אמבולנסים ורכבי ביטחון ישתמשו בנת"צים באופן קבוע ולא רק בחירום

ועדת הכלכלה של הכנסת, בראשות ח"כ דוד ביטן, אישרה היום לקריאה שנייה ושלישית את ההצעה של ח"כ משה פסל לתקן את פקודת התעבורה, על מנת לאפשר נסיעה של רכבי ביטחון בנתיב תחבורה ציבורית באופן קבוע ולא רק בחירום. לפי ההצעה, אמבולנסים ורכבי ביטחון יוכלו להשתמש בנתיב תחבורה ציבורית לא רק בחירום.

13.07.2025 מאת: פורטל הכרמל והצפון
אמבולנסים ורכבי ביטחון ישתמשו בנת"צים באופן קבוע ולא רק בחירום

 

היוזם ח"כ פסל: לא הגיוני שאמבולנס שחוזר מקריאה לכוננות יתקע בפקקים ואני ובת הזוג שלי ניסע לסרט בנת"צ. היו"ר ביטן: גם על הרשויות יש אחריות לא לקנוס בלי בדיקה.
 


לאחר מספר דיונים בהם נדונה השאלה על איזה סוגי רכבים תחול ההצעה, נקבעה היום כי רשימה מצומצמת של סוגי רכבי ביטחון שיוכלו להשתמש בנתיבי התחבורה הציבורית גם בנסיעות שאינן מבצעיות, בהם: אמבולנס, אופנוע להגשת עזרה ראשונה שקיבל היתר ממנכ"ל משרד הבריאות, רכב משטרה שקיבל היתר מהמפכ"ל ונושא לוחית זיהוי אדומה, רכב למשימות מבצעיות של שירות בתי הסוהר או רכב לליווי אסירים, רכבי כיבוי שאישרה רשות הרישוי, רכב זק"א שאישרה רשות הרישוי, רכב ייעודי להובלת נפטרים בעת הובלת נפטרים שאישרה רשות הרישוי ובאזורים שאישרה ורכב שיטור משולב של העיריות.

 


ח"כ פסל הסביר בישיבות הקודמות, כי היום המצב שבו אפילו הוא כאזרח שנוסע יחד עם בת הזוג שלו לסרט יכול להשתמש בנת"צ אבל אמבולנס שחוזר מקריאה לכוננות לא יכול לעשות את זה – הוא לא הגיוני. לדבריו, הגענו למצב שנהגי אמבולנס צריכים לחשוב אם להיענות לקריאה או לא, כי אם יתברר בהמשך שלא מדובר בקריאה דחופה והנהג השתמש בנת"צ הוא עלול להיקנס.

 


היו"ר ביטן התייחס להצעה ואמר כי קיבל בקשות רבות להיכלל בהצעה. "פתאום כולם רוצים להיכנס לזה ואי אפשר לתת את הזכות הזו לכל רכב ביטחון, מאחר שההגדרה רחבה מאוד וזו לא הייתה הכוונה מלכתחילה". אמר. עם זאת, הוא הוסיף כי יש אחריות גם על הרשויות ולא יכול להיות שהעיריות יקנסו בלי בדיקה ויעבירו את נטל ההוכחה על הגופים הביטחוניים השונים.

 

תגובות

מומלצים