שכירי חרב מלוב הגיעו לעזה עם משגרים

יחידת משגרי טילים לובית המורכבת משכירים רובם מאנשי האחים המוסלמים בטריפולי, הגיעה בשבועיים האחרונים לרצועת עזה, כך מוסרים בלעדית המקורות הצבאיים והמודיעיניים של תיקדבקה.

11.11.2011 מאת: פורטל הכרמל והצפון

שכירי חרב מלוב הגיעו לעזה עם משגרים רב קניים ניידים של טילי 'גראד' שהדיוק שלהם רב, היחידה המונה כ-50 לוחמים השתתפה כבר בקרבות שהתנהלו בין צה''ל לג'יהאד האיסלמי, בסיבוב החיסולים וההפגזות שהחל בשבת 29.30. שכירי החרב הלוביים השתתפו גם בהפגזת באר שבע, אשקלון, אשדוד, וגן יבנה.

המקורות שלנו מוסרים, כי הלובים שנכנסו לרצועה, כשהם מסיעים מיני וואנים, הצבועים בדיוק באותם צבעים בהם צבועים כלי הרכב של המליציות המוסלמית הפועלות בטריפולי, (ראו תמונות) ועליהם מורכבים משגרים רב קניים של טילים Grad multiple rocket launchers, בדיוק כאלה כמו שנראו בשדות הקרב בלוב בחצי השנה האחרונה. גם לוחות הרישוי של רכבי שיגור אלה נשארו לוביים.

מקורות מערביים הפועלים ברצועה ואשר ניסו ליצור מגע עם לוחמים לוביים כדי לברר מי עומד מאחוריהם, ומי שלח אותם, נתקלו בחומת הגנה צפופה של אנשי ג'יאהד איסלמי מסביבם שמנעה את הגישה אליהם.

מקורות אחרים ברצועה מסרו,  כי הלוחמים הלוביים עזבו את טריפולי ב-10 באוקטובר כשהם מוסעים בשני אוטובוסים שהובילו אותם דרך בנגאזי לטוברוק, ומשם הם נכנסו כתיירים למצרים.

ביום 21.10, היום בו חוסל מועמר קדאפי,  הם חצו את תעלת סואץ ועברו לחצי האי סיני. שם המתינו להם באחד הוואדיות ליד שטח שהיה פעם שייך למכרות נחושת ליד ראס סודאר, קבוצה גדולה של בדואים ששמרו על 10 כלי הרכב עליהם היו מורכבים משגרי הגראדים, שנראו חדשים לגמרי, וככאלה שלא לקחו חלק בקרבות בלוב.

המקורות שלנו מציינים, כי המדובר במערכות טילים אשר סופקו בחודשים האחרונים ללוב ע''י צבאות קטאר, ואיחוד נסיכויות הנפט הערביות, למליציות הלוביות השונות. מערכות אלה מבצעות ירי מדויק למטרות שנקבעו, והן הובאו ללוב כדי לענות על הירי הארטילרי המדויק בהם הצטיינו לוחמיו של מועמר קדאפי.

ואכן, כאשר משגרי הטילים האלה נכנסו לפעולה ברצועה, השתפר מיד דיוק הקליעה שלהם והם פגעו ברוב המטרות בישראל אליהן הן כוונו, מבלי שמערכת יירוט הטילים 'כיפת ברזל' הצליחה ליירט את רובם. כאשר המשגרים הלוביים הפסיקו לירות, וחודש ירי טילים ממשגרים אחרים 'מקומיים' הוא היה מפוזר ולא מדויק.

מפרטים אחרים שמסרו מקורות ברצועה עולה, כי משגרי הטילים נסעו את כל הדרך מלוב דרך מצרים, כ-2,000 ק''מ (1240 מייל) בשיירה, עד שנכנסו לחצי האי סיני.

השאלה היא כיצד שלטונות הביטחון המצריים לא הבחינו בשיירה של משגרי טילים נעה בכבישי מצרים או לחילופין, מי בשירותי הביטחון המצריים משתף פעולה עם גורמים בלוב, כדי להעביר מערכות נשק אלה לסיני ומשם לרצועת עזה. המקורות ברצועה אמרו, כי שיירות נוספות של מערכות שיגור טילי גראד נמצאת בדרך לעזה.

המקורות המודיעיניים של תיקדבקה מוסרים, כי משלחות של רכישות נשק של החמס וחיזבאללה נמצאות כבר בבנגאזי לפחות 8 חודשים מאפריל השנה, וכי בסוף אוגוסט, לאחר נפילת טריפולי בידי כוחות הממשלה הזמנית, המשלחות התפצלו לשניים כאשר חלק נשאר בבאנגזי, וחלק עובר לטריפולי.

הנחת המודיעין של המקורות המערביים היא, כי האחים המוסלמיים המצריים, העומדים בקשר עם האחים המוסלמיים הלוביים הם שהסדירו את העברת שיירת משגרי הטילים האלה לעזה, והם שדאגו להם למקומות חניה, לינה, והצטיידות, בדרך הארוכה שעמדה לפניהם.

תגובות

מומלצים