מרכזי נעורים הדרוזים בדאלית אל כרמל

מפגש מעורר השראה למתנדבי ומתנדבות נעורים מכל הכפרים הדרוזים התקיים בדאלית אל כרמל, בדר עבאס חסין וחאלד פוארסה שפכו אור על הפוטנציאל הטמון בנוער ועל העשייה וההצלחה של המרכזים האלה. סרטון

28.03.2014 מאת: פורטל הכרמל והצפון
מרכזי נעורים הדרוזים בדאלית אל כרמל

כנס רב דורי שנתי למתנדבי ומתנדבות בוגרי ובוגרות מרכזי נעורים לדורותיהם, התקיים באולמי שפיק בדאלית אל כרמל.

פתח את הכנס פטין ביראני המפקח מטעם משרד החינוך מנהל חברה ונוער אשר בירך והדגיש את חשיבות פעילות הנוער במגזר הדרוזי וההתנדבות ובניית מנהיגות עתידית לנוער.

בכנס לקחו חלק : ראש מועצת דליה רפיק חלבי, האשם חסין מנהל תחום בכיר במשרד ראש הממשלה, אחראי על הקשר הדרוזי, הצ'רקסי והבדואי בצפון, אורי עמדי, ראשי מרכזי הנעורים מכל הכפרים הדרוזים והנוער המתנדב.

המשתתפים הרצו ודיברו על הפוטנציאל הטמון בנוער בחברה ועל הדרכים להצליח ולבנות חברה מצליחה ומשכילה.

שוחחנו עם בדר עבאס חסין מנהלת פעילות תכנית נעורים, וחאלד פוארסה מנהל מרכז נעורים במרר שדיברו על התחלת הרעיון של מרכזי הנעורים וגיבוש התוכניות ודחיפת הצעירים דרך משרד רה"מ והארגונים השונים, הם גם ציינו את תרומת המרכזים האלה לפיתוח האישיות וחיזוק הצעירים ודחיפתם לכיוון רכישת השכלה והתקדמות.

נעורים

מרכזי נעורים הוקמו למטרת פיתוח התנדבות זהות ומנהיגות צעירה בישובים דרוזים וצ'רקסים, הפעילות כוללת התנדבות בתחום החינוך, פיתוח כישורים אישיים וחברתיים, העמקת נושאי מנהיגות, זהות ותרבות, שיפור השכלה ופיתוח תמונת עתיד. התהליך כולו מתבצע תוך ליווי אישי וקבוצתי של אנשי סגל מקצועיים.

"מרכזי נעורים" הינו מודל ייחודי של התנדבות ומנהיגות בחברה הדרוזית, שהחל במע'אר. כל מרכז יישובי מקדם ויוזם פעילויות חינוכיות, חברתיות וסביבתיות העולות מתוך הצרכים ביישוב, עם דגש על פעילות לבני נוער, במטרה לפתח מנהיגות מקומית צעירה.

המודל מציע הפעלה של קבוצות צעירים על פני רצף גילאים: קהילה בוגרת (בעיקר סטודנטים), קבוצת מתנדבות בשנת שירות, ובניית קבוצת מנהיגות צעירה לבני נוער. קבוצות המנהיגות עוסקות בלימוד נושאי התנדבות ומנהיגות, פיתוח זהות יחד עם התנדבות בחינוך הפורמלי והבלתי-פורמלי.

מרכז הנעורים פעל מזה כחמש שנים, במתכונת פיילוט בחמישה יישובים. לאור הצלחת התוכנית, בחודש אפריל 2012, קבלה הממשלה החלטה אסטרטגית  להרחיב את מודל הפעילות של מרכזי נעורים לכלל היישובים הדרוזים.

 

{YouTubeVideo id=hPeULIS-Das}

https://www.youtube.com/watch?v=hPeULIS-Das

תגובות

מומלצים