איאד סביתי מונה למנהל כלא שטה

בטקס מרשים קיבל גונדר משנה איאד סביתי את הפיקוד על בית סוהר ׳שטה׳ במחוז צפון מידיו של גנ"מ בני שפר, במעמד גונדר אשר וקנין, מ״מ נציב בתי הסוהר וגונדר שרון שואן, מפקד מחוז צפון בשב"ס, סגל הפיקוד הבכיר של הארגון, בני משפחה וחברים.

30.01.2020 מאת: חסין חלבי

חילופי מפקדים בכלא שטה 2020

 

גונדר משנה איאד סביתי שנמצא המתאים ביותר למלא את תפקיד מפקד כלא שטה, שעד היום עסק בפלילי ובקרוב בכלא הולך להיות אגף של מחבלי חמאס. גונדר משנה איאד סביתי, התגייס לשירות כסוהר בבית סוהר ׳אשל׳. הוא שימש במספר תפקידי פיקוד ובתפקידו הקודם מפקד בית מעצר הדרים. איאד בעל ניסיון רב בתחום, עובר למחוז הצפוני שמאתגר אותו, אבל בגלוי אומר לפורטל הכרמל והצפון שזו לא התחנה האחרונה. בטקס חילופי המפקדים שהתקיים בכלא שטה, לאיאד היה חסר במעמד הזה אביו שנקע את הרגל ונבצר ממנו להגיע.

 

התכנית בחסות

מ.א.מ הכרמל הנדסה ובנייה בע"מ בהנהלת מגדי אבו מפלח, מבצעים ניהול תכנון ופיקוח, תכנון אדריכלי ועיצוב פנים בכל חלקי הארץ, ניסיון של 32 שנים בתחום,

דאלית אל כרמל, טל: 0526394898

 

גנ"מ איאד סביתי מפקד כלא שטה הנכנס לפורטל הכרמל והצפון: "אני שמח לקבלת התפקיד לאחר שירות של 29 שנים, עברתי בכל התפקידים, הייתי מפקד קורס קצינים 2 מחזורים, הייתי בכלא הדרים בתפקיד ניהולי והיום אני מקבל בגאווה את הפיקוד על כלא שטה".

גנ"מ איאד סביתי היה אמון על אגף אסירים בטחוניים בכלא הדרים.

גנ"מ איאד סביתי: "אנחנו 11 אחים בבית, כל האחים שלי במערכת הביטחון, אנחנו בבית גדלנו על ערכים, אנחנו משרתים את המדינה, אני אעשה את הכל למען הצלחתי בתפקיד, באירוע היום מאוד חסר לי אבא שהיה אמור להגיע ואתמול מעד ונקע את הרגל, זו לא התחנה האחרונה עבורי, זו תחנת מעבר, השמיים הם הגבול".

בטקס פגשנו את אחיו של איאד, סג"ד מואייד סביתי קצין אג"ם בכלא מגידו, 25 שנים בשב"ס, שאמר לפורטל הכרמל והצפון: "המשפחה מרוצה מאוד, זהו תפקיד מכבד, אני מאחל לאיאד שיהיה לו בהצלחה וימשיך בסולם הדרגות. איאד התחיל בתור סוהר והתחיל לעלות בסולם הדרגות".

יש לציין כי בשלוש השנים האחרונות, פיקד על כלא שטה, גונדר משנה בני שפר, שפורש משב״ס לאחר 30 שנות שירות, בני התגייס לשב״ס בשנת 1990 כסוהר בבית סוהר ׳איילון׳. הוא שימש במספר תפקידי פיקוד בהם מפקד בתי הסוהר ׳גבעון׳ ו׳רימונים׳.

 

 

מדבריו של גונדר אשר וקנין, מ״מ נציב בתי הסוהר: ״איאד, אתה המפקד המתאים ביותר לפקד על בית סוהר ׳שטה׳. נסיונך המורכב מתפקידים מגוונים שהאחרון שבהם כמפקד בית מעצר ׳הדרים׳ הכינו אותך להוביל את אחת היחידות המאתגרות של שירות בתי הסוהר". 

"קיבלנו את המפקד הכי טוב לפקד על כלא שטה, והמפקד הכי מתאים לתפקיד, אני סומך עליך".

גונדר אשר וקנין: "בני, היום אתה מסיים 30 שנות שירות, ריגשת אותנו בנאום הפרידה ואני גאה שזו הרגשתך. אתה שייך לאסכולה החברתית של שב״ס ולא בכדי שירתת רק בבתי סוהר פליליים, זה מה שהיה חשוב לך. נהגת תמיד בחמלה והגיון וידעת לשמור על איזונים טובים גם עם החלקים המבצעיים. בשמי ובשם מפקדיך בעבר אני מודה לך על כל שנות שירותך״.

גונדר שרון שואן, מפקד מחוז צפון של שירות בתי הסוהר, בירך את משפחת סביתי, ופירגן לאיאד על הכניסה לתפקיד ואיחל לו בהצלחה.

מדבריו של גונדר שרון שואן: ״למחוז צפון משימות ואתגרים רבים. לבית סוהר ׳שטה׳ תפקיד חשוב במחוז היות והוא המתקן הפלילי ברמת ביטחון מירבי היחיד במחוז המאכלס אסירים ברמת מסוכנות גבוהה השפוטים למאסרים ארוכים. על סגל היחידה בראשות מפקדה לעמוד במשימה המקצועית והמבצעית ולהיות מוכנים לכל תרחיש.

בשנים האחרונות נפתחו ביחידה מחלקות טיפוליות ואושרה לאסירים מורכבים יציאה למרכז החינוך, שינוי המצביע על מעבר מתפיסת עולם ענישתית ומניעתית לתפיסת עולם המשלבת עקרונות של טיפול ושיקום".

גונדר שרון שואן: "בני, הבט לאחור והיה גאה בפועלך. השכלת לפעול באומץ ובנחישות, כשירות מבצעית ואוזן קשבת. תשאר תמיד חלק ממשפחת שב״ס ואני בטוח שתצליח בכל אשר תבחר".

גונדר שרון שואן: "איאד, דרכך סלולה בניסיון השנים ובמגוון תפקידים. אתה עובר למחוז צפון אחרי שנים רבות במחוז מרכז ואני בטוח שנסיונך יתרום להתפתחות היחידה אל מול אתגרי ההווה והעתיד. בהצלחה״.

מדבריו של גונדר משנה בני שפר, מפקד בית הסוהר ׳שטה׳ היוצא: ״סגל ׳שטה׳, כבוד גדול היה לפקד ולהיות חלק מכם, אתם נתתם לי את הכוחות להמשיך ולהגיע כל יום מחדש. אני מצדיע לכם באהבה וגעגוע כבר מעכשיו. אני מסכם לא רק את סיום הפיקוד בביס״ר ׳שטה׳, אלא גם 30 שנות שירות בשב״ס. הגעתי לשירות בתי הסוהר מתוך מחשבה שאהיה ׳אורח׳ למספר שנים ואעזוב. בסופו של דבר, נשארתי בגלל האתגר של עשייה מגוונת ומשמעותית, בגלל היכולת להתנסות במגוון תפקידים ותחומים, היכולת להתפתח, אבל בעיקר בגלל האמונה בדרך.״

גונדר משנה איאד סביתי, מפקד בית הסוהר ׳שטה׳ הנכנס, אמר בטקס החגיגי: ״כלא הוא לא רק חומות וגדרות, הוא המקום בו עומד כבוד האדם למבחן יומיומי בתנאים לא פשוטים. לשמחתי אני רואה יום יום סוהרים שעושים ככל יכולתם לעמוד במבחן זה ובמקביל לאפשר תהליך שיקום לאסירים ולהוציאם לחברה אזרחים מועילים ומייטיבים".

גנ"מ איאד סביתי: "תקוותי שיהיה בי הכח ליצור אוירה של אמון בבית הסוהר, להתוות את הדרך לעודד יוזמות ולקבל את העולם שמשתנה ואת ההשלכות על הארגון. אני מאמין בפיתוח מנהיגות, ערכים וצניעות הם שיאפשרו לנו לשמור על בריאות ארגונית".

גנ"מ איאד סביתי: "השנים שלי בבית מעצר ׳הדרים׳ היו משמעותיות עבורי ביותר. כשחיפשתי מקורות כח במעלה הדרך ב׳הדרים׳ קיבלתי אותם מסגל בית המעצר ועל כך תודתי. סגל ׳שטה׳ נוביל יחד את היחידה ליעדים ומטרות שנקבעו.״

יש לציין כי בבית סוהר ׳שטה׳ מוחזקים כ-300 אסירים פליליים בגין עבירות קשות וברמת מסוכנות גבוהה.

תודה מיוחדת לקשרי חוץ של שב"ס ולדוברות שב"ס שעזרו להביא את הדברים לציבור הגולשים.

 

פורטל הכרמל

תגובות

מומלצים