היסטוריה בצוק מנרה: מרוץ אנכי 1 ואליפות ישראל בריצת הרים

כ-150 גברים נשים וילדים הגיעו לצוק מנרה לקחת חלק במרוץ הראשון מסוגו בארץ, ריצה בשטח טופוגרפי הררי תלול מאוד, 8 ק"מ טיפוס של 900 מ', דן אלתרמן הוא המנצח במקצה התחרותי של אליפות ישראל בריצת הרים.

06.04.2014 מאת: פורטל הכרמל והצפון
היסטוריה בצוק מנרה: מרוץ אנכי 1 ואליפות ישראל בריצת הרים

חגיגה של טבע וספורט התקיימה בצוק מנרה, האתר המוביל בגליל העליון, שהחל במסורת ייחודית, ואירח את אליפות ישראל בריצת הרים במסגרת המרוץ האנכי ה-1.

כ-150 רצים מרחבי הארץ כולה, לקחו חלק בחמישה מקצים שחצו את הצוק לאורכו. בין המשתתפים היו רצים מקצוענים, נשים וילדים. גם נציגי שגרירויות חו"ל בישראל לקחו חלק במרוץ. בלטה במיוחד נוכחותן והצלחתן של משתתפות המרוץ, למרות קושי המסלול. ריצת הרים מהווה את הטרנד הבא בתחום ריצות השטח באירופה וארה"ב, צוק מנרה הוא המקום היחידי בארץ המדמה מסלולים דומים באירופה ובעולם.

במקצה אליפות ישראל בריצת הרים לגברים, 8 ק"מ, טיפוס 900 מ' מצטבר, ניצח האלוף הצפוני דן אלתרמן, מקיבוץ יפתח, שפתח ראשון את המקצה וסיים אותו בתוצאה מרשימה של 56.35 דקות.  בסיום המרוץ, ציין אלתרמן, 
"נהנתי מהמסלול שהיה מאתגר מאוד, אני חושב שנעשה פה מהלך חשוב למען קידום ריצת ההרים בישראל, תמיד שמח לקחת חלק בתחרויות שכאלה, והפעם גם הרווחתי קל"ב (קרוב לבית), יישר כוח למארגנים ולצוק מנרה".

בין הרצים, היה גם חנוך שחם בן 79, חבר במועדון "איילות" מצפת. בחיוך ובחן רב, רגע לפני הזינוק, סיפר שחם, "עבורי המרוץ היום הוא רק שלב א' בהכרות עם המסלול לקראת המרוץ בשנה הבאה כשאהיה בן 80, אני מאוד שמח לקחת חלק במרוץ ". שחם סיים את המקצה התחרותי בתוצאה של 2:08 שעות.

המנצחים

מנהלי צוק מנרה אייל שמיר- מנכ"ל ורווי רז - יו"ר, לקחו חלק פעיל במרוץ שהיה עבורם אתגר לא קל. צוק מנרה שם לו למטרה להוביל את הסצנה בתחום האקסטרים והאתגר בישראל, מרוץ זה הוא אבן דרך בתהליך.

"הכנות פיסיות, מנטאליות ולוגיסטיות רבות הושקעו בדרך למרוץ אתמול. אנו מלאי גאווה וסיפוק מהאירוע שהחל כחלום שנרקם לפני יותר משנתיים, לקח זמן להוציאו לפועל, והיום הוא הפך למציאות. אנו בטוחים שבשנה הבאה נראה במעלה הצוק אלפי רצים שיהנו מחוויה ייחודית של אתגר, ספורט וטבע ישראלי בשיא פריחתו. מזג האוויר היה נפלא, המשתתפים הוכיחו ספורטיביות מדהימה. מסורת זו שהחלה אתמול תמשך לעוד שנים בצוק מנרה".

תגובות

מומלצים