יותר ממחצית הציבור בישראל אינו סומך על ארה"ב

הציבור הישראלי נותן אמון בממשלת ישראל שתדע לפעול נכון ולקבל החלטות נכונות אם ישראל תעמוד שוב במלחמה נגד סוריה ומצרים לעומת למעלה ממחצית התושבים שטוענים כי אי אפשר לסמוך על ארה"ב, לאחר שזו העדיפה שלא לפעול צבאית כנגד סוריה.

28.10.2013 מאת: פורטל הכרמל והצפון
יותר ממחצית הציבור בישראל אינו סומך על ארה"ב

אובמה נמנע מלתקוף בסוריה: יותר ממחצית הציבור בישראל אינו סומך על ארה"ב

כך קובע סקר של מכון יפעת גת שנערך עבור אוניברסיטת בר אילן והמכללה האקדמית כנרת, לקראת הכנס לציון 40 שנה למלחמת יום הכיפורים.

הציבור סומך על הממשלה שתדע לקבל החלטות נכונות במקרה שסוריה ומצרים שוב יתקפו וחושש שאיראן עלולה לצאת למתקפת פתע על ישראל
למעלה ממחצית תושבי ישראל טוענים שאי אפשר לסמוך על ארצות הברית, לאחר שזו העדיפה שלא לפעול צבאית כנגד סוריה.

כך עולה מסקר של מכון המחקר יפעת גת, שנערך לקראת הכנס לציון 40 שנה למלחמת יום הכיפורים "ותרעד הארץ" שיתקיים בימים רביעי - חמישי, 30-31/10 באוניברסיטת בר אילן ובמכללה האקדמית כנרת.

52.6% מהנשאלים השיבו כי לא ניתן לסמוך על ארצות הברית, ורק- 24.9% ענו כי הם סומכים על ארצות הברית. עוד 22.5% מהנשאלים השיבו כי אין להם דעה בנושא. הסקר מראה כי ככל שהנשאלים דתיים יותר, כך דעתם נחרצת יותר, שאין על מי לסמוך.

בעוד בקרב החילוניים ענו 45.0% מהנשאלים שהם לא סומכים על ארה"ב,בקרב המסורתיים עלה המספר ל- 55.4% ובקרב נשאלים שהגדירו עצמם דתיים ענו - 67.6% שאינם סומכים על ארה"ב ובקרב הנשאלים החרדיים נסק המספר ל-85.4%.

לעומת חוסר האמון כלפי ארה"ב, הציבור הישראלי נותן אמון בממשלת ישראל שתדע לפעול נכון ולקבל החלטות נכונות אם ישראל תעמוד שוב במלחמה נגד סוריה ומצרים , בעת ובעונה אחת.

49.5% מהנשאלים ענו שהם סומכים על הממשלה שתדע לקבל את ההחלטות הנכונות אם נעמוד שוב באותו מצב שבו עמדה ישראל ערב מלחמת יום הכיפורים.

35.6% מהנשאלים ספקנים ואינם סומכים על הממשלה וכ- % 15 לא ידעו להביע דעה בנושא. גם כאן עולה תמונה ולפיה ככל שהנשאל דתי יותר, כך הוא סומך יותר על הממשלה.

שאלה שלישית בסקר עסקה באיום האיראני על ישראל. האם לדעתך קיימת אפשרות שאיראן תבצע מתקפת פתע על ישראל, נוסח מלחמת יום הכיפורים ?

56.4% אחוזים מהנשאלים חוששים שאיראן יכולה לפתוח במתקפת פתע על ישראל. 43.6% אינם מאמינים באפשרות כזו. 61% מאלה שמאמינים שמתקפת פתע כזו יכולה להתרחש, הן נשים וגם כאן, ככל שהנשאל דתי יותר, כך דעתו נחרצת יותר שהאיום האיראני הוא ממשי.

תגובות

מומלצים