מקום ראשון למשרד הפנים במענה לבקשות חופש המידע
משרד הפנים זוכה להכרה על מהירות התגובה לפניות אזרחים, שקיפות במידע הניתן לציבור והנגשת השירותים במגוון ערוצים כך שמענה חיובי ניתן ל85.1% מהבקשות שהוגשו אליו וכי מהירות מתן המענה עומד על 87.2%.
משרד הפנים מוביל את רשימת משרדי הממשלה במדד תודעת השירות ובשיעור המענה לבקשות חופש מידע לשנת 2024, כך עולה מדו"ח היחידה הממשלתית לחופש המידע במשרד המשפטים, שפורסם היום (ב') 3.11.2025.
מנתוני הדוח עולה כי משרד הפנים זוכה להכרה על מהירות התגובה לפניות אזרחים, שקיפות במידע הניתן לציבור והנגשת השירותים במגוון ערוצים כך שמענה חיובי ניתן ל85.1% מהבקשות שהוגשו אליו וכי מהירות מתן המענה עומד על 87.2%.
הדו"ח השנתי בוחן את יישום חוק חופש המידע במשרדי הממשלה וביחידות הסמך, ומציג את היקף הבקשות, אופן הטיפול בהן, אחוזי המענה והעמידה בלוחות הזמנים הקבועים בחוק.
מנכ"ל משרד הפנים ישראל אוזן: "ההישג הזה משקף את הרוח שמובילה את משרד הפנים – שירות איכותי, מקצועי, זמין, אנושי ודיגטילי, זהו ביטוי לעבודה היומיומית של עובדי המשרד, שפועלים באחריות ובשליחות ובמקצועיות למען האזרח והרשות המקומית. נמשיך לפעול באמונה ובמחויבות כדי להעניק שירות איכותי ומקצועי לטובת חיזוק הרשויות ושיפור חיי התושבים במדינת ישראל".
ליאור שחר, מנהל המינהל לתפקידים מיוחדים במשרד הפנים: "אנחנו רואים ביישומו של חוק חופש המידע על ידי משרד הפנים אבן יסוד מהותית בשירות לתושבים. החוק מאפשר לכל תושב לקבל מהמשרד מידע משמעותי הרלוונטי לחיי היום־יום. לכן אנו פועלים להעניק את השירות באופן המיטבי לטובת איכות חיי תושבי מדינת ישראל".


















