מתכוננים לאירוויזיון 2020 למרות הביטול

אירוויזיון 2020 אמנם בוטל אך לכבוד התחרות יוקדשו בשבוע הבא תכניות רבות, ביניהם: משדר מרכזי בשם "Europe Shine a Light", משדרי יוטיוב במקום חצאי הגמר, סדרה דוקומנטרית על ההכנות לאירוויזיון 2019 ומצעד ישראלי לשירי אירוויזיון 2020. תהנו!

10.05.2020 מאת: פורטל הכרמל והצפון
מתכוננים לאירוויזיון 2020 למרות הביטול

עדן אלנה, צילום אבי זייקנר

 

תחרות אירוויזיון 2020 תוכננה להתקיים בשבוע הבא ברוטרדם שבהולנד, אך בשל התפרצות מגפת הקורונה הוחלט לבטל את התחרות לראשונה מזה 65 שנים באופן חסר תקדים. 41 מדינות בחרו את שיריהם, כולל עדן אלנה הישראלית שקיוותה לבצע את "Feker Libi" על הבמה הגדולה בעולם, אך רק חלק מן הזמרים יזכו לעשות זאת בשנה הבאה עם שיר חדש לגמריי. גם עדן אלנה הבטיחה את השתתפותה באירוויזיון 2021.

במהלך השבוע הבא יוקדשו תוכניות רבות בטלוויזיה, ברדיו וברשת האינטרנט לכבוד התחרות וכהוקרה לאמנים הרבים שלא זכו בשלוש דקות התהילה. אנחנו נשמח לעשות לכם סדר בתכניות המומלצות:

Eurovision: Europe Shine a Light

איגוד השידור האירופי החליט להפיק משדר מיוחד שיחליף את גמר האירוויזיון שתוכנן להתקיים בשבת (16/5). המשדר ההיסטורי, שאורכו כשעתיים, יועבר בשידור חי מהילברסום שבהולנד ל– 46 מדינות.

המשדר יכבד את 41 המתמודדים שהיו צפויים להשתתף השנה בתחרות, וביניהם נציגת ישראל – עדן אלנה. כל מתמודדי אירוויזיון 2020 יבצעו יחדיו את השיר הבריטי הזוכה באירוויזיון 1997, "Love Shine A Light", ברוח משבר הקורונה שפוקד את אירופה. כל נציג הקליט וצילם את השיר במדינתו והפקת התחרות ערכה קליפ מרגש של כל הנציגים יחדיו.

עוד במופע ניתן למצוא את גלי עטרי, זוכת אירוויזיון 1979, שתשיר את "הללויה" יחד עם מקלה המורכבת ממשתתפי עבר של אירוויזיון הילדים (אירוויזיון ג'וניור). גם נטע ברזילי תיקח חלק במופע הבינלאומי ותבצע גירסה אקוסטית של שיר חדש ומיוחד לימי הקורונה.

במופע ישתתפו גם משתתפי עבר אחרים של האירוויזיון שיבצעו שירים שונים מהיסטוריית התחרות, ובנוסף ביצוע יוצא דופן של אוהדי אירוויזיון באירופה לשיר "What's Another Year" שזכה באירוויזיון 1980 ובוצע במקור על ידי הזמר האירי ג'וני לוגן.

המופע ישודר בכאן 11 ביום שבת, 16 במאי, בשעה 22:00

 

Eurovision Song Celebration 2020

בימי שלישי וחמישי (12 ו- 14 במאי) תוכננו להתקיים חצאי הגמר של תחרות האירוויזיון, את המשדרים הללו יחליפו שתי תכניות חגיגיות במהלכן יוצגו 41 השירים אשר נבחרו להתמודד באירוויזיון 2020 לפי סדר ההופעה הרשמי שתוכנן לחצאי הגמר. ב- 12 במאי יוצגו השירים שהיו אמורים להתמודד בחצי הגמר הראשון, כולל השיר "Feker Libi" ששייך לזמרת הישראלית - עדן אלנה.

ניתן לצפות במשדרים בעזרת דף היוטיוב הרשמי של תחרות האירוויזיון בימי שלישי וחמישי, 12 ו- 14 במאי, בשעה 22:00.

"העזנו לחלום" – סדרה דוקומנטרית

הסדרה הדוקומנטרית שעוסקת בהכנות לקראת אירוויזיון 2019 שנערך בתל אביב, בוימה על ידי אורנה בן דור ותשודר בשבוע הבא בכאן 11. הסדרה מציגה את המאבקים, הקשיים וההצלחות של אחת ההפקות המורכבות בעולם שהגיעה בשנה שעברה לישראל ונערכה תחת ירי של טילי חמאס.

בן דור סיפרה: "יש לי שלוש גיבורות מטריפות, אחת מהן היא המפיקה הראשית של האירוויזיון – זיוית דוידוביץ', שממש עברה מסלול ייסורים מטורף כדי לעשות את האירוויזיון".

הסדרה תשודר בימים ב', ג' ובשבת (11, 12 ו- 16 במאי) מיד לאחר חדשות הערב בכאן 11. 

"אירוויזיון 2020 – תוצאות האמת"

תאגיד השידור הישראלי ערך מצעד של השירים הטובים ביותר באירוויזיון 2020. מאזינים וגולשים רבים הוזמנו להצביע לשירים וביום רביעי (13 במאי) ניתן יהיה להאזין לתוצאות המצעד. השיר הישראלי לא משתתף במצעד משום שעבורנו עדן אלנה, שגם תתראיין במהלך המשדר, היא הזוכה האמיתית.

המשדר ישודר בתחנת הרדיו 'כאן תרבות' ובדף הפייסבוק של 'כאן' ביום רביעי, 13 במאי, בין השעות 21:00 ל- 24:00.

 

פורטל הכרמל

תגובות

מומלצים