ועדת הפנים של הכנסת תומכת בעמדת הרשויות ומטות המאבק

בדיון על מתקני הגז שהתקיים בועדת הפנים בראשות ח"כ מירי רגב בפעם השלישית, השתתפו חברי מטה המאבק מישובי הכרמל, חברי ועדת הפנים של הכנסת תומכים בעמדת הרשויות ומטה המאבק הציבורי למצות את הטיפול המלא של הגז הטבעי בים.

22.01.2014 מאת: סמיר חלבי
ועדת הפנים של הכנסת תומכת בעמדת הרשויות ומטות המאבק

וועדת הפנים והגנת הסביבה קיימה דיון שלישי בנושא מיקום מתקני הקבלה לגז טבעי - תמ"א 37 ח'. הדיון נוהל ע"י יו"ר הוועדה, ח"כ מירי רגב, בנוכחות ח"כים רבים, ראשי רשויות נציגי משרדי ממשלה ונציגי מטות המאבק.

ח"כ דב חנין העלה טענה לגבי סמיכות הדיון המכריע במועצה הארצית והבחירות לרשויות המקומיות לאור חוסר יכולתם של ראשי הרשויות, כנציגי הציבור, להשתתף בדיון.

ח"כ עומר בר-לב מסר כי נושא מיקום מתקני הטיפול הועלה בוועדת משנה לעניינים בטחוניים ונמצא כי לא קיימת עדיפות למיקום המתקנים ביבשה ואף להיפך.

היועץ המשפטי של הוועדה העלה ספקות לגבי תקינות ההליך התכנוני ובמיוחד לאור העובדה שההחלטה לגבי מיקום המתקן תעשה ע"י היזם ולא ע"י רשויות התכנון. היועץ המשפטי מצא סתירה ונוהל לא תקין, בעובדה שהמדינה מעוניינת להביא את הדיון לחלופות לצוות בן משרדי, במקום לגופי התכנון הקבועים בחוק ובכך טעם נפגם.

הדיון

יו"ר הוועדה, הביעה תמיהה כיצד תמהיל הטיפול ים-יבשה יקבע ע"י צוות בין משרדי בה לא יהיה ייצוג לנציגי הציבור.

יו"ר הוועדה הנחתה את היועץ המשפטי של הוועדה לנסח ולהגיש התנגדות לתמ"א 37 ח' עליה יהיו חתומים כל חברי הוועדה וח"כים נוספים.

בנוסף הוחלט כי לאחר כינוס המועצה הארצית לשמיעת חוות דעת החוקר, שמונה לבחינת ההשגות, ובטרם כינוס וועדת השרים לענייני פנים לאישור התוכנית, יוזמן יו"ר הוועדה הארצית להציג את השגות הציבור בוועדת הפנים והגנת הסביבה. בדיון זה תחליט הוועדה לגבי המשך פעילויות ההתנגדות לתוכנית אל מול השרים.

ח"כ מירי רגב, בסיכום הדיון, ביקשה שיו"ר המועצה הארצית לתכנון ובניה  ד"ר שוקי עמרני  יגיע להסביר לוועדה את עמדת המדינה.

כל חברי הועדה והגופים תומכים בעמדת, מועצה אזורית מגידו, יוקנעם, עמק חפר ,חוף כרמל  דלית אל כרמל ועוספייא, למצות את הטיפול המלא של הגז הטבעי בים.

סגן מנהל רשות הגז, קונסטנטין בלוז, אמר מפורשות בדיון, שהיזמים מעדיפים לטפל בגז בים ואילו המדינה מתעקשת שחלק מהטיפול יהיה  ביבשה.

הועדה

את מועצה אזורית מגידו ייצגו בדיון איציק חולבסקי ראש המועצה, ברוך שמיר מהנדס המועצה ולירון שפירא מנהל היחידה הסביבתית ועומד בראש צוות המאבק מטעם המועצה.

איציק חולבסקי ראש המועצה של מגידו " המדינה קטנה וצרה והים גדול , יהיה אבסורד ובעל סכנה בלתי הפיכה להכניס  תשתית מסוכנת למרחב המדהים ולישובים הסמוכים לצומת אליקים של מועצת מגידו ,לעיר יקנעם  הסמוכה וליישובי חוף כרמל ועמק חפר" . 

תגובות

מומלצים