נהגים בעלי וותק מעורבים יותר בתאונות דרכים
נהגים בעלי וותק נהיגה של 6-10 שנים היו מעורבים בתאונות דרכים בישראל בשנים 2007-2009, יותר מכל קבוצת גיל אחרת.
18,380 מבין הנהגים הגרים בערי ישראל המרכזיות, הנהגים שהוציאו רישיון נהיגה בשנת 2,000 היו מעורבים במהלך שלוש השנים האחרונות במספר תאונות הדרכים הכי גבוה בהשוואה לשאר הנהגים בכל דרגות הוותק.
עוד נמצא על פי הנתונים כי ככל שוותק הנהיגה עולה, כך מעורבותם של הנהגים בתאונות דרכים יורדת.
שמואל אבואב, מנכ"ל אור ירוק: "נתונים אלה מאששים את הטענה כי יש חשיבות רבה לניסיון בנהיגה. ככל שהנהג מנוסה יותר, כך הוא מעורב בפחות תאונות דרכים. ואכן, נהגים צעירים, בני 17-24 מהווים כ- 16% מאוכלוסיית הנהגים בישראל, אך מנגד הם מעורבים ב- 24% מהתאונות, הרבה מעבר ליחסם במצבת הנהגים".
עוד נמצא על פי הנתונים כי כמעט ואין שינוי במספר הנהגים המעורבים בתאונות דרכים בישראל בין השנים 2007-2009. כך, בשנת 2007 היו מעורבים כ- 31,000 נהגים בתאונות דרכים, ב-2008 עלה מספר המעורבים לכ- 31,900 ובשנת 2009 היו מספר הנהגים המעורבים בתאונות דרכים כ- 31,200.
כמו-כן, נמצא כי נהגים בעלי וותק נהיגה של כ- 10 שנים (לרוב בסוף שנות העשרים לחייהם) היו מעורבים בתאונות דרכים יותר משאר הנהגים בעלי וותק אחר בנהיגה הן ברמה הארצית והן מבין אלו הגרים בערי ישראל.
אבואב: "אחת הסיבות למעורבותם הרבה של נהגים חסרי ניסיון בתאונות דרכים הנה חוסר יכולתם לאתר סכנות ולזהות מצבים מסוכנים בכביש. איתור, זיהוי וחיזוי מצבים מסוכנים בכביש הינה מיומנות נרכשת ולפיכך ניתנת לשיפור באמצעות תוכניות אימון ממוקדות לנהגים חדשים.
חקרים מן העולם הראו כי שיפור מיומנות זו בקרב נהגים חדשים יעיל יותר בתקופת הליווי, לאחר הוצאת הרישיון ולאחר שהנהג החדש רכש מיומנויות שליטה בסיסיות ברכב".
















