כך תשווקו את העסק שלכם בהצלחה באינטרנט

מאז העסק הראשון שנוסד אי פעם, שיווק שיחק תמיד תפקיד מרכזי בהצלחת העסק, וללא שיווק נכון סגירת העסק היא כמעט מובטחת. בעשור וחצי האחרונים, נכנס האינטרנט אל חיינו בכל תחום אפשרי

23.10.2017 מאת: פורטל הכרמל והצפון
כך תשווקו את העסק שלכם בהצלחה באינטרנט

בתוך כך יצר גם הזדמנות פז חדשה לעסקים קטנים ובינוניים, המעוניינים לשווק את עצמם בקלות רבה יותר ובעלויות נמוכות יותר. בפועל, רבים מהעסקים הללו אינם מצליחים להבין מה עליהם לעשות כדי לשווק בצורה אפקטיבית, כשניסיונות רבים לשווק את העסק, בדרך כלל נכשלים.

עקרונות מפתח לשיווק העסק באינטרנט

בשיחתנו עם דוד קרויזר – הבעלים של Ufirst משרד פרסום דיגיטלי איכותי, הסביר את עקרונות המפתח לשיווק נכון של העסק באמצעות האינטרנט, והדבר הראשון שאתו אתם צריכים להתחיל הוא אסטרטגיית השיווק שלכם. עוד לפני שמחליטים לשווק את העסק באינטרנט, ברדיו או בעיתון, חשוב לגבש אסטרטגיה שמפרטת את החזון, את המטרות, את המסרים השיווקיים, את קהל היעד ואת ערכי היסוד של העסק. בתהליך שיווק העסק אתם רוצים להגיע לכמה שיותר אנשים בקהל היעד שלכם, אך תחילה עליכם להבין כיצד אתם אמורים להציג את עצמכם בפניהם, ומה הם הדברים שיקנו את ליבם ויגרמו להם לבחור בכם על פני המתחרים.

חשוב מאוד לדעת מה אפשר לעשות ומה צריך לעשות

בהמשך, עליכם להכיר את כל אפשרויות השיווק שמציעה לכם רשת האינטרנט. בעלי עסקים רבים מדי נופלים במלכודת של שיווק העסק בערוצים שאותם הם מכירים מחייהם הפרטיים ולא מהצד המקצועי של הפרסום, כמו פרסום בפייסבוק למשל. בפועל, שיווק באינטרנט הוא תהליך רחב הרבה יותר, שחייב לפעול בערוצים שמותאמים לעסק הספציפי על מנת לפגוש את קהל היעד בכמה שיותר צמתים באינטרנט, ולאפשר לכם כבעלי העסק להבין מהו הצומת שבו מגיב קהל היעד בצורה הטובה ביותר לפעולות השיווק שלכם.

מדידת תוצאות והשבחת תהליך השיווק

הכרת אפשרויות השיווק באינטרנט כוללת גם שורה ארוכה של כלים למדידת תנועה לאתר, מדידת אינטראקציה עם מודעות פרסום שלכם וביצוע בדיקות נרחבות באמצעות מדדים מקצועיים רבים ומגוונים. כמו כן, חשוב להכיר טכניקות מדידה ייעודיות לאינטרנט, טכניקות שיאפשרו לכם להבין את הערך והרווחיות של כל פעולת שיווק ואת השפעתה על הצלחת הקמפיין כולו, כך שתוכלו לטייב את התהליך, לקטוע מהלכים לא יעילים ולהשביח פעולות אפקטיביות שמייצרות תוצאות.

מרכיבים מרכזיים בקמפיין שיווק באינטרנט

ככלל, שיווק העסק שלכם באינטרנט כדאי שיכלול את כל הרכיבים הבאים:

  • אסטרטגיה, מטרות, מסרים, ערכי יסוד, קהל יעד
  • אתר אינטרנט מקצועי, שמספק חוויית משתמש מנצחת
  • קידום אורגני של האתר במנועי חיפוש
  • קידום ממומן ברשתות חברתיות, מנועי חיפוש, ואתרים רלוונטיים ומקצועיים
  • מדידה, עריכת שינויים בהתאם והשבחה של התהליך באופן רציף ולינארי

לבסוף, חשוב לזכור שעולם השיווק באינטרנט מציע מגוון עצום של כלים, ערוצים וטכניקות שיווק המצריכים ידע מקצועי רב וניסיון משמעותי, ולכן פחות מומלץ להזניק ולנהל את הקמפיין באופן עצמאי, אלא בליווי אנשי מקצוע שיודעים לספק לכם פתרון מגוון ונרחב.

תגובות

מומלצים