תוכנית מתאר ע.ד300 לדאלית אל כרמל

חשיפה לדברים שקורים בפועל בעניין תוכנית המתאר של דליה, כביש עוקף כפרים הורד מהתוכנית. המליאה דברה. ועכשיו בשקט הכל אחרת

28.03.2012 מאת: פורטל הכרמל והצפון
תוכנית מתאר ע.ד300 לדאלית אל כרמל

שלב אחר שלב של תוכנית המתאר שנחשפת בפנינו, לאחר שכרמל ראש המועצה אמר לאהוד "ישחטו אותי אם אאשר תוכנית זו" ואחרי זה כרמל קיים דיון במליאה בעניין התוכנית והדברים שהציע למנהל תכנון של משרד הפנים אהוד יוסטמן, בנוסף נערך סיור בשטח של דליה בהשתתפות ראש המועצה כרמל וחברי המועצה ויצחק פרוינד משרד מהנדסים.

סיורהיום לאחר יותר מחודשיים אנו נחשפים לתוכנית חדשה מתחדשת שאין בה שוני גדול חוץ מכביש עוקף כפרים שהורד מהתוכנית אבל שטחים ענקיים נשארו מחוץ לשטח השיפוט של דאלית אל כרמל ועם אישור התוכנית שתוגש השטחים הנ"ל יהיו באחריות הועדה המחוזית, מה שיגרום באופן אוטומטי להורדת ערך הקרקע שלא תיועד לשום שימוש עתידי.

השאלה מי מוביל את תוכנית המתאר המתחדשת ואם הציבור ובעלי השטחים שלא יכללו בתוכנית מודעים למצבם

תזכורת מהדברים שהיו וזה התחיל רק לפני 3 חודשים

בתאריך 3-1-2012 נערך סיור בהשתתפות ראש מועצת דליה כרמל נסראלדין, ממלא מקום כרמי מקלדה, חברי המועצה קופטאן עיסמי, פטין ביראני, מרזוק קדור, גסאן זיר, מהנדס המועצה סלימאן נסראלדין, משרד לתכנון יצחק פרוינד, קיימו ישיבה במועצת דליה ויצאו לסיור שטח לעמוד מקרוב על השטחים שברצונם לבקש לספח לשטח שיפוט של דליה.

הסיור החל במוחרקה והסתיים באדמות אום אלשוקף.

{YouTubeVideo id=vdU4puxURQM}

בתאריך 26-12-2011 מליאת מועצת דליה התכנסה לישיבת בה נדונה סוגיית תוכנית המתאר של דליה, כרמל: "המטרה להגדיל את שטח השיפוט, לפני שהולכים לתוכנית המתאר".

בישיבת המליאה במועצת דליה עלה נושא תוכנית המתאר ואיפה היא עומדת, ראש המועצה כרמל נסראלדין עדכן ששום דבר לא מתקדם לגבי תוכנית המתאר, ושהם יתנגדו לכל תכנון מתאר עתידי שלא יכלול את כל הבתים הבנויים על שטחים חקלאיים ובתוך הפארק.

כרמלכרמל סקר את השלבים שעברה תוכנית עד/300 שאושרה ע"י בית המשפט. כרמל: "השלבים בנושא תוכנית המתאר עצורים, השלב הבא לתכנן ולהתקדם, בישיבה עם אהוד יוסטמן בירושלים, אמרתי שלפני שנכנסים לתיכנון פנימי וקביעת דברים, אני רוצה לדבר על הגבולות של הישוב".

כרמל: "לפני שנלך לתוכנית המתאר, נלך לישיבת הרחבת ואישור גבולות חדשים לדאלית אל כרמל, מתכנן הערים יצחק פרוינט יגיע למועצה, אנחנו נסייר איתו ונקבע איך רוצים את הגבולות ב20 השנים הבאות, גבולות באזור מוחרקה ובאזור חוף כרמל מהצד השני, נלך לועדת גבולות בראשות שר הפנים, ורק אז נחזור ונדבר על תוכנית מתאר בשטח דליה".

"אין לנו עניין לפתח ולתכנן תוכנית מתאר כל הזמן שהמצב הוא כזה, המטרה שלנו לגרוע שטחים מהמינהל, לדוגמה באזור קריית הספורט, סיכמנו עם המינהל שיפצה אנשים שמפקיעים להם אדמות, אני לא אחתום על שום תוכנית מתאר אם יהיה בית אחד מדאלית אל כרמל מחוץ לתוכנית".

{YouTubeVideo id=ipdjDWsefXc}

בתאריך 23-11-2011 כרמל לאהוד "ישחטו אותי אם אאשר תוכנית זו" ראש מועצת דליה כרמל נסראלדין ריאד מרזוק וחסין חלבי נפגשו עם אהוד יוסטמן ראש מנהל תכנון במשרד הפנים, לדיון בתוכנית המתאר של הישוב,בלעדי

בישיבה שהתקימה במשרד הפנים בירושלים, לקחו חלק המהנדסת דורית בניט, רווית רכטר מנהלת תחום תכנון במשרד הפנים.

הישיבה בירושליםאהוד יוסטמן ראש מנהל תכנון במשרד הפנים עם הצוות הציגו לראש המועצה את המפה המתוכננת שהולכים לדון בה בתאריך ה5-12-2011 ראש המועצה כרמל וריאד מרזוק ברגע שראו את התכנון המוצע מיד התנגדו לדברים ובקשו מאהוד וצוות המשרד לחשוב מחדש לגבי התכנון הנ"ל.

ראש המועצה כרמל בדבריו עמד על שלו לפיתוח הישוב העתידי לשנים רבות, כולל הרחבת שטח השיפוט של הישוב.

כרמל מבקש לספח לשטח השיפוט של דליה אזורי הפארק כולל מנזר מוחרקה, כרמל התיחס לתוכנית שלא מסמנת אזורי תעשיה וכ"ו.

עם סיום הדיון אהוד ביקש מכרמל לתת לו כמה ימים לחשוב ואולי לנסות לבקש לדחות את ועדת ההיגוי שאמורה להתכנס בתחילת החודש.

{YouTubeVideo id=A9MM_itp8FI}

בתאריך 1-1-2012 כתבה שפרסמנו כאן עם תופיק זידאן תחת הכותרת:

"גבולות דאלית אל כרמל מחוץ לתוכנית"

רגע לפני שהחליטו הפוליטיקאיים ונציגי משרד הפנים והועדה המחוזית לאשר תוכנית מתאר לדליה, תופיק זידאן לוקח אותנו מקצה לקצה בגבולות דליה

את הסיור התחלנו בקצה המזרחי לדליה בערוץ הכביש המתוכנן לח'לת עלי, כל האזור הזה נמצא מחוץ לאזור השיפוט.

גבולות דליהתופיק מבקש מועדת הגבולות שתכלול את כל האזור הזה עד לחורשת אלבח'שה. "המציאות שנמצאת בשולחן ראש המועצה שהכונה שלו טובה אבל הדברים בשטח נראים אחרת".

באזורים הנוספים מדרום דליה אנו מגלים שטחים נוספים שנמצאים מחוץ לגבולות דליה המתוכננים ורוב האדמות הפרטיות נמצאות מחוץ לתוכנית ולא משנה מי רשום כבעלים של האדמות האלו.

תופיק: "כמה שדיברו שבתוכנית המוגשת נמצאו פתרונות לחלק מהבתים שנבנו, זה לא נכון ולמשל הבתים של משפחת אבו זאלף וכל הבתים האלה נמצאים מחוץ לגבולות דליה".

תופיק: "מגיע לנו, כי אלה אדמות פרטיות ולא של המדינה, עד היום המדינה לא השקיעה בכלום לרווחת התושבים הדרוזים, לא חשבו על החיילים המשוחררים, תראו לי מפעל אחד בדליה, אז מה אתה רוצה שהתושבים יעשו? במיוחד אחרי שהמדינה הפקירה אותנו, אפילו משכנתאות לא נותנים, לא הושקע בשום דבר אפילו בחינוך".

רגע לפני שהאחראים מחליטים, שיראו את הסרטון או שיערכו סיור מסודר בכל הגבולות של דליה, ע"מ להבין מה הולך באמת בתוכנית המתאר המוצעת.

לסיור בסרטון בגבולות דליה ממזרח למערב

{YouTubeVideo id=dat3ICWph9c}

תגובות

10. עובד מועצה לפני 12 שנים
מרזוק קדור תמיד היוזם
9. מיעארא לפני 12 שנים
מי השתתף
8. דלואני מאפיין לפני 12 שנים
כרמל תמרח אותנו זכותך
7. צעיר מתנועת סווווא לפני 12 שנים
תשובה לחבר מס 3
6. תושב מודאג לפני 12 שנים
למה עושים צחוק מהתושב
5. מה זה משנה... לפני 12 שנים
תתעוררו....
4. רוני לפני 12 שנים
כל הכבוד
3. תושב לפני 12 שנים
מעניין למה?
2. שכונת הורדים. לפני 12 שנים
הכל שקר.
1. רביע לפני 12 שנים
לכרמל

מומלצים