משרד החינוך התחייב: "לא נסגור גני טרום חובה במגזר הדרוזי"

ועדת החינוך, התרבות והספורט החליטה לבטל באופן מוחלט את ההודעה על סגירת גני הילדים במגזר הדרוזי. ח”כ מג'לי והבה, יוזם הדיון: "עפ”י החלטת בג”צ, יש לחלק את תקציבי משרד החינוך בחלוקה שוויונית". ייצגו את עיר הכרמל: פרח חלבי, רפיק קדור , נדא והבי...סגירת הגנים והתשלום החודשי בוטלו

06.06.2007 מאת: פורטל הכרמל והצפון
משרד החינוך התחייב: "לא נסגור גני טרום חובה במגזר הדרוזי"

לתשומת לב האזרחים אם לא היה ח"כ והבי בתמיכת היו"ר נביה נסר אלדין, העניין הזה היה עובר וכל משפחה היתה צריכה לשלם כמו תושב עיר כ700ש"ח עד 1200ש"ח לילד, הסערה הזו חולפת במזל לטובתנו 

משרד החינוך התחייב: לא נסגור גני טרום חובה במגזר הדרוזי

ועדת החינוך, התרבות והספורט דנה היום בהודעת משרד החינוך על סגירתם הצפויה של כ-50 גני ילדים לגילאי 3-4 במגזר הדרוזי

אדי הרשקוביץ, סמנכ”ל ומנהל מינהל כלכלה ותקציב במשרד החינוך: ”משרד החינוך נהג להעביר כספים למוסדות חינוך ע”פ מפת אזורי עדיפות לאומית. מפה זו לקחה בחשבון פרמטרים שונים. לאחרונה, החליט בג”צ כי יש לבטל את אזורי העדיפות הלאומית. החלטה זו השפיעה גם על חלוקת הסיוע הממשלתי בתחום החינוך למגזר הבדואי. לכן, המשרד גיבש מפת סיוע חדשה. כרגע, מטפל משרד החינוך בגני הילדים עפ”י אשכולות. במסגרת התקציב הקיים, אנו יכולים לטפל באשכול 1 (הנמוך ביותר) ובאשכול 2. היישובים הדרוזיים נמצאים באשכול 3 ו-4 - ולכן הם מחוץ לקריטריון. המשרד ער לבעית גני הילדים במגזר הדרוזי ומחפש חלופה אחרת. המשרד יפתור את הבעיה, וגני הילדים במגזר הדרוזי לא ייסגרו”

ח”כ מגלי והבה, יוזם הדיון: ”עפ”י החלטת בג”צ, יש לחלק את תקציבי משרד החינוך בחלוקה שוויונית. לא יכול להיות שכמענה לבג”צ, פוגע המשרד בקבוצות מסויימות, כמו המגזר הדרוזי. שרת החינוך לא עושה צדק עם בני העדה הדרוזית כשהיא מבטלת את מדד השירות הצבאי של בני העדה. במדינה הזו, כשבן העדה מתגייס בגיל 18 - אומרים לו ש”כשהיית בן 3, לא היית חשוב בעיננו, אבל עכשיו תתרום למדינה”. בשנתון האחרון של הגיוס, היו 84% מבני העדה שהתגייסו לצה”ל, לעומת 74% במגזר היהודי. אם משרד החינוך יסגור לנו את הגנים, נבוא איתו חשבון בדיוני התקציב הקרובים. אני מוחה על כך ששרת החינוך וכן המנכ”ל לא הגיעו לישיבה”

ח”כ נאדיה חילו: ”הבעיה אינה רק סגירת גני ילדים. מדובר על 2,000 ילדים שישארו ללא מסגרת, ויאלצו להשאר בבית וכמספר הזה - אימהות שלא תצאנה לעבודה. אנחנו עושים כ”כ הרבה לקידום נשים והחלטה זו תקח אותן אחורה”

ח”כ ג`מאל זחאלקה: ”החלטה זו תפגע בנשים. במגזר הערבי הייתה בעיה של יציאת נשים לעבודה, ועכשיו, כשהצליחו לשכנע את החברה הערבית ביציאת לעבודה, סגירת הגנים תמנע מהן לעשות זאת”

ח”כ מיכאל מלכיאור, יו”ר ועדת החינוך התרבות והספורט: ”לפעמים יש צורך במתן העדפה, כמו לעולים, שגם נמצאים במצב סוציואקונומי קשה - אך זאת, מבלי שההעדפה תפגע בתלמידים ילידי הארץ שנמצאים במצב סוציואקונומי קשה. אני שמח על החלטת משרד החינוך להשאיר את גני הילדים במגזר הבדואי פתוחים, ומבקש מהמשרד לבטל את מכתבי הפיטורין לצוות החינוכי בגנים, ולא להשאירם במתח”

החלטות הוועדה: 
הוועדה מברכת את משרד החינוך על התחייבותו החד משמעית לתקן את העוול שנעשה, ולבטל באופן מוחלט את ההודעה על סגירת גני הילדים במגזר הדרוזי

 הוועדה מבקשת ממשרד החינוך להודיע למורים, במהירות האפשרית, על החלטה זו

תגובות

22. סיף לפני 17 שנים
מג'לי הוא גבר גבר
21. מרים לפני 17 שנים
לנדא במיוחד
20. ראמי חייל דרוזי לפני 17 שנים
תודה על פתרון הבעיה
19. כרמלה חלבי לפני 17 שנים
משרד החינוך התחייב
18. איימן לפני 17 שנים
לא שמענו תגובת העירייה
17. תושב נאמן לעיר לפני 17 שנים
תתביש אכרם חסון ופרח
16. אמירה מירכא לפני 17 שנים
כל הכבוד ...עבודה טובה...טוב לשמוע
15. לא חנפן לפני 17 שנים
כל הכבוד
14. עספאוי לפני 17 שנים
אכרם נכשל בגדול ובקטן!!!!
13. דרוזית לפני 17 שנים
כל הכבוד אנא להעיר את העיר
12. *** לפני 17 שנים
כרמל
11. כארם לפני 17 שנים
זה טוב לכולם
10. תגובה לגננת שפוטרה לפני 17 שנים
העירייה הזו כולל פרח נרדמו בשמירה
9. גננת שפוטרה לפני 17 שנים
אני מאוד גאה במנהלת שלנו
8. סמי לפני 17 שנים
מה קרה לאכרם נרדם בעמידה
7. 15 לפני 17 שנים
איתך לכל הדרך
6. רק אמת לפני 17 שנים
לאכרם ופרח
5. דרוזי לפני 17 שנים
מג'לי אדם יקר
4. דרוזי אציל לפני 17 שנים
3. غادة לפני 17 שנים
كلمة شكر وتقدير
2. דרוזי גאה לפני 17 שנים
מג'לי גדול
1. כרמלי בדם לפני 17 שנים
כל הכבוד על המאמץ

מומלצים