בעקבות החלטת משרד החינוך להוציא את המסכים מבתי הספר היסודיים

יו"ר הקבינט הציבורי לחינוך רם שמואלי "חסר השותפים בחברה הישראלית-ההורים המורים, אגפי החינוך השלטון המקומי, התלמידים, הסטודנטים וכו'. לכן אבי קמיניסקי ואני ושותפים רבים אחרים הקמנו את הקבינט הציבורי לחינוך כדי להוביל תכנית עשור".

16.11.2019 מאת: פורטל הכרמל והצפון
בעקבות החלטת משרד החינוך להוציא את המסכים מבתי הספר היסודיים

יו"ר הקבינט הציבורי לחינוך על הוצאת המסכים מבתי הספר: לא תומך בדרך-המנהלים והמורים צריכים להחליט

יו"ר הקבינט הציבורי לחינוך רם שמואלי התייחס בוועידת החינוך הלאומית לחינוך של מרכז ישיבות ואולפנות בני עקיבא ומקור ראשון להחלטת משרד החינוך להוצאת המסכים מבתי הספר היסודיים.

שמואלי אמר כי הוא תומך במהלך אך אינו תומך בדרך שבה הוא נעשה. לדבריו, ההחלטה צריכה להיות בסופו של דבר של המנהלים והמורים בשטח שהיו צריכים להיות שותפים למהלך ולדון בדברים באופן יסודי תוך שיתוף התלמידים.

שמואלי התייחס לצורך שהביא לפני מספר חודשים להקמת הקבינט החדש, "אם יש שר מצד אחד מגיע עם אג'נדה פוליטית אידיאולוגית, כך ראוי במדינה דמוקרטית ומצד שני יש את המערכת המקצועית- חסר מישהו באמצע. חסר השותפים בחברה הישראלית-ההורים המורים, אגפי החינוך השלטון המקומי, התלמידים, הסטודנטים וכו'. לכן אבי קמיניסקי ואני ושותפים רבים אחרים הקמנו את הקבינט הציבורי לחינוך כדי להוביל תכנית עשור. לפני חודשיים עמדנו פה ושמנו עצמינו במטרה לעזור למדינת ישראל עם הממשלה החדשה, שאנחנו מחכים שתהיה, להגיע ולהציג תכנית עשור לאומית לחינוך."

שמואלי רואה בחשיבות התכנון לטווח ארוך את הביטחון הלאומי של מדינת ישראל. "התכנון האסטרטגי הוא המפתח לשינוי. אם אנחנו נחליף תכנית כל שנתיים אנחנו פוגעים בעתיד שלנו- זה ממש בטחון לאומי. לכן השותפות הזאת של כלל הקבינט הציבורי לחינוך שיושב ושוקד כרגע לכתוב ביחד עם כל השותפים אלטרנטיבה, מצפן לתכנית החינוך של העשור למדינת ישראל. אנחנו מייצרים מהלך שיש לו כל מיני עקרונות שיש בו מצד אחד חדשנות, מצד שני חיבוק. אנחנו רוצים לחבר את המערכת , לעבוד יחד עם המערכת."

שמואלי מנה 3 עקרונות שרואה בהם את המצפן בתכנית-

  1.        "לשחרר- לשחרר את המערכת. להאמין באנשי החינוך, לתת להם עצמאות ולתת להם גיבוי."
  2.        "כדי לשחרר- צריך להוריד את מספר הבגרויות ל-5 ולתת לצוותי החינוך לפתח תכנים ופדגוגיה. בואו ניתן להם את המרחב הזה. הופתעתי לשמוע מכל ראשי האוניברסיטאות והמכללות שנפגשנו איתם שהבגרויות זה לא הדבר שחשוב שלהם."
  3.        "בואו נגמור את הבגרויות ביא- וכיתה יב תוקדש  למה שהתלמידים יובילו. נקדיש למה התלמידים יובילו. יש אמיצים שנתנו עצמאות. לא ממציא."

שמואלי הביע תקווה כי שר החינוך החדש יירתם למהלך- "הכנו כבר את הקואליציה. ברגע ששר חינוך יקרא לנו – אנחנו מתייצבים. אפשר לשבת ולייצר מהלך שאנחנו מחברים אליו גם את התעשייה ואת ארגוני החברה האזרחית. רק ביחד אפשר לייצר שינוי ורק ביחד נוכל לדאוג לעתיד החינוך בישראל. העולם רץ קדימה ואנחנו לא יכולים להישאר מאחור."

 

תגובות

מומלצים