אושר מינויה של פרופ' מייזלס

הממשלה אשרה את מינויה של פרופ' עפרה מייזלס לתפקיד יו"ר המזכירות הפדגוגית במשרד החינוך

22.04.2012 מאת: פורטל הכרמל והצפון
אושר מינויה של פרופ' מייזלס

הממשלה אשרה הבוקר, א', פה אחד את הצעת המחליטים, אשר הביא בפניה שר החינוך, גדעון סער, למנות את פרופ' עפרה מייזלס, לתפקיד יו"ר המזכירות הפדגוגית במשרד החינוך.

פרופ' מייזלס תיכנס לתפקידה בתאריך ה- 1.6.2012. פרופ' מייזלס, מכהנת כיום דיקן הפקולטה לחינוך באוניברסיטת  חיפה ויו"ר הפורום של ראשי בתי הספר לחינוך באוניברסיטאות.

יוזכר, כי פרופ' מייזלס הומלצה פה אחד על ידי ועדת האיתור, בראשות מנכ"לית משרד החינוך, הגב' דלית שטאובר, לתפקיד יו"ר המזכירות הפדגוגית, בשל הצגתה תפיסת תפקיד וחזון חינוכי ההולמים את צרכי מערכת החינוך ואת יעדי משרד החינוך, תוך שימת דגש על תכנים ותוכניות, דרכי הוראה חדשניות ושיטות ניהול מתקדמות. כל אלה נסמכים על עולם חקר אקדמי עדכני וניסיון מעשי, ובשל כך שפרופ' מייזלס הובילה תהליכי עומק בתוך מערכת החינוך,  תוך הבנת דרכי הפעולה והיחסים הנדרשים לשם כך.

שר החינוך, גדעון סער, אמר בישיבת הממשלה: "טוב שאישה כמו פרופ' מייזלס, עם רקורד אקדמי מרשים בתחום החינוך,  מגיעה לתפקיד ביצועי כל כך חשוב. למזכירות הפדגוגית תפקיד מאד חשוב במערכת החינוך. בשנים האחרונות היא נחלשה ואני תולה תקוות גדולות בפרופ' מייזלס, שהיא תביא לתנופה בפעילות המזכירות הפדגוגית בביצוע תפקידה".

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס גם הוא למינויה של פרופ' מייזלס ואמר: "מועמדת מצויינת".

פרופ' מייזלס זכתה ב- 8 פרסי מחקר,  ובעלת התמחות בפסיכולוגיה קלינית ובכלל זה בתחום לטיפול בילד, בנוער ובמשפחה של משרד הבריאות. פרופ' מייזלס פרסמה שני ספרים וכ- 50 מאמרים בכתבי עת מדעיים. כמו כן, היא הדריכה תלמידים לתואר שני ושלישי. בין השנים 1993-1986 שימשה חוקרת בכירה במכון הישראלי למחקרים צבאיים בזכרון יעקב. בין השנים 1997-1991 שמשה מרצה בפקולטה לחינוך באוניברסיטת חיפה. משנת 2006 ועד היום מעבירה פרופ' מייזלס הרצאות והשתלמויות לקהל אנשי חינוך, הורים, מורים, מפקחים, יועצים חינוכיים ועוד.

מנהלת המחוז ד'ר אורנה שמחון בירכה על המינוי ואמרה כי הוא 'בהחלט ראוי' .

דובר המחוז דויד גורלי מציין כי במסגרת מעורבותה של אוניברסיטת חיפה בחברה הפריפריאלית  היתה לפרופ' מייזלס 'יותר מאשר נגיעה' בתכנית החזון החינוכי לנהריה כאשר הפרויקט  התמקד, בין היתר  בביצוע אבחון מקיף ומעמיק של מערכת החינוך הפורמאלי והבלתי פורמאלי בעיר הגעתון בתחומים: חינוך לגיל הרך; חינוך יסודי; חינוך על יסודי; חינוך במגזר הדתי; חינוך מיוחד; חינוך משלים.

בשנה הראשונה של הפרויקט ניתן דגש מיחד לתכנים הבאים: מצוינות במערכת החינוך; אוריינות; הורות ומשפחה כמנוף תמיכה להישגים חינוכיים; חינוך טכנולוגי החל מבית הספר היסודי.

תגובות

מומלצים