ישראל לא תתן לאיראנים להשתקע בחדר ולאיים על ישראל

גורם ביטחוני ישראלי לפורטל הכרמל והצפון, מזהיר מפני פגיעה בדרוזים בחדר הסורית, מאחר ועשרות איראנים משתקעים בבתים בכפר ומסכנים את האזור, הגורם: הדרוזים בסויידה מבינים שאסד לא בא לבד, הוא בא עם האיראנים וחזבאללה, ובא עם סמים ועם זנות ובא עם גיוס של צעירים דרוזים ללוב".

16.08.2021 מאת: פורטל הכרמל והצפון
ישראל לא תתן לאיראנים להשתקע בחדר ולאיים על ישראל

 

הגורם הביטחוני:"ישראל עוקבת בדריכות אחרי אבו חסין סאגיד, שמגייס צעירים דרוזים לארגון חזבאללה והפעילות האיראנית בחדר והאזור".

 

חיזבאללה ואיראן חודרים אל תוך העדה הדרוזית במדינות השכנות, ובפרט בכפר חדר בגבול מגדל שמס בגולן.

 

בשבוע האחרון ובעקבות ההתחממות בגבול הצפוני בין ישראל ולבנון, ראינו כי אנשי חזבאללה ניסו לשגר טילים מכפר שוויה בדרום לבנון, הכפר שבו שוכנים בני העדה הדרוזית.

 

בני העדה הדרוזית לא נתנו לדבר זה לקרות וכולנו ראינו את הסרטון שהופץ מלבנון שבו בן העדה הדרוזית צילם בשידור חי בפייסבוק שלו את המשאית שעליה נמצאים הטילים, ותוך כדי אמר כי הוא מצלם, כדי שהעולם יראה איך חיזבאללה משתמש בבתים שלהם לצורך הטרור שלו ולשיגור הטילים מהכפרים שבהם שוכנים אזרחים חפים מפשע.

 

אז אל תתפלאו למה בתים ואזורים אזרחיים נתקפים בעת לחימה! התשובה היא בגלל שארגוני הטרור משתמשים באוכלוסייה כמגן אנושי.

 

לאירוע זה של משאית הטילים בכפר הלבנוני, יו"ר הפרלמנט הלבנוני נביה ברי מהעדה השיעית, שהעניק לו גיבוי מוחלט, אמר "אם הודעות הגינוי היו מרתיעות את הדרגים המדיניים והצבאיים בישראל, פלסטין הייתה משוחררת ימים ספורים לאחר כיבושה. מה שקרה ומה שקרה זו תוקפנות ציונית שמשקפת את אופיה של הישות הזאת שמבינה רק שפה אחת שפת האחדות וההתנגדות".

 

מהצד השני של הצפון הישראלי עומדת העדה הדרוזית בדרום סוריה, שעליה איראן וחזבאללה משתלטים וכן משתמשים בבני העדה לטובת פעולות טרור.

 

צה"ל הרחיק את פעילות איראן וחזבאללה מגבול הגולן, אך ניסיונם להשתלט על דרום סוריה לבש צורה אחרת. תהליך ההתבססות בדרום סוריה מהווה אתגר גדול גם עבור האיראנים וחזבאללה, מאחר שאין שם כמעט אזרחים שיעים באזור.

 

רוב התושבים סונים או דרוזים, שרואים באיראנים כפולשים וזרים זמניים על אדמתם, אלא אם הם מגיעים עם קצין סורי לצדם או מזוודות עמוסות בדולרים. במיוחד כשהשכר היומי בסוריה נע סביב שני דולרים ביום.

 

המצוקה הכלכלית בסוריה ובפרט בדרום סוריה, אכן גורמת להצלחת ההתבססות האיראנית באזור וההשתלטות והחדירה של איראן וחזבאללה לתוך העדה הדרוזית. יש לראות כי חזבאללה עכשיו נגד העדה הדרוזית בלבנון והדרוזים בסוריה צריכים להבין זאת.

 

חזבאללה מגייס תושבים מבני העדה הדרוזית בדרום סוריה, באמצעות תיק הגולן ויחידה 840, אשר נחשפה על ידי צה״ל לפני כשלוש שנים.

 

בראש תיק הגולן עומד עלי מוסא דקדוק, מפקד בכיר בחזבאללה שמכונה בארגון אבו חסין סאג'ד. דקדוק גויס לארגון הטרור ב-1983 ושירת בתפקידים מבצעיים בדרום לבנון בתקופה שצה"ל החזיק ברצועת הביטחון.

 

במהלך מלחמת לבנון השנייה הוא מונה למפקד מרחב.

 

 

                               


 

המצב בדרום סוריה עד היום לא מסוקר בצורה רצינית ע"י התקשורת העולמית והמקומית, האזור הזה הוא מרתק ביותר וצריך לשים לב למה שקורה בו.

 

הגורם הביטחוני מדבר על הגזרה של מחוז סוידה והבעיות הקשות שחווים התושבים באחרונה בגזרה ומה שנראה שתפרוץ מלחמת אחים באזור הזה, לאור התבססות איראנית שיעית, בעזרת אותם משתפי פעולה, שבתמורה לשכר זוטר, הם מוכנים לעשות הכל, הגורם מדבר על חיסול כל מתנגד להשתקעות האיראנית במקום ועל הכוונת בנו של שייך וחיד בלעוס.

 

הגורם הביטחוני חושף בפנינו תמונה לא שגרתית שעוברת העדה הדרוזית באזור סויידה, על עדה שעזרה ועמדה לצד אסד לאורך כל מלחמת האזרחים בסוריה, והיום העדה הדרוזית נמצאת בפני מלחמת האזרחים.

 

יש לציין לפי הנתונים באזור סוידה בסוריה יש מעל 50 אלף עריקים דרוזים שלא מוכנים להתגייס לצבא אסד, וזה מסמן על קרע עמוק בתוך העדה בסוידה ביחס לעתיד העדה בהקשרים של הסתכלות על משטרו של אסד, העניין הזה מביא אותנו לשים לב לתמונה אחרת, שמשטר אסד ניצח במלחמה ולשם כך התמיכה בו הייתה צריכה לגדול וזה לא קורה, כי יש אנשים נאורים שמבינים שאסד לא בא לבד, הוא בא עם איראנים וחזבאללה, הוא בא עם סמים ועם זנות ובא עם גיוס של צעירים דרוזים ללוב באפריקה ועוד כל מני דברים כאלה, דברים שגרמו לבני העדה לתהות ולשאול לאן מובילים אותם? זה לא מה שהם חיפשו ולא לשם כך נלחמו, בגלל הדברים הללו נוצר קרע מקומי.

 

עוד מוסיף הגורם הביטחוני, לגבי 4 הכפרים הדרוזים בגולן בסוריה, חדר והכפרים האחרים, המחלוקת הזו שנמצאת בסויידה לא נמצאת כאן בגבול הגולן, מאז סמיר קונטאר נוצרה מגמה אחרת מהמגמה הקיימת בסויידה, שהיא באה לתמוך במשטר הסורי שבעצם הביא את ארגון הטרור חזבאללה והאיראנים לכפרים שלהם, בתוך הבתים, בנוסף לגיוס צעירים דרוזים.

 

והשאלה הנשאלת, למה האיראנים וחזבאללה בחרו את הכפרים הדרוזים בסוריה?, כי הם מבינים שאם הם משתקעים שם הם מיד מגיעים לכפרים הדרוזים בכל פינה בישראל. כי הם מבינים את הקשר הדרוזי ישראלי והמטרה שלהם לסכסך ולגרום למצב של שפיכת דמים מיותרת, האיראנים וחזבאללה מנצלים את המצוקה הכלכלית וכך הם מצליחים לגייס יותר דרוזים לארגונם.

 

מה שקורה בפועל, חזבאללה והאיראנים מגייסים דרוזים מחדר והכפרים האחרים ומגיעים ללבנון לכפרים בגזרת חאצבייה ויורים לעבר ישראל בכוונה לפגוע בכפר דרוזי (עין קניא) בגולן הישראלי, המטרה מהירי הזה ברורה והכוונה לסכסך ולגרום לשנאת אחים בשני הצדדים.

 

הדרוזים ברמת הגולן ובכל מקום, צריכים להרים קול ולהתריע, מפני פגיעה בדרוזים באזורים האלה, אסור לתת לאיראנים ולחזבאללה להשתלט על העדה הדרוזית, כי זו סכנת קיום לעתיד הדרוזים באזור כולו.

 

 

 

סרטון הנפילות באזור עין קניא בגולן 

 

 

ניתן לפנות למערכת באמצעות מיל' editor@karmel.co.il או באמצעות הודעה לטלפון מספר 0545823934

 

 

 

פורטל הכרמל

פורטל הכרמל

פורטל הכרמל

פורטל הכרמל

תגובות

מומלצים