בוגרי כיתות ו ישובצו באחת מן החטיבות על סמך הגרלה
רחל מתוקי במכתב לחבר המועצה מרזוק קדור: "בראשית שנה הבאה נבחן את המתווה והצלחתו ונחליט אם להמשיך בו" מרזוק משגר מכתב הסתייגויות.
חלק מועד ההורים עם מרזוק קדור יו"ר ועדת הביקורת במועצת דליה עם מנהלת המחוז במשרד החינוך רחל מתוקי מגבשים מוסכמות סופית לגבי שיבוץ התלמידים שעולים מכיתות ו' לכיתות ז' ושילובם בחט"ב קופטאן ומדעים.
מכתב של רחל מתוקי מנהלת המחוז למרזוק קדור מיום 5/5/13.
הנדון: רישום לחטיבות הביניים בדליית אל כרמל לקראת שנה"ל תשע"ד
תודה לך על פנייתך ועל דאגתך הכנה להצלחת החינוך בישוב דליית אל כרמל המתווה במתכונתו הנוכחית כבר גובש ואינו עוסק יותר במיון תלמידים.
הרישום לחטיבות הביניים יעשה במועצה המקומית והוא פתוח לכלל בוגרי תלמדי כיתות ו' בישוב.
בוגרי כיתות ו' יבצעו רישום לכיתות ז' וישובצו באחת מן החטיבות על סמך הגרלה שתעשה ברשות המקומית בפיקוח משרד החינוך.
בוגרים אשר ירצו להתקבל לכיתות המגמה שנקבעו בכל חטיבה יגישו בקשה בעת הרישום ויוזמנו לבחינות התאמה במתמטיקה וערבית.
הבחינות יחוברו וייבדקו ע"י מפקחים חיצוניים ממשרדנו.
בכל מקרה המתווה הנוכחי הוא לשנה"ל תשע"ד.
בראשית שנה הבאה נבחן את המתווה והצלחתו ונחליט אם להמשיך בו או לשנותו.
כל הליך הרישום בדליית אל כרמל נעשה באישור היועצת המשפטית של משרד החינוך.
מכתב הסתייגויות של מרזוק קדור למנהלת המחוז רחל מתוקי מתאריך 15-5-2013
לכבוד: גב' רחל מתוקי - מנהלת מחוז חיפה
משרד החינוך חיפה
ג.נ,
הנדון: רישום לחט"ב בדליית אל כרמל לתשע"ד
במכתבך צוין שהמתווה ייבחן שוב לאחר שנה. הבעתי בעבר את דעתי על הניסויים המיותרים הסותרים את הוראות חוזר מנכ"ל ותקנות החוק.
אני מבחין בשינוי בעמדת המשרד ולמרות זאת נותרו מספר נקודות להבהרה שדרוש לחדד אותן באופן חד משמעי: ההגרלה תתבצע בנוכחות מנהלי בתי הספר, תוצאותיה יפורסמו מיד והתלמידים יקבלו הודעות על החטיבות שאליהן התקבלו.
מבחני ההתאמה למגמות ייערכו לא בעת הרישום אלא לאחר קליטת התלמידים בחטיבה. כל תלמיד יהיה רשאי לבחור מגמות בתוך החטיבה שאליה התקבל.
מבחני ההתאמה למגמות יהיו פנימיים ובאחריות הנהלות בתי הספר. הם יתקיימו לאחר שכל המתקבלים ילמדו שליש אחד וזאת כדי לאפשר הזדמנות שווה לכל התלמידים. אין כל צורך בפיקוח על המבחנים מטעם משרד החינוך או גוף חיצוני אחר כלשהו.
במבחנים יופיעו פרקים מהחומר שנלמד בפרק זמן זה. כך ניתן להבטיח שוויון הזדמנויות.
במכתבך לא הובהר איך ניתן לערוב לשוויון בין בתי הספר לאחר קבלת החלטות בערעורים ?.