איך לתכנן מסיבת יום הולדת?

מסיבת יום הולדת מוצלחת, כמו גם מסיבת בר/בת מצווה, יכולה לתת דחיפה גדולה לביטחון העצמי של כל ילד וילדה. אם תגרמו לילד להרגיש כמו מלך ליום אחד, זו תהיה אחת המתנות הטובות והמתמשכות ביותר שתוכלו לתת לילד. אבל, איפה ואיך כדאי להתחיל?

23.06.2014 מאת: פורטל הכרמל והצפון
איך לתכנן מסיבת יום הולדת?

נושא המסיבה

הורים רבים מרגישים יותר בנוח כשהם מתחילים בבחירת נושא האירוע, שסביבו יוכלו לארגן את ההזמנות, הקישוטים, המשחקים והכיבוד. גם ההורים וגם הילד ייהנו מביצוע תוכנית שמשקפת את האינטרסים של הילד, בין אם מדובר בנושא מתחום הספורט או דמויות מהטלוויזיה, מסיבת חוף, מסיבה בחצר הבית או בגן אירועים במקרה של בר/בת מצווה. גם בתכנון של בוק בת מצווה, כדאי לקחת בחשבון ולעצב את הבוק לפי הנושא שמאפיין את האירוע כולו.

רשימת האורחים וההזמנות

אתם צריכים להכין את רשימת האורחים המוזמנים לאירוע, אבל כדאי להתייעץ עם הילד, במיוחד אם הוא למעלה מגיל ארבע. אפשר לקנות את ההזמנות או ליצור בעצמכם הזמנות תוצרת בית שיגדירו את מצב הרוח של האירוע. ילדים בוגרים יותר, ובעיקר בני מצווה, יכולים ליהנות מביצוע הזמנות במחשב, שמעוצבות בהתאם לנושא שמאפיין את המסיבה. בנוסף למידע על תאריך המסיבה ומיקומה, כדאי לכלול גם פרטים נוספים כמו: "להביא בגד ים", או "הורים צריכים ללוות את הילדים".

מיקום האירוע

אם תחליטו שהבית שלכם לא מתאים לעריכת המסיבה, יש אפשרויות אחרות. תוכלו לשכור אולם תמורת תשלום לא גדול, במרכז בילוי קהילתי, במסעדה שמתאימה לילדים, במרכז ספורט כלשהו וכן הלאה. אפשר גם לערוך מסיבה נהדרת במגרש המשחקים הציבורי או על חוף הים. אם מדובר בבר/בת מצווה, חשוב לשים לב לגורמים נוספים כמו, גודל מקום החניה, התאמת האולם למספר המוזמנים, ואם האולם מציע אביזרים טכנולוגיים כמו הגברה, עמדת מוסיקה, מקרן ומסך.  אגב, כדאי למצוא מקום מתאים בכניסה לאולם שבו יוצב אותו בוק בת מצווה שהוכן לכלת השמחה כך שכל אורח יוכל לדפדף ולכתוב בו ברכה אישית משלו.

יום הולדת

קישוטים ותפאורה לאירוע

האווירה היא בעצם הכול. ברגע שבחרתם נושא למסיבה, השתמשו בקצת יצירתיות כדי להגדיר את האווירה. אבל אל תדאגו, בעיקר כשמדובר בילדים צעירים. הילדים מלאי דמיון. הם ישחקו במשחקים הביתיים ויהפכו את הבית לגן שעשועים מהנה. אם אתם עורכים את המסיבה בחצר הבית, אפשר להפוך את החצר לגן קסום, להקים אוהל, למלא את הגן בפנסים, ולפזר בו משחקים שונים. בר/בת מצווה דורשים קישוט שמתאים לגיל העשרה, שיהפוך את החלל לעליז ולצבעוני...

בידור באירוע

הבידור במסיבה צריך להתאים לגיל וליכולת ההקשבה של האורחים הצעירים. בידור מבחוץ יכול להיות להיט גדול, אבל אל תשכחו שילדים קטנים (מתחת לגיל 4 או 5) עלולים להיבהל מליצן שמגיע לבדר את המסיבה, או להשתעמם מקטע שאורך יותר מחצי שעה. לפני שאתם רושמים צ'ק גדול לליצן שבא לבדר את הילדים, בחרו היטב את זה שמתאים לגיל הילדים שלכם.

לפעמים עדיף שאחד ההורים יבדר את הילדים מאשר אדם חיצוני שהילדים לא מכירים. עם זאת, אין ספק שהילדים יהיו מאושרים עם בדרן שכבר הכירו ואהבו, ולכן בייבי סיטר בגיל הנעורים שמתאים לכך ישמח להרוויח קצת כסף. בבר/בת מצווה נהוג להביא די.ג'יי ולפעמים, אם להורים יש כסף, אפילו זמר שהילדים מעריצים. מקובל היום גם להכין קליפ בר/בת מצווה שיבדר וירגש את האורחים.

תגובות

2. אמיר לפני 10 שנים
מעניין
1. ענווה לפני 10 שנים
ללא בלוף!

מומלצים