סוגים שונים של מערכות מיזוג אוויר למגורים או לחללים מסחריים

מערכות מיזוג אוויר למגורים, לבתי עסק או לחללים מסחריים, זמינות במגוון סוגים ודגמים, וחשוב להתאים את מערכת מיזוג האוויר לצרכים ולגודל של כל חלל.

31.12.2020 מאת: פורטל הכרמל והצפון
סוגים שונים של מערכות מיזוג אוויר למגורים או לחללים מסחריים

 

מאמר זה מציג את הסוגים השונים של מערכות מיזוג האוויר ומסביר איך להתאים כל יחידה לצרכים המשתנים של כל חלל.

הסוגים השונים של מערכות מיזוג אוויר

הפתרונות השונים שזמינים בסוגים השונים של מערכות מיזוג אוויר רחבות היקף כוללים:

מערכות מיזוג אוויר לגג. מערכות אלו ממוקמות על הגג, וכוללות צינורות להזרמת האוויר לאזור. ביחידות מגורים, המזגנים ממוקמים בדרך כלל בצד הבית או בחצר.

מצננים. מים צוננים נוצרים ומופצים לסלילי קירור אוויר באמצעות צינור.

משאבות חום. חום ופק ממים או אוויר לחימום. עם משאבת חום שפועלת על מקור מים, המים עוברים דרך צינור על מנת להפעיל את משאבת החום.

מערכות מיזוג אוויר של פיצול יחיד

מערכות מיזוג אוויר של פיצול יחיד נחשבות למערכות משתלמות ביותר ומתאימות לשימוש בבניין מסחרי קטן. הן מחממות ומקררות חדרים בודדים, מה שהופך אותן לאידיאליות לחנויות, חדרי שרתים, בתי קפה ומשרדים קטנים.

ניתן גם להשתמש במערכות אלו בשילובים לקירור או חימום אזורים גדולים יותר או חדרים מרובים. השיקול היחיד בבחירת מערכות אלו הוא שצריך להיות מספיק מקום חיצוני על מנת להתקין יחידה חיצונית מתאימה לכל יחידה פנימית.

היתרונות של מערכות מיזוג אוויר בפיצול יחיד כוללים:

  • מערכות אלו פחות יקרות בהשוואה להתקנת מערכות מיזוג אוויר מרכזיות.
  • כל מערכת היא עצמאית, כך שאם יחידה אחת מתקלקלת, היא לא תשפיע על האחרות.
  • כשהעסק מתרחב, ניתן להוסיף יכולת קירור ביחס של אחד לאחד.
  • למרות שמערכות אלו פחות יקרות בהשוואה לסוגים אחרים של מערכות מיזוג אוויר, הן מאוד תכליתיות, יעילות וחסכוניות באנרגיה.

מערכות מיזוג אוויר מפוצלות

מערכות מיזוג אוויר מפוצלות מתפקדות באותו אופן כמו מערכות בודדות, אבל ניתן לחבר יחידות פנימיות נוספות ליחידה החיצונית האחת.

מערכת זו משמשת לעתים קרובות במסעדות, חנויות ומשרדים. ככל שתצטרכו פחות יחידות חיצוניות, כך הן תופסות פחות מקום והן אסתטיות יותר.

מערכות מיזוג אוויר VRF ו-VRV

זרימת קירור משתנה (VRF) ונפח קירור משתנה (VRV) הן אפשרויות שמתייחסות לאותו סוג של מערכת מיזוג אוויר מסחרית. שני המונחים משמשים לסירוגין ואלו הן פתרונות מערכות מיזוג אוויר מעולות לחללים בינוניים עד גדולים כגון בתי מלון, משרדים גדולים או שטחי מסחר.

מערכות מיזוג אוויר VRF ו-VRV משתמשות במשאבות חום והתאוששות חום. משאבות חום מספקות חימום או קירור לבניין באופן קבוע והן אידיאליות למרחבים בחללים פתוחים. מערכות התאוששות חום מסוגלות לספק חימום וקירור במקביל למספר אזורים, מה שהופך אותן לפתרונות מתאימים לבניינים עם חדרים בגדלים שונים.

מערכות מיזוג אוויר מסחריות יעילות מחזירות את פסולת החום מסביב לבניין ומשמשות אותו לחימום מים וחדרים אחרים. מערכת התאוששות חום גמישה מכיוון שניתן לקרר חדר אחד תוך כדי חימום חדר אחר.

 

תגובות

מומלצים