פרשת השבוע וירא שיר של גלעד שגב על בסיס פסוק מהפרשה​​​​​​​

פרשת השבוע "וירא" פרשה עם רמזים מעשיים מחיינו, פרשת וירא וברקע שיר על בסיס פסוק מהפרשה, לזכרו של סרן שרון שגב שבאנדרטה "בחי בר כרמל חיפה" נקודות התייחסותי מתוך הפרשה.

22.10.2021 מאת: ברוך ליבמן
פרשת השבוע וירא שיר של גלעד שגב על בסיס פסוק מהפרשה​​​​​​​

 

כבר  ברישא אציין  אינני מייצג בהכרח את הפרשנות המסורתית, מאידך אנוכי מכבדה ומשתמש בה.

 

בשיר שתואם דרמה מהפרשה, המתוארת  ע"י גלעד שגב לזכרו של אחיו סרן שרון שגב שנפל בשירותו הצבאי, הוא מציג  את  דרכי הבאת 'יחמורים' מאיראן הבוערת דאז, ממש בסוף המהפכה..

 

הבאת היחמורים' לכרמל והיצטופפוטם בשריפה האיומה בכרמל בשנת 1989,היצטופפות סביב אנדרטה( שסביבתה היתה  נקייה  מעשבים) אנדרטת  זיכרון לסרן שרון שגב הממוקמת ב"חיי בר כרמל חיפה"; . ליד  האנדרטה  רוב 'היחמורים' שרדו.

 

בפרש מ"וירא" זרועים  נקודות  התייחסות חשובות לחיים כמו הכנסת  אורחים , רדיפת  צדק בעולם  מושחת,ולכן אברהם ושרה  בהיותם צדיקים אבל זקנים , באים בימים..".נתפסים במקרא כמי שחייבים להעלות צאצאים, למרות גילם המופלג.

 

ברקע לשיר מוצג הפסוק: וישא אברהם את עיניו וירא והנה איל  אחר נאחז בסבך בקרניו וילך  אברהם ויקח את האיל ויעלהו לעולה תחת בנו. ( בראשית כב, יג) משמש רקע לשיר של גלעד שגב גן העדן  של האדם.

 

השיר כלשונו: בשיר אברהם הוא  אברהם יפה, ויצחק הוא יצחק  שגב( האב של גלעד) שהצילו, הם ואחרים את היחמורים מאיראן הבוערת. הצלה נוספת של היחמורים מהאש הייתה בזכות הקירבה לאבן הזיכרון לשרון שגב שכאמור קיפח את חייו בזמן  שירותו  הצבאי.

 

שלושה ימים לאחר שאברהם קיים את מצוות המילה. הוא ,,"יֹשֵׁב פֶּתַח-הָאֹהֶל, כְּחֹם הַיּוֹם." (י"ח, א'). וראה  שלוש 'דמויות' , הזמינם להתארח אצלו  כשאמר בלשון יחיד  "אדוני אם נא מצאתי חן בעיניך אל נא תעבור מעל עוברך"(ו', ד) כלומר פניה  לשלושתם כ אל אחד ששמו אדוני. אֱלֹהֵינוּ ה' אֶחָד , הנתפס ביהדות כהצהרת האמונה הבסיסית;לעומת הויכוח הניצחי( בלשון המעטה) ,עם  חכמי הנוצרים, שאמרו כי האל שנראה לאברהם באלוני ממרא ונקרא "אדוני"  - היה שלוש ישויות: האב, הבן, ורוח הקודש.

 

'המלאכים ' שאלו את אברהם לאחר  שסעדו  אצלו  ארוחת  מלכים " איה  שרה  אשתך"?  כדי  להודות  לזו שבגינה היתה זו ארוחה מוצלחת ביותר.

 

 אי לכך חז"ל טוענים" ש "לעולם  יהא  אדם זהיר בכבוד אשתו שאין הברכה מצויה בתוך ביתו של אדם  כנאמר " ולאברהם היטיב בעבורה"בעבור אשתו שרה.

 

תגובות

מומלצים