תת אלוף דב תמרי ממפקדי סיירת מטכ"ל "הדרוזים הוכיחו שהם מסוגלים"

תת אלוף דב תמרי ממפקדי סיירת מטכ"ל וקצין המודיעין הראשי לשעבר מתייחס לדרוזים בצה"ל ואומר שרק בעשרים השנים האחרונות שילבו דרוזים בתפקידי פיקוד חשובים, אבל ביחידות המיוחדות היו צריכים לגייס יותר דרוזים.

12.03.2014 מאת: פורטל הכרמל והצפון
תת אלוף דב תמרי ממפקדי סיירת מטכ"ל "הדרוזים הוכיחו שהם מסוגלים"

תת אלוף דב תמרי ממפקדי סיירת מטכ"ל וקצין המודיעין הראשי לשעבר, היום מרצה באונ' ת"א ובמכללת בית ברל, מתעסק בחינוך ומאמין שיש היום צבא וצעירים שניתן לסמוך עליהם.

תא"ל תמרי הוא בעל תואר דוקטור מאוניברסיטת חיפה, ובעל תואר שני בהיסטוריה מאוניברסיטת תל אביב.

תא"ל תמרי מתייחס לדרוזים בצה"ל ואומר שרק בעשרים השנים האחרונות שילבו דרוזים בתפקידי פיקוד חשובים, עד כדי אלופים מבני העדה הדרוזית, אבל ביחידות המיוחדות היו צריכים לגייס יותר דרוזים.

תא"ל תמרי התייחס לסוגיית תעודות הזהות בגולן וציין שזו טעות של אלה שחשבו כי בכוח ניתן לפתור בעיות, "היום  אנחנו יודעים כי הכוח לא מספיק צריך לפתור בדרכים נעימות".

על המצב בגבול הצפון, תא"ל תמרי לא רוצה לדאוג ומשדר הרבה אופטימיות.

תמרי גדל בקיבוץ עין חרוד. עם גיוסו לצה"ל בשנת 1954, התנדב תמרי לצנחנים, ושובץ בגדוד 890 בפלוגה א' עליה פיקד תחילה סעדיה אלקיים ולאחר מכן מאיר הר-ציון. בפעולת קלקיליה, ב-10 באוקטובר 1956 שימש כמפקד מחלקה סיירת הצנחנים, ועל חלקו בפעולה זו הוענק לו עיטור העוז.

מונה למפקד פלוגה בנח"ל המוצנח, בהמשך מונה למפקד סיירת הצנחנים. ב-1963 מונה לסגן מפקד סיירת מטכ"ל ובשנים 1964 - 1967 פיקד על היחידה. פעמיים הוענק לו צל"ש הרמטכ"ל על חלקו בפעולות חשאיות.

 

תמרי

במלחמת ששת הימים פיקד על גדוד צנחנים. ב-1969 עבר הסבה לשריון, ב-1970 מונה למפקד חטיבה 401 וב-1972 לסגן מפקד גיסות השריון. במלחמת יום הכיפורים היה סגנו של האלוף אברהם אדן, שפיקד על אוגדה 162 בסיני וחצה את תעלת סואץ לכיוון העיר סואץ. בתום המלחמה החליף את אדן בפיקוד על האוגדה עד לפברואר 1974. לאחר מכן פיקד על אוגדה 143.

שימש עוזר ראש אמ"ן, ב-12 בנובמבר 1976 היה לראשון שמונה לתפקיד קצין מודיעין ראשי (קמנ"ר). הוא שימש כמפקד אוגדה 143 ומפקד בית הספר לפיקוד ומטה, בינואר 1979 התמנה לסגן מפקד פיקוד דרום. השתחרר בדרגת תת-אלוף.

 

{YouTubeVideo id=rsshXdQG2nA}

https://www.youtube.com/watch?v=rsshXdQG2nA

תגובות

מומלצים