רס"ן שלומי מזרחי חומת המגן של ישובי ומוצבי רמת הגולן

כשמדברים על האנשים החשובים ביותר לביטחון האזרחי של תושבי מדינת ישראל, יש לציין את רס"ן שלומי מזרחי, לוחם וקצין הנדסה של חטיבת הגולן והחרמון, שלומי בשיחה לפורטל הכרמל והצפון מאזור קוניטרה בגולן מרגיע, כי הוא יודע שצה"ל עושה עבודה מעולה שאזרחי המדינה לא יפגעו.

12.08.2021 מאת: חסין חלבי

קצין הנדסה ברמת הגולן רב סרן שלומי מזרחי

 

באמצעות דובר צה"ל פגשנו את רס"ן שלומי מזרחי, תושב הגולן, שאחראי בתפקידו על התשתיות המבצעיות שמאפשרות להגן על רמת הגולן ותושביה, וזו משימה לא פשוטה, אבל זו משימה שממלאים חיילי אוגדת הגולן בצורה הטובה ביותר.

 

בצד השני יש ארגוני טרור שמתבססים ומשתקעים בשטח, שמנסים בכל דרך לפגוע במדינת ישראל וחיילי ההנדסה הם המכשול העיקרי לאותם ארגוני טרור בגבול סוריה בגולן, לשם כך הושלם ציר הבשן כ 80 ק"מ גדר מבקעת יעפורי בצפון רמת הגולן ועד רמת מגשימים בדרום.

 

 

 

רס"ן שלומי מזרחי:"התשתיות שאנחנו בונים נחלקות לכמה קבוצות, תשתיות שמאפשרות להגן טוב יותר ולתקוף טוב יותר ברגע שנזדקק".

 

רס"ן שלומי מזרחי:"אנחנו בונים קבוצת תשתיות הגנתיות, שדות מוקשים שאנחנו שומרים עליהם ומתחזקים אותם, יש לנו כ 3000 ק"מ של גדרות שדות מוקשים ואנחנו צריכים לתחזק אותם, כדי לשמור שאזרחים בחסות השלג לא יפגעו חלילה ויאבדו רגל".

 

רס"ן שלומי מזרחי:"קבוצת תשתיות נוספת אלה מחנות רמת הגולן, מאז מבצע שומר החומות ישנה התראה שעדיין קיימת אודות גניבת אמל"ח ותחמושת מבסיסי צה"ל. הבסיסים שלנו מוגנים לא רק בגדרות גם בטכנולוגיה".

 

לגבי הארגונים שיושבים היום מעבר לגבול ועושים הכל לפגוע במדינת ישראל.

רס"ן שלומי מזרחי:"ישראל תמיד היתה אבן שואבת לכוונות רעות לפגוע בנו וזה התחדד לאחרונה בגלל מלחמת האזרחים בסוריה, טבעת החנק של איראן קיימת באזור, היכולת הגיאוגרפית והטופוגרפית לעטוף את ישראל מכל הכיוונים, השטחים האינסופיים הלא משילים בסוריה וחוסר המשילות מאפשרים לאיראנים להיכנס ולאיים על ישראל משם".

 

שלומי: "יש לציין כי הדיוק שלהם משתפר, והם מגיבים מהר לירי שלנו".

 

 

חלק מהצילום ביצענו במשרדו של אלי כהן הי"ד, המרגל הישראלי במפקדה הסורית בקוניטרה.

רס"ן שלומי מזרחי:"בעניין הזיכרון של אלי כהן הי"ד אנחנו צריכים להעמיק את האחיזה ולחדד אותה יותר לילדינו ונכדינו, כי הזיכרון הזה הולך ונשכח".

 

רס"ן שלומי נתן סקירה כוללת על המצב בשטח ברמת הגולן ודיבר על פרויקט ענק שעולה מיליוני ש"ח, פרויקט הנדסי שנקרא ציר הבשן כ 80 ק"מ גדר מבקעת יעפורי בצפון ועד רמת מגשימים בדרום, זהו ציר עפר שעביר לרק"מים ולרכבי 4 על 4, לתצפת ולבצע ירי מבלי להיחשף לגדר, זה משהו חיוני מאוד בקרב הבא, זה ימנע מחזבאללה לפגוע בירי נ"ט בכוחות שלנו, מאחר וכוחותינו ינועו נסתרים מאחורי סוללה".

 

לדברים בסרטון

 

פורטל הכרמל

תגובות

מומלצים