתנה במתנה ב 1890 לוואקף מבעלים לא רשומים".

 

 

 

 

"בית המשפט קיבל את התביעה וזה עבר בטאבו על בא כוח העדה הדרוזית בג'וליס, בשנת 1990 בזמן שהיה סאלח טריף ראש מועצה, הוא הכין תכנית מתאר לישוב שנכנסו בה כ-500 דונם למתאר, ואז היו צריכים להפריש מאדמות התושבים לצורכי ציבור, השייך אמין טריף בזמנו יחד עם סאלח טריף קבעו שההפרשות למועצה ולצורכי הציבור יהיו החלקות האלה,  למעשה היה מצב שהוואקף הדרוזי בא ואמר שהבעלות על החלקות האלה עוברות למועצה, וחתמו על זה".

 

 

 

 

עו"ד ויסאם: "הבעיה היום שבשלב מסוים באו מי שהחליפו את השייך אמין ז"ל וחזרו בהם ממה שסוכם ואמרו שהרכוש הזה הוא שלהם והם ישכירו אותו למועצת ג'וליס, המועצה שהגישה את הבקשות לבניית בית הספר הגישה אותם כבעלים, פתאום המועצה מוצאת את עצמה שהיא צריכה אישור והסכמה מהוואקף ובאי כוח הוואקף, על כל דבר שהיא רוצה לבנות בחלקות האלה".

 

 

 

 

"במקרה הזה אם בא כוח הוואקף בזמנו שייך אמין לא היה מסכים להעביר בעלות לזכות המועצה המקומית, השטח לא היה עובר לבעלות המועצה".

 

 

 

 


עו"ד ויסאם:" ירי על הבית זה חוויה לא קלה למשפחתי, כי אתה עובד למען הציבור וכשאתה בא ולוקח החלטות אמיצות, אתה לוקח סיכון גדול, חשבתי שיהיו בעיות, אבל לא חשבתי שמדובר בגוף כזה אלים, להתקיף קבלן שבא לבדוק ביצוע של הריסת בית ספר ע"י 5 אנשים שעוצרים את כל מהלך בניית בית הספר, כאילו זה רכושם הפרטי, זה בלתי נסבל".

 

 

 


עו"ד ויסאם:"אותם אנשים פוגעים בילדים של ג'וליס ובהורים ובעיקר בחינוך ובהתפתחות הישוב בארץ ישראל, כאשר כל עניינם שהם רוצים להיות בעלים של הנכסים האלה, הם דורשים שיהיו שותפים בקרקע ורוצים חמש דונמים באזור התעשייה במקום האדמה הזו".

 

 

 

עו"ד ויסאם:"התושבים נמצאים בתמיכה מלאה בסטטוס של המועצה, אבל האנשים פה כבולים ואין להם חופש ביטוי, כי יש מצב של הטלת אימה עליהם מצד אותם אנשים".

 

 

 

 

עו"ד ויסאם: "עשר דקות אחרי חצות באים ומרססים את הבית שלי בכדורים, שעה וחצי אחרי הירי, הם שולחים צוות למשא ומתן ,לא לשאול על שלומי ושלום משפחתי, הם דורשים אדמות באזור התעשייה, ושהם יהיו שותפים באדמות, יש לציין כי לפני המקרה הזה זרקו רימון לעבר בניין המועצה וירו על המועצה, והזמינו פורעי חוק שהשתלטו על בית הספר, כל פעם הם שולחים צוות ודורשים לחתום על האדמות באזור התעשייה, באותו לילה שירו על הבית הם הצליחו באיום להחתים אותי על 5 דונמים באזור התעשייה".

 

 

 

עו"ד ויסאם: "היום למרות שבית הספר בבעלות המועצה ואין לוואקף זכויות בו, ובטאבו רשום על שם המועצה, הם אומרים אם המועצה רוצה להרוס ולבנות בית ספר, שתיישם את ההסכם של 5 הדונמים באזור התעשייה, זו סחיטה לשמה".

 

 

חשוב לציין כי המשטרה מעורבת ומכירה את הנושא לעומק, והיא תדע לתת מענה בזמן אמת.

 

 

תגובות

19. סלים לפני 1 שנה
מאפיית טריף
18. עאמר לפני 1 שנה
דעה אמיתית מהשטח
17. שוטר לפני 1 שנה
תלחם עם המושחתים
16. עדנאן לפני 1 שנה
ויסאם בהרבה יותר טוב מהאחרים בגוליס לפחות דואג לצעירים
15. סאמייה לפני 1 שנה
ויסאם נבואני התושבים איתך במאה אחוז
14. מירכא לפני 1 שנה
ויסאם צודק
13. אמאל לפני 1 שנה
אסור לדרוזים ולמשטרה לתת לאנשי הדת בגוליס את הבמה כי הם גנבים
12. עאמר לפני 1 שנה
כל מילה של ויסם חרוטה בסלע הוא מדבר אמת
11. יוסף לפני 1 שנה
עולם של מושחתים בליבוש דתי
10. עאדל לפני 1 שנה
ויסאם יודע טוב מה הוא אומר
9. חרב לפני 1 שנה
ויסאם אלוהים איתך ויעזור לך בכל האמת כי אתה אומר אמת
8. ג'ולס לפני 1 שנה
שקרן
7. חיים לפני 1 שנה
המשטרה חלשה והמאפייה שולטת
6. גולסי לפני 1 שנה
כל מילה של ויסאם נכונה
5. בחורה מגוליס לפני 1 שנה
ויסאם כולם יודעים את האמת של המשפחה הזו
4. דרוזי צעיר לפני 1 שנה
אנשים לא מסוכנים הדרוזים עשו מהם מסוכנים
3. יעקוב לפני 1 שנה
הלוואי עלינו בעספיא ראש מועצה כמו ויסאם
2. דרוזי לפני 1 שנה
אסור להיכנע.
1. דתי כרמלי לפני 1 שנה
מעניין

מומלצים