היכונו לביאתם של גוג ומגוג
אדמת מנסורה הפתח של הקרב האחרון "הארמגדון" שיביא ליום הדין!!! על פי האמונה הנוצרית בברית החדשה לפי חזון יוחנן חלק א', הקרב האחרון הארמגדון", אשר יערך ביום הדין, ויביא לתקופה הנקראת "אחרית הימים", יתרחש לרגלי הר מגידו.
הקרב הזה מהווה מקור יראה פחד וגם תקווה בפני מיליוני אנשים בעולם המערבי ומדינות עולם שלישי, שהוא מלחמת גוג ומגוג המובאת ב(יחזקאל ל"ח-ל"ט) ולפי מסורות שונות, מלחמת גוג ומגוג היא מלחמה שצפויה להתרחש באחרית הימים.
במלחמה זו, צפויה לקום קואליציה גדולה של הרבה מאומות העולם, בראשות גוג מלך מגוג, מלחמה זו תהיה קשה ומסוכנת מאוד, אך בסופה ה' יכניע באותות ובמופתים את גוג ואת צבאו וכך יידע כל העולם ויכיר בקיום ה'.
המקור הראשוני למושג זה מופיע בספר יחזקאל: " ויהי דבר ה’ אליי לאמור: בן-אדם, שים פניך אל גוג, ארץ המגוג, נשיא ראש משך ותובל, והינבא עליו : ואמרת: כה אמר ה’ אלוקים - הנני אליך, גוג, נשיא ראש משך ותובל " (יחזקאל ל"ח), "ושילחתי אש במגוג, וביושבי האיים לבטח, וידעו כי אני ה’"(יחזקאל ל"ט).
חזיון יוחנן מחולק לשני חזיונות שקיבל באי המכונה פטמוס. בפרק הראשון יש חזרה על המספר שבע, שבע הקהילות המשיחיות הגדולות שנפוצו באסיה, שבע מנורות זהב ושבע כוכבים שהיו בידי הדמות האלוהית שנגלתה אליו בתחילה (וציוותה עליו לכתוב את דבר הנבואה.)
על פי יוחנן שבע מונורות הם שבע "הקהילות" ושבעת הכוכבים הם שבעת המלאכים של הקהילות, החלק הראשון מדבר על דמות המתוארת כך: "כְּמַרְאֵה בֶּן-אָדָם (יחזקאל א' כו'//דניאל ז' יג') עוֹטֶה מְעִיל עַד מַרְגְּלוֹתָיו וְחָגוּר חֲגוֹרַת זָהָב עַל חֲזֵהוּ. 14 רֹאשׁוֹ וּשְׂעָרוֹ לְבָנִים כְּצֶמֶר לָבָן כַּשֶּׁלֶג, וְעֵינָיו כְּשַׁלְהֶבֶת אֵשׁ; 15 רַגְלָיו כְּמוֹ נְחֹשֶׁת נוֹצֶצֶת שֶׁנִּצְרְפָה בַּכּוּר,(דניאל י' ו'//יחזקאל א' כז') וְקוֹלוֹ כְּקוֹל מַיִם רַבִּים. 16 בְּיַד יְמִינוֹ שִׁבְעָה כּוֹכָבִים; מִפִּיו יוֹצֵאת חֶרֶב פִּיפִיּוֹת חַדָּה, וּפָנָיו כַּשֶּׁמֶשׁ הַמְּאִירָה בִּגְבוּרָתָהּ",
עוד אמר יוחנן מספר פס' לפני שהקול היה חזק כשופר. הדמות כמתואר פונה אל שבעת מלכי הקהילות ואילו החלק השני של ההתגלות מדבר על הארמגדון והקרב בין האל לשטן (קץ העולם).
עכשיו מה הקשר למנסורה לקרב האחרון "הארמגדון" שיביא ליום הדין ?
הקרב הזה כמו שציינתי נזכר בברית החדשה לפי חזיון יוחנן חלק א' ויוחנן עצמו הוא "אליהו הנביא " שנזכר בתנ"ך שהוא דמות מקראית, והוא היה נביא שפעל בזמן מלכותו של מלך ישראל אחאב, וידוע במאבקיו באחאב ובאשתו הצידונית איזבל.
לדמותו ניתנה חשיבות רבה במסורת היהודית וגם הנוצרית ששמו אצלהם "אליאס, אילייא או " מר ג'ורג'יוס" שיש לו תמונה שבה נראה כגיבור רוכב על סוס והורג תנין בכלי חד וגם באיסלאם ששמו אצלהם "אלח'דר" המכונה "אבו אלעבאס" שהוא תמיד חי ולא מת ואלוהים שולח אותו כל זמן שצריך, וגם אצל הדרוזים שהוא גם "אלח'דר" המכונה אצלם "אבו איבראהים" שלובש צבע אדום סמל לכעס ונקמה,
אליהו ע"ש נחשב למבשר הגאולה (לפי מלאכי ג',כ"ג). במקרא מצטייר אליהו כדמות קפדנית הפועלת בנחישות, ללא חשש מהמלך או שיקולים פרטיים כלשהם; ביטוי קיצוני לכך מצוי בדברי האל לאליהו שיש לפעול במתינות.
עיקר פעולותיו מצויים בספר מלכים, כשהמעשים המרכזיים הם: הבאת בצורת על עם ישראל בשל עבודת האלילים, התוכחה שהטיח באחאב על שחמד את כרמו של נבות היזרעאלי, הרג המוני של נביאי העבודה הזרה ועלייתו בסערה השמימה.
אלישע מתואר כתלמידו וממשיכו של אליהו, והסיפורים המשותפים להם מהווים כשליש מספר מלכים. הופעתו של אליהו היא פתאומית (מלכים א' יז'), דבר המהווה רמז ואב-טיפוס להיעלמותו שאף היא מתרחשת בצורה פתאומית (מלכים ב' ב').
בסיפורים השונים, במהלך חייו משולבים מעשי ניסים ויציאה מגדר הטבע, דמותו של אליהו מופיעה כאנטיתזה לדמותו של אלישע הנביא תלמידו.
אליהו ע"ש הוא נביא של אש, במובן שהרבה מניסיו קשורים באש וביובש (במעמד הכרמל יורדת אש מהשמים, שליחי המלך שנפגשים איתו נשרפים, הוא גוזר על הארץ שנים של בצורת ועוד).
וכמו שהזכרתי בראשית דברי שהקרב האחרון שנקרא בשם "הארמגדון" עלי אדמות אשר יערך ביום הדין ויביא לתקופה הנקראת "אחרית הימים" יתרחש לרגלי הר מגידו ואדמת מנסורה היא חלק בלתי נפרד מרגלי הר מגידו לפי ספר זכריה פרק י'ב בפסוק י"א תיערך המלחמה בבקעת מגידו (הר מגידו של ימינו): "ביום ההוא יגדל המספר בירושלים כמספר הדדרימון בבקעת מגידון".
ומפה מגיע הביטוי שאנחנו מכירים בלועזית "ארמגדון"(ARMAGEDON), שזה עיוות קטן לאנגלית של הר מגידו, שם תיערך מלחמת גוג ומגוג. ובקעת מגידו היא הבקעה המרכזית של עמק יזרעאל, צורתה כמשולש בין הכרמל, הרי השומרון והר תבור ושטחה כ-380 קמ"ר.
הבקעה מנוקזת על ידי נחל קישון אל מפרץ חיפה.
לכן היות יוחנן הוא עצמו אליהו והוא בעל אותו חזיון של הקרב האחרון שנקרא "הארמגדון" ואדמת מנסורה היא בקעה מרכזית של עמק יזרעאל המנוקזת על ידי נחל קישון אל מפרץ חיפה התוצאה היא : אדמת מנסורה הפתח של הקרב האחרון "הארמגדון" (ARMAGEDON)שיביא ליום הדין !!!
אז היכונו לביאתם של גוג ומגוג.
















