מתפקדי העבודה בעדה הדרוזית

מפלגת העבודה מרוסקת או חזקה?, פורטל הכרמל מביא סקירה כוללת על מספר המתפקדים הדרוזים בעבודה, אנשי המפתח, המתמודדים, חברי הכנסת האהודים בכפרים, התנועה שריינה שני מקומות למיעוטים, 16 ו-20, לפרטים

03.01.2019 מאת: חסין חלבי
מתפקדי העבודה בעדה הדרוזית

ארכיון

מפלגת העבודה, אחת המפלגות הותיקות בישראל, ראשי המפלגה כיהנו בתפקידים בכירים בהנהגת המדינה מאז ומתמיד.

בעדה הדרוזית תמיד היה למפלגת העבודה מקום ואהדה לנציג שלהם. לפני עשר שנים, למפלגת העבודה היו הרבה דמויות מפתח בעדה הדרוזית, מה שהיה אמור להיות, שאחריהם בעדה הדרוזית יבואו ממשיכי דרך, פעילים ושותפים בתנועה, זה לא קרה, עם השנים הלך והצטמק מספר החברים בתנועה.

בעדה הדרוזית ישנם 2528 מתפקדים כשרים, שמחולקים על כל הכפרים, בכרמל ובגליל. במגזר הערבי הכולל ישנם 3119 מתפקדים כשרים.

המספר של המתפקדים הדרוזים, עלול לעלות בכמה עשרות, בסך הכל במפלגת העבודה פקודים 59 אלף כשרים בכל הארץ.

המתמודדים על המקום הדרוזי היום, ח"כ סאלח סעד, שאדי קבלאן, יועץ של יו"ר תנועת העבודה, ד"ר אמיר ח'ניפס, מי שעומד כרגע על הגדר ולא ברור אם ישאר במפלגת העבודה, או יצטרף למפלגה אחרת, חכ"ל שכיב שנאן.

המקום הדרוזי הוא 16, או 20, כל מי שמקבל יותר קולות ממגזר המיעוטים, יכול ליפול על המשבצת הקרובה יותר.

ועדת בחירות של התנועה בימים הקרובים תתקן מספר ערעורים שהוגשו, בין היתר כמה כל מצביע יכול לסמן בבחירתו, ההצעה שכל מצביע יכול לסמן 10 מועמדים.

הבחירות לרשימת העבודה יתקיימו ב 12-2-2019.

חברי הכנסת שיש להם אהדה בעדה הדרוזית: 

איתן כבל, רויטל סויד, איציק שמולי, עמיר פרץ, שלי יחימוביץ', מירב מיכאלי, ובין המתמודדים הבולטים הרב גלעד קריב מנכ"ל התנועה היהודית המתקדמת, ועוד נוספים.

אם נבחן את האנשים הפעילים בכפרים הדרוזים, נגלה שלכל אחד מהם יש את הכוח להביא מספר קולות לא מבוטל לעבודה, יש תחושה של מחויבות, תלוי איך זה יתבטא בשטח, לאור מצב חוק הלאום והמאבק לתקן את החוק בעדה.

הפעילים של התנועה בכפרים הדרוזים, בדאלית אל כרמל הלאל חלבי, גואד חלבי, בעוספיה מ. שחידם, בהיג מנסור, במע'אר כמאל דגש ומגיד עזאם, בסאג'ור פהים גאנם ומגיד חסן, בבית ג'אן עלי סעד, בראמה בלאל פראג', בפקיעין יוסף עאמר והיימן אבו בדיר, בג'וליס סאלח טריף, באבו סנאן מגיד סעב, בירכא האיל מעדי, זורו עטאללה ויוסף מולא, בכסרא סמיע סלמאן טרודי, בחורפיש יוסף בדר ועוד אחרים.

עם פירוק השותפות בין העבודה לתנועה, ציפי לבני מפנה 5 מקומות בראש הרשימה, יתכן שיו"ר העבודה אבי גבאי, רותם לתנועה את אהוד ברק ועמירם לוין.

בעדה הדרוזית שהנציגים שלה נמצאים בכל התנועות הציוניות והערביות, יצטרכו לחלק את הקולות בין כל המפלגות, איך זה יעבוד? נמתין ונראה.

 

פורטל הכרמל ארכיון

תגובות

1. גלסאוי לפני 5 שנים
גוליס

מומלצים