יאסר "נלחמים לפתח את הישוב הדרוזי"

יאסר גדבאן ראש מועצת כסרא סמיע, לפורטל הכרמל והצפון, "הפעם אנחנו הולכים עם כל הכוח להשיג תקציבים לצורך פיתוח הישוב הדרוזי, הדרישה שלנו למליארד ש"ח לעכשיו, אחרת אנחנו נסגור את כל הפרויקטים החינוכיים והרבה אנשים ילכו הביתה, האוצר ורה"מ מתעלמים".

05.12.2019 מאת: חסין חלבי
יאסר "נלחמים לפתח את הישוב הדרוזי"

 

החל מיום ראשון הקרוב, הישובים הדרוזים יחלו במאבק מחאה בירושלים, להשגת תכנית חומש לשנים הבאות, מאבק שיתחיל מול משרד רה"מ ויום אחרי מול משרד האוצר, כולל מחאה בצפון והפגנות בצמתים.

יאסר גדבאן : "אנחנו הולכים יחד, הבעיה היא לא רק של כסרא סמיע אלא של כל הישובים הדרוזים, במשך חודשים משרד רה"מ וראש הממשלה, משרד האוצר ושר האוצר, התעלמו מאיתנו למרות כל הפניות החוזרות, הבהרנו שמצבנו בכפרים לא טוב, אין אזורי תעשייה, אין התפתחות כלכלית, ואם לא תכנית חומש, הרשויות קורסות".

 

 

יאסר גדבאן: " מנכ"ל משרד ראש הממשלה, רונן פרץ ביקש לפגוש אותנו, כאשר הבנו שהוא בא עם הצעת שר האוצר, למתן 150 מליון ש"ח לחצי שנה, לכל הישובים הדרוזים, התנגדנו לקיום הפגישה, ההצעה הועברה באמצעות יוסי דרזנין, מנכ"ל המשרד לשיתוף פעולה אזורי, אנחנו דרשנו שהסכום יעמוד על מיליארד ש"ח לתקופה הזו".

חשוב לציין שבכסרא סמיע למרות חוסר משאבים תשתיות ופיתוח, אחוז הגביה של הארנונה עולה על 90 אחוז, במקרה ולא יהיה תקציב עתידיי, הרבה עובדים חיוניים ילכו הביתה, בעיקר תכניות פעילות עם נוער.

בכסרא סמיע המצב הסוציאקונומי עומד על 3, מוגדר נמוך, מספר התושבים עולה על 9000.

 

 

פורטל הכרמל והצפון חושף שהתקיימה פגישה במשרדי מנכ"ל הרשות לפיתוח כלכלי חברתי במשרד לפיתוח אזורי האשם חסין, בנוסף לכל בעלי התפקידים השונים במשרדי הממשלה, שדנו בתכנית 2024 תכנית חדשה לישוב הדרוזי. בשעות הבאות ההצעה תבוא בפני ראשי הרשויות.

 

פורטל הכרמל

תגובות

6. דרוזי לפני 4 שנים
רק בג"ץ
5. مواطن عادي לפני 4 שנים
القطيع وثغاؤه
4. חסון לפני 4 שנים
כל פעם צריכים להתחנןן לכחלון וביבי
3. يوسف عامر البقيعه לפני 4 שנים
تعليق لنمره 1
2. אדהם לפני 4 שנים
מקומם
1. דרוזי(לצערי) לפני 4 שנים
פראיירים

מומלצים