איריס בנדר "לא לאנטנות סלולריות בלב שכונות מגורים"

באים לדיון בבית המשפט העליון בירושלים ביום ב' 2.11 בשעה 9:00 בבוקר, חשוב לתמוך מחוץ לאולם בית המשפט בהליך קביעת תקדים משפטי ארצי בכל הנושא של אנטנות סלולריות בלב שכונות מגורים, בית המשפט המחוזי קבע לא לאנטנות בשכונות עכשיו תורו של העליון.

28.10.2020 מאת: שיר חלבי
איריס בנדר "לא לאנטנות סלולריות בלב שכונות מגורים"

 

איריס בנדר מובילת המאבק להסרת האנטנות הסלולריות משכונות מגורים:"ב 2018 לאחר מאבק קשה בגיבוי רבים מהשכנים שלנו בשכונת גולדה בחיפה שהשקיעו מאמצים רבים בגיוס משאבים, תמיכה לגווניה השונים היינו מאושרים כאשר בית המשפט המחוזי בחיפה קיבל את הטענות שלנו תושבי הכרמל ופסק לטובתנו שיש להסיר את חוות האנטנות המפלצתית שהקימו לנו בין השכונות רמת בגין וגולדה ומקרינה עלינו בכפייה 24/7 ומסכנת את הבריאות של היקרים לנו מכל".

איריס בנדר:"מאז בגלל ערעור חברות הסלולר אנחנו חיים במתח וחרדה שרק הולכים ומתעצמים בגלל דחיות חוזרות של הדיון בבג"צ כבר 5 פעמים מסיבות שונות ולא ברורות, אנחנו כולנו בחרדה ובצפייה דרוכה לקראת הדיון בשבוע הבא בבג"צ".

איריס בנדר:"האם בגצ יקבל את הטענות שלנו, האם יאומץ פסק הדין של בית המשפט המחוזי או שידחו אותנו ואז כול העבודה הקשה שלנו מאז 2016 תעלם, לכן אנחנו חוששים אבל גם מאוד מצפים להכרעת בג"צ, ומקווים שהצדק יצא לאור וינצח וחוות האנטנות המפלצתית המסוכנת תוסר מידית מחיינו וחיי ילדינו!".

איריס בנדר:"חשוב לחדד במאי 2016 הקימו בסמוך לשכונות שלנו רמת בגין גולדה ודניה בכרמל חיפה חוות אנטנות מפלצתית בגובה 42 מ' שעל ראשה צריכות להיות 3 חברות פרטנר,סלקום ופלאפון, למרות שלא היה שיתוף ציבור אמיתי מצד העירייה ולכן נמנע מאיתנו בזמן אמת לבדוק את השלכות הקרינה של חוות האנטנות עלינו ועל ילדינו מבחינה ביולוגית, החלטנו תושבי השכונות להתארגן וללמוד את הנושא והשפעותיה הביולוגיות, מתוך שיחות רבות עם חוקרים בארץ וקריאת מחקרים הבנו עד כמה מסוכנת חוות האנטנות שהוקמה והקרינה שמקרינה עלינו 24/7 בכפייה, לכן החלטנו לא להפקיר את הבריאות של האנשים היקרים לנו וכל התושבים התארגנו והגשנו תביעה משפטית כנגד חוות האנטנות, במקביל אני באופן אישי משקיעה משאבים רבים בקידום המודעות לסכנות ברמה ארצית כי ללא תכנון וראיה מקיפה לא ניתן יהיה לפתור בצורה אמיתית את הבעיה".

עבור התושבים ומבלי המאבק זה מאבק גורלי נגד האנטנות הסלולריות בשכונה בחיפה.

תזכורת בשנות ה80 ו ה 90 היו מוצבים בעוספיה אנטנות רבות של כל מני חברות סלולר עד שבסוף 1999, קם לו מאבק ציבורי שגרם בתחילת שנת ה-2000 להורדת האנטנות בכוח מאזורים שונים בעוספיה ודליה, הדברים אך התפתחו לאלימות עם המשטרה וכך עוספיה ודליה נפתרו מחווה גדולה של אנטנות שהיו באזור, חלקם פעלו בלי אישורים והיתרים.

בפסק דין והנימוק היה להחלטה שהיתרי הבניה לאנטנות ניתנים מכוח תכנית מתאר ארצית, שאושרה בתחילת שנות ה-2000, ואשר התירה הקמת אנטנות סלולריות מסוימות בלבד, שהתכנית מגדירה ומפרטת אותן.

זה בגלל שאז, כאשר הכינו את התכנית, נושא הסלולרי היה חדש יחסית, לא היו ידועות ההשפעות מהמתקנים הסלולריים, ולכן החליטו בשלב הראשון להתיר הקמת אנטנות מהסוגים שהיו ידועים אז.

איריס בנדר:"המאבק שלנו, קבוצת תושבים מחיפה, הוא מאבק ציבורי, למען הציבור בישראל כולו כדי למנוע הקמה פרועה של אנטנות סלולר שלא אושרו בתכנית, וכדי לקדם עקרונות ציבוריים של יידוע הציבור, של מתן שיקול דעת לועדות העירוניות, ושל קביעת חובת שיפוי על חברות הסלולר".

 

עוד בנושא אנטנות סלולריות הקרינה של כולנו!

 

 

 

פורטל הכרמל

איריס בנדר מובילת המאבק להסרת האנטנות הסלולריות משכונות מגורים

תגובות

5. תהרגו אותנו וזהו.. לפני 3 שנים
בז"נ. אסדות הגז.. דור 5 ועוד ועוד...
4. ALFA NET לפני 3 שנים
תמונה יפה של אנטנות הרדיו והטלוויזיה של הצפון
3. אני לפני 3 שנים
מאבק צודק
2. שרה לפני 3 שנים
צודקת
1. תלמה שויצר לפני 3 שנים
לעצור את האנטנות המפלצתיות G5

מומלצים