יהודים ודרוזים ערכו אזכרה לאלי כהן בקוניטרה

אחרי 54 שנים חוזרים למפקדה בקוניטרה ברמת הגולן, החברים של נאדיה אלמנתו של אלי מעמותת לב אל לב, באירוע שבו בלט החיבור השורשי החזק של דרוזים ויהודים, שמובילים צילה שקד ונאיף עבוד, המארגנים הבטיחו לנאדיה לעשות הכל שעצמותיו של אלי יובאו לקבורה בישראל.

02.06.2019 מאת: חסין חלבי, אמילי חלבי, שיר חלבי
יהודים ודרוזים ערכו אזכרה לאלי כהן בקוניטרה

 

בזמן ששיירה גדולה עשתה את דרכה ממרכז ישראל למפקדה הסורית בקונייטרה, בזמן שהמתיחות באזור נמצאת בשיא, נאיף ומהא עבוד, פאדיה ועאמר אבו רעד, מוניר ונזירה מלאק, גאנדי וויויאן פלאח, התפרשו על המפקדה בקוניטרה והכינו את המקום בצורה מושלמת לאירוע האזכרה של אלי כהן הי"ד.

את כל הציודים לטובת האירוע תרמה תנועת הנוער הדרוזי שמוביל הזימה עמאר.

דברים כאלה לא רואים כל יום, זה רק נמצא בקבוצת לב אל לב, שכל כולה התנדבות ונתינה וחיבור בין יהודים ודרוזים, בקבוצה חברה אלמנתו של אלי כהן, נאדיה, שהגיעה לאזכרה יחד עם ילדיה סופי, שי ואירית כהן.

האזכרה לאלי התארגנה באופן אישי בלבד, שחברי לב אל לב יזמו. באירוע לקח חלק ראש מועצת בוקעתה עבאס אבו עואד, שהציע להפוך את המפקדה לבית חולים בגולן על שמו של אלי כהן.

חבר הכנסת פטין מולא דרש מנשיא סוריה אסד לכבד את המת, להחזיר את גופתו של אלי כהן ולא להמשיך להחזיק בגופה.

השילוב של להקת המחול של הנערות מהקריות, וארגון האופנוענים שהגיעו מכל רחבי הארץ, וליוו בשיירה את האוטובוסים, יחידת הגיפאים, הצופים של אבו סנאן, וחניכי המכינה הקדם צבאית כרם אל, הארגון והסדר המופתי, כולם תרמו להצלחת האירוע.

הרוח של הגולן שפיזרה חול מקצה לקצה ומצד לצד, לא הפריעה למשתתפים לעמוד ביחד למען זכרו של גיבור ישראל אלי כהן.

אלי כהן שפעל בסוריה במשך שנים תחת השם כאמל אמין תאבת, נודע כאחד מגדולי המרגלים של ישראל, והמידע שהביא לפני מלחמת ששת הימים, הביא לניצחון הגדול במלחמת ששת הימים. אלי הוצא להורג בכיכר מרג'ה בדמשק, לאחר שנתפס ב18 במאי 1965.

במשך שירותו של אלי בסוריה, הוא ביקר מספר פעמים במפקדה בקוניטרה ובמקום בחזית הבניין הוקם פסל לזכרו, בבניין המפקדה יש גם חדר שהתגורר בו אלי בזמן שביקר במפקדה.

 

פורטל הכרמל

אזכרה לאלי כהן 2019

תגובות

מומלצים