כדורת דשא משחק דיוק וריכוז מרתק

להגיע ממסגרות שונות ותפקידים מרכזיים לשחק ולהתחרות בכדורת דשא, אחד המשחקים היפים והמושכים, מועדון כדורת דשא חיפה יארח השבוע את התחרות הארצית,פגשנו את נשיא המועדון מיכאל לנסמן וד"ר אלכסנדרה תירוש וקפטן הקבוצה יגאל יחד עם ברוך ליבמן.

27.04.2021 מאת: פורטל הכרמל והצפון

כדורת דשא חיפה 2021

 

את מועדון חיפה בכדורת דשא, מובילים אנשים מרכזיים שאוהבים את המשחק ועשו הכל להטמיע בקרב האוכלסייה בישראל את אופן וחוקי המשחק. היום מעל 300 שחקנים ישראלים משחקים בכדורת דשא.

ברוך ליבמן שחקן כדורת דשא במועדון חיפה, נציג אתר פורטל הכרמל והצפון, פוגש את האנשים המובילים במועדון חיפה ובעיקר מה הולך להיות בתחרות שמתחילה ביום רביעי 28-4-2021 החל משעות אחרי צהרים.

זו אחת הקבוצות המיוחדות שהכרנו שמוכנים לעזוב הכל, להגיע ולתרום ובעיקר לשחק כדורת דשא, ד"ר אלכסנדרה תירוש רופאת שיניים במקצועה, אחת הפעילות במועדון, שלא מוכנה לוותר ונלחמת לניצחון.

קפטן קבוצת חיפה יגאל מדבר על אופן התפקיד וחשיבתו בעבודה בצוות ובעיקר על האהבה למשחק.

נשיא המועדון מיכאל לנסמן, מסדר לנו את הדברים, רוצה ועושה הכל שהקהל יכיר את המשחק ויגיע להיות שותף ואולי לשחק גם, הכל נעשה בהתנדבות של צוות המועדון ואם נמצא אדם מתאים למשחק הוא מיד מצטרף לעמותה.

מיכאל לנסמן:" משחק כדורת דשא זה לגלגול כדורים אסימטריים במטרה לקרבם לכדור קטן יותר, במרחק מעל 23 מטר, זה הוא משחק משולב בין גברים ונשים, המטרה לקרב את הכדורים כמה שיותר לכדור המרכזי שהוא הקטן ביותר במשחק".

מיכאל לנסמן :"בגלל מבנה הכדור האסימטרי הוא נע במסלול קשתי, דבר שמוסיף למשחק מימד של מיומנות, ודורש ריכוז ודיוק".

במועדון חיפה זכו למשטח דשא בשני מגרשים טובים שמתוחזקים בצורה טובה, ואשר מאפשרים למספר גדול של שחקנים לקחת חלק בצורה קלה במשחקים ובתחרויות, כל המתקן הזה מנוהל ע"י העמותה שמובילה את המועדון של חיפה בכדורת דשא, אורך המגרש נע בין 32 ל-40 מטרים ורוחבו הוא לפחות 4.4 מטרים, המשחק הוא משחק תחרותי בין שני יחידים או קבוצות של שניים, שלושה או ארבעה שחקנים.

במשחק הכדורת אין צורך בשופט ורוב המחלוקות מיושבות באופן חברי בין השחקנים ומנהלי הקבוצות, תמיד מגיעים להחלטות שמקובלות על כולם.

בישראל מספר מועדונים הפעילים במסגרת התאחדות כדורת הדשא בישראל. המועדונים הראשונים הוקמו על ידי עולים מדרום אפריקה שהשפעתם עדיין ניכרת בענף.

ההתאחדות הישראלית מארגנת משחקי יחידים, תחרויות ליגה ותחרויות תקופתיות בין המועדונים ושולחת ספורטאים נבחרים לתחרויות בינלאומיות. ההתאחדות מדרגת את השחקנים בדירוג ארצי המתעדכן מספר פעמים בשנה על פי הישגי השחקנים בתחרויות הארציות.

בישראל המועדונים הקיימים הם חיפה, נתניה, רעננה, רמת השרון, רמת-גן, קריית אונו, סביון וירושלים. כדורת דשא הוא אחד מענפי הספורט במשחקי המכביה.

 

 

 

פורטל הכרמל

תגובות

מומלצים